www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rallysprint Série 2016

Martin Vlček vyhrál Bonver-Partr Rally Vsetín

16. října 2016 • 09:00

Závěrečným podnikem letošní rallysprint série i poháru 2+ je tradiční vsetínský rallysprint nesoucí v tomto roce název Bonver-Partr Rally Vsetín. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Jaromír Tomaštík - Róbert Baran (Subaru Impreza WRC) - Říha Group - Partr Rally Vsetín 2015

Výsledky Bonver-Partr Rally Vsetín ON LINE --- Základní informace o Bonver-Partr Rally Vsetín --- Diskuze k Bonver-Partr Rally Vsetín

-

Martin Vlček - Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) - Bonver-Partr Rally Vsetín 2016

Martin Vlček celkem suverénním způsobem vyhrál letošní ročník Bonver-Partr Rally Vsetín a získal tak titul vítěze poháru 2+. V rámci Rallysprint série byl nejrychlejší Karel Kupec, titul získal Patrik Rujbr.

Jde vidět, že nová Fiesta R5 jde Martinu Vlčkovi k duhu. Vsetínskou soutěž opanoval celkem suverénním způsobem. Jen na první rychlostní zkoušce vyhrál Antonín Tlusťák, od té druhé však již skotnický jezdec kraloval a dojel si pro zasloužené vítězství.

Druhé místo vybojoval překvapivě Ondřej Bisaha startující s Valouškovou mistrovskou Fabií R5. Souboj o bronz mezi Jaroslavem Melichárkem a téměř jistým polským šampionem Grzegorzem Grzybem se rozhodoval až do samotného závěru, úspěšnější byl nakonec slovenský jezdec startující premiérově s Fabií R5 z dílen Kresta Racing.

Za pátým Antonínem Tlusťákem následovali nejrychlejší piloti dvoukolek. V souboji mladíků byl nakonec nejúspěšnější Karel Kupec, který porazil druhého Filipa Mareše o 13 vteřin. Až za nimi skončili nejvážnější kandidáti na titul Egon Smékal a Patrik Rujbr, kterému i čtvrté místo stačilo k vítězství v Rallysprint sérii.

Naopak příliš neuspěla řada pilotů s velkými vozy. Jaromíra Tomaštíka či Jaroslava Pešla vyřadila technika již v týdnu před závodem, technické závady pak v průběhu závodu vyřadily Silvestra Mikuláštíka, Pavla Ševčíka, Radima Vavříka či Petra Trnovce. Martin Březík skončil s exTarabusovou Fabií R5 již v první zatáčce, kalich hořkosti pak dopil i Tomáš Kurka. Nejen, že auto po celý závod nefungovalo a týmu se nedařilo najít příčinu, nakonec byl ze soutěže vyloučen, protože při technické přejímce opomněl nahlásit (a zaplombovat) náhradní turbodmychadlo.

Letošní Vsetín byl součástí soutěže historiků. Na start se postavilo pouhých 13 posádek. Svůj nový Mercedes 190 E poprvé představil Petr Hustý, defekt jej však srazil ze stupňů vítězů a definitivně jej vyřadila porucha spojky. Do čela se dostal Aleš Jirátko a dojel si pro životní výsledek - první vítězství v rámci MČR historiků. O další příčky se až do samotného závěru sváděl vteřinkový souboj. Nakonec všem trochu ulétl Jan Frei, za ním však byli v minimálních odstupech Jiří Jirovec, Martin Kučera a Michal Pokorný. Po cíli pak všechny historické vozy zamířily na závěrečnou technickou přejímku, kde se kontrolovala převodovka. Bohužel, vůz BMW 2002 TI vítězného Aleše Jirátka touto kontrolou neprošel bez ztráty kytičky.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist