www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství České republiky v rally 2015Barum Czech Rally Zlín: Adamy opanovaly 'dvoukolky'Vrchol české sezony – evropská Barum Czech Rally Zlín – dopadl pro značku Opel, zejména pro modely Adam R2, parádně. Vozy německé automobilky obsadily čelní příčky v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou. Vítězného Švéda Emila Bergkvista doplnil na stupních vítězů třetí Polák Aleks Zásada, čtvrté místo obsadil Němec Marijan Griebel. Vznik XTG Opel Adam Cupu 2015 přivedl na české tratě speciály Opel Adam Cup. Tyto speciály rychle vstoupily do povědomí fanoušků a staly se vítanou kulisou závodů sprintrally. Na jednotlivých pohárových podnicích se objevovalo průměrně pět speciálů značky Opel. Při Barum Czech Rally se ovšem počet Opelů výrazně navýšil. Německá automobilka se s modelem Adam R2 letos rozhodla bojovat o čelní příčky v juniorském evropském šampionátu a úspěšné tažení při Barum rally korunovala. Už v roli jistého juniorského šampiona přijížděl do Zlína Švéd Emil Bergkvist. A jednadvacetiletý Švéd, i přes dva defekty, zde potvrdil svou extratřídu. Ve „dvoukolkách“ byl nejrychlejší v deseti zkouškách z patnácti a celkově zvítězil s úctyhodným náskokem téměř tří minut. A v nabité konkurenci mu jen o místo unikla patnáctá příčka absolutní klasifikace. „Lepší konec sezony jsem si nemohl přát,“ radoval se Švéd v cíli závodu. „Za naším úspěchem stojí jednoznačně Opel Adam R2, který je v současnosti nejlepším vozem v této kategorii. Je konkurenceschopný na všech površích a to se ve Zlíně jen potvrdilo,“ dodal. Jeho týmový kolega Marijan Greibel dlouhou dobu okupoval druhé místo, které by mu zaručilo vicemistrovský post v JERC. Bohužel v RZ11 ho postihl defekt, ztratil tři minuty a propadl se až na čtvrtou příčku. Jeho zaváhání využil k posunu na třetí pozici Aleks Zawada, jenž tak obhájil své umístění z loňské Barumky. Na startu Barum Czech Rally Zlín se ovšem v „národní“ klasifikaci představily i tři pohárové Adamy, které pilotovali Matěj Kamenec, Robert Hordossy a Milan Obadal. V cíli byla nakonec klasifikována jen dvojice Hordossy – Palivec, která ve třídě 6 obsadila čtvrté místo (hodnocení MČR). Tandem Kamenec – Jurka dokončil Barumky díky formátu superally. Ohlasy českých účastníků Barum Czech Rally Zlín: Robert Hordossy: „Barumka je dlouhý a náročný závod jak na techniku, tak na fyzickou přípravu. Aby se zvětšila šance na dojetí do cíle, je důležité jet vyrovnaně a minimalizovat po celou dobu soutěže všechna rizika. Náš Opel Adam Cup byl nakonec jediným, který dojel do cíle a to je pro mě, jako letošního nováčka v rally, dobrá zpráva. Zkoušky na Barumce jsou velmi náročné, a tak jsme se v některých místech nevyvarovali krizovkám, které jsme naštěstí i díky dobrý radám a zkušenostem mého spolujezdce Štěpána Palivce, ustáli. Jsem velmi rád, že jsem Barumku zvládnul a dokončil na čtvrtém místě ve své třídě.“ Matěj Kamenec: „Na Barumku jsme jeli nasbírat zkušenosti. Cílem bylo najet co největší množství kilometrů. Na druhou stranu to bylo splnění mého snu. Nečekal jsem, že se mi to povede již v první soutěžácké sezóně. Atmosféra na úvodní zkoušce byla nepopsatelná a moc jsme si ji s Adamem užili. Do soboty jsme nastupovali s obrovským respektem. První dvě sekce jsme se s tratěmi seznamovali, v poslední jsem chtěl už trochu přidat. Bohužel na RZ8 jsem udělal chybu a vyjel jsem v rychlé zatáčce mimo stopu. Dostali jsme smyk a auto se poroučelo do příkopu, kde jsme se v pomalé rychlosti převrátili na střechu. V místě nebyli žádní diváci, a tak nás nikdo nemohl převrátit zpět na kola. Mechanici ovšem zabojovali a na nedělní etapu byl Adam zpět v kondici. Bylo super, že jsme mohli pokračovat, za což jim moc děkuji. Nedělní ranní sekci jsem se ovšem nemohl dostat do správného tempa, autu jsem zpočátku moc nevěřil, ale v druhé sekci jsem se už opět cítil jako ryba ve vodě, a tak jsme se nakonec dostali až do cíle… Barumka byla obrovská zkušenost, velmi náročná soutěž po psychické i fyzické stránce. Během jejího průběhu jsme nasbírali více zkušeností, než za všechny odjeté sprinty. Chci poděkovat za podporu všem našim partnerům, panu Mojmíru Juříčkovi a také našim fanouškům.“ Milan Obadal: „Viděl jsem pohárové Adamy v Německu, a proto jsem se rozhodl tento vůz na Barumce vyzkoušet. Potvrdilo, že Adam je podvozkově výborný, parádní je i sekvence. Určitě je to nyní ideální auto pro začínající jezdce nebo mladé kluky, určitě nejlepší volba nyní v republice. Chybí mu jen trochu koní, což bylo znát zejména v době, kdy jsem potřeboval ´vytáhnout´ ze zatáčky. Z posledních závodů jsem byl zvyklý na silnější dvoulitry, a tak mi tři vložky trvalo, než jsem se s Adamem trochu více sžil. Taky se ukázalo, že jsem neměl na Opela zcela ideálně napsaný rozpis, museli jsme ho na mnoha místech v prvním průjezdu opravovat. Ale jinak to bylo až do výpadku, kvůli prasklé poloose, parádní svezení, něco takového jsem od toho auta před startem neočekával. Přesto to z mého pohledu byl jednorázový start, pohárovka mě úplně neoslovuje, raději bych do budoucna usedl do vozu specifikace R2.“ XTG Opel Adam Cup 2015
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|