www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství České republiky v rally 2015

Hustopeče: Ohlasy po RZ 7

20. června 2015 • 14:20

V polovině druhé etapy se soutěžní posádky opět vrátily na náměstí v Hustopečích, kde je před servisní přestávkou čekala nejdříve tradičně kontrola seskupení. Při této příležitosti jsme zde tedy opětovně vyzpovídali některé z aktérů letošní hustopečské rally.

Jan Kopecký: „Venca dal asi úplně špatné pneumatiky, protože předpověď hrozila vodou. Nám se nějak povedlo nakombinovat měkký a tvrdý slik a tohle kolo nám vyšlo bezvadně. Náš hlavní úkol teď bude vedení udržet.“

Václav Pech: „Nebudu nic říkat.“ Byl notně rozladěný.

Roman Odložilík - Martin Tureček, Ford Fiesta R5 - Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2015, foto: M.Knedla

Roman Odložilík: „Dneska mám radost z auta, podařilo se nám nastavení. Motor zatím drží, jedeme rychle a nijak extra neriskujeme. Tady je těžké najít optimální setup, ale auto dnes funguje úžasně.“

Pavel Valoušek: „Vypadalo to dobře, ale teď nás postihly problémy, asi spojka. Už na přejezdu nám hodně unášela a na startu erzety nám pak zdechlo auto a trvalo to snad deset vteřin, než jsme se pohnuli z místa. Následně jsem kvůli tomu několikrát nedobrzdil, protože spojka pořád auto tlačí a ani to dobře neřadí.“

Václav Kopáček: „Nejsem vůbec spokojený, netrefili jsme se do gum. Všude bylo sucho a my jsme jeli na mokrých, takže auto vůbec nefungovalo, prali jsme se s tím. Ale jsme tady, tak dobré.“

Věroslav Cvrček: „Zdá se, že máme něco s diferenciály, že přestaly fungovat. Musíme to zjistit, uvidíme.“

Martin Březík: „Úvodní sobotní sekce nám vyšla celkem dobře. Relativně slušně jsme obuli, ale poslední erzetu jsme jeli bez ALS, měli jsme obavy, aby nám nedošel benzín. Čas tedy nebyl nic moc, ale jsme tady.“

Jan Dohnal: „Myslím, že jsme se konečně dostali trochu do tempa a bavilo nás to. Byli jsme naivní, obuli jsme totálně rozřezané gumy na velkou vodu, ale aspoň to klouzalo a pneumatiky jsou na plátno. Měli jsme spoustu přebržděných odoboček, smyků, párkrát nám to zdechlo. Ty smyky nás bavily.“

Josef Semerád: „My jsme z toho měli hned od první vložky zadokolku, auto se nedalo řídit. Nevím jestli diferák, nebo co. Zamkli jsme kola a jelo to, ale nachytali jsme asi tři minuty a jsme mimo.“

Tomáš Kurka: „První erzeta se mi nevyvedla a couval jsem. Pak už to bylo dobré, jen na šestce byl trošku problém s nějakým havarovaným vozem, ale podle mě moc nepřekážel. Problém je tady zvolit obutí, zvolili jsme spíše měkčí variantu, mohli jsme i přitvrdit, ale jinak to bylo v pohodě.“

Jan Votava: „V Krumlově jsme neměli mokré pneumatiky a říkali jsme si, že to už bez nich přežijeme. Tady jsme na poslední chvíli na varování všech znalých soupeřů poslali mechaniky, ať koupí mokré pneumatiky, dali jsme je a bylo úplně sucho. Takže jsme trošku prohloupili, ale bylo to nádherné svezení jako po ledě. Teď dáme suché a určitě začne pršet.“

Lumír Firla: „Včera jsme se moc nesvezli, ke konci první erzety nám praskl kolík v převodovce a poslední tři kilometry jsme dojeli na čtyřku, takže jsme se šli koukat, pak na víno a potom spát. Dneska jsme podle předpovědi dali hodně měkkou směs a myslím si, že ta nebyla úplně dobrá. Radar ukazoval, že spadne zhruba milimetr a půl, takže jsme zvolili takovou jistotu a očividně to bylo špatně, protože se to hned přehřálo. Ale jinak super, auto jede, my se snažíme.“

Jan Jelínek: „Zatím dobré, jedeme si svoje tempo, nemáme žádné technické problémy. Pneumatiky jsme zvolili na půl – vzadu jsme měli měkké, dopředu jsme dali tvrdý slick. To se vyplatilo, protože z toho deště nakonec nebylo nic, takže my jsme spokojení.“

Jaroslav Pešl: „Dobře jsme obuli – měli jsme vepředu nejtvrdší směs a vzadu střední. Nespadla voda, takže se to vyplatilo, jsme spokojení.“

Ondřej Bisaha: „My jedeme relativně v klidu, vzhledem k těm problémům, které máme. Včera jsme bouchli zadní nápravu, kluci to dali dohromady, takže to nějak funguje, akorát na brzdách nám auto tancuje. Uvnitř blatníku máme ostré hrany, které teďka nemůžeme odstranit, a žere nám to gumu. Takže pořád máme strach, že z toho bude defekt, takže je to opatrné, do toho jsme na okruhu zastavovali u Lungy a od té doby jsme neměli brzdy, protože nám vyvřela kapalina. Naštěstí to bylo v závěru, takže jsme jeli na ručku poslední asi 3-4 km. Horší to bylo na poslední erzetě. Mimo servis není šance to ovzdušnit dobře, rozhodně ne ve dvou lidech, takže jsme museli jet opatrně a docela se teď divím, že vyhráváme erzety.“

Václav Dunovský: „Tenhle víkend mi to nejde. Buď brzdím pozdě nebo brzdy, je to takové ho cuk. Nenašel jsem rytmus a ani se necítím nejlíp. Na šestce jsme museli dvakrát téměř zastavovat u Honzy Lungy. Na poslední vložce se přehřály pneumatiky a vyrobili jsme nesmyslnou chybu v retardéru.“

Antonín Tlusťák: „Včera jsem se trápil, problém byl u mně, šlapal jsem levačkou na brzdu. Pak jsem poškodil ráfek ve stejném místě, jako Vlček. Jsem rád, že tu před Belgií jedu. Dneska je to podstatně lepší, jedu rychleji, ale snažím se neublížit autu.“

Jan Vaškovič, Jiří Dokulil - tisk. středisko
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist