www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. dubna 2024, Svátek má Vojtěch, zítra Jiří

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2018

Důkladná práce se vyplácí

31. července 2018 • 15:00

Už s myšlenkami na další sezonu se Citroën Total Abu Dhabi WRT dočkal toho, že dosavadní snažení bylo odměněno druhým místem. Zabezpečil ho Mads Ostberg díky skvělé formě. Třetí pódium v sezoně po dvou třetích místech ze Švédska a Mexika potvrdilo vysokou úroveň výkonů C3 WRC.

Craig Breen - Scott Martin (Citroën C3 WRC) - Neste Rally Finland 2018

Na ultra rychlou rally, na které Citroën má na kontě už čtyři celková prvenství (2008, 2011, 2012 a 2016), je potřeba precizní auto, ve kterém se pilot cítí velice jistě. Tyto přednosti prokázal Citroën na této ojedinělé rally už mnohokrát. A letošní ročník v tom nebyl výjimkou.

Už při startu na shakedownu Mads Ostberg naznačil, že má nejlepší auto, které kdy na tyto rychlostní zkoušky měl (ve 13 startech!) a zajel nejlepší čas následován týmovým kolegou Craigem Breenem. Bylo tak hned od začátku jasné, nakolik tandem Citroënu musí ostatní brát vážně po celý víkend. Norský pilot okamžitě zaujal druhé místo po RZ 2, na RZ 4 šel dokonce do vedení a poprvé vyhrál rychlostní zkoušku. S dalšími dvěma vyhranými rychlostními zkouškami během odpoledne vedl po čtyři další rychlostní testy a před cílem zahajovací etapy figuroval na druhé pozici jen 5,8 sekundy za budoucím vítězem Tänakem.

Craig Breen byl postižen defektem pneumatiky na RZ 2, což ho stálo 47,8 s a tím pádem i ztrátu nadějí na to udržet se v dalším průběhu mezi lídry. Nebyl schopný smazat ztrátu a díky průběžnému pořadí musel vyrážet na trať po dva následující dny jako třetí na povrchu, který se vylepšuje s každým dalším průjezdem závodníka. Jakmile ale byly podmínky pro Craiga příznivější, Ir chytil sebemenší šanci, aby ukázal svou rychlost. K vidění to bylo například na RZ 8, kterou vyhrál, či na Power Stage (+1,7 s za 11,2 km), aby nakonec dokončil soutěž na 8. místě.

Na teprve druhém startu v letošním roce ve WRC (po Argentině) se Khalid Al Qassimi musel smířit s vypadnutím v sobotním ránu po chybě na RZ 12. Vrátil se znovu do soutěže díky Rally2 v neděli a rally dokončil. Mezitím Mads Ostberg navázal na sobotu, když odrážel neustálé ataky Jari-Matti Latvaly, trojnásobného vítěze finské rally. Latvala ukrojil z jeho náskoku 5,4 sekundy v nedělní finálové etapě i přes komplikace s převážením náhradní pneumatiky pro odpolední smyčku. V pokračování v neděli třicetiletý Nor ukázal soupeřům naprosto jasně, o co mu jde, dalším vítězstvím v rychlostní zkoušce, čtvrtým za víkend. Odolal dalšímu útoku Latvaly a do cíle finišoval jako druhý, což je jeho nejlepší výsledek na této ikonické rally po dvou třetích místech (2013 a 2015).

OTÁZKY PRO PIERRE BUDARA, ŠÉFA CITROËN RACING TEAMU

Je to jistě zvláštní pocit vybojovat třetí pódium sezony speciálně na takové rally, jakou je Finsko, a po tak tvrdém boji?

„Ano, máme hodně důvodů k tomu, abychom byli po tomto víkendu šťastní. S pěti vyhranými rychlostními zkouškami bylo naše auto jediné mezi všemi výrobci, které jako by bylo zkonstruováno právě v této části světa a které je tudíž konkurenceschopné na všech druzích povrchu. Věděli jsme, že Mads má hodně zkušeností právě tady a měl také mnoho důvodů, proč by tu chtěl odvést dobrý výkon. Musím říci, že nás přesto ohromil, jak dokázal jet rychle a vyrovnaně v hájemství nejlepších místních specialistů. Bohužel Craigova účast dostala ránu hned na startu, což je hloupé, neboť i on měl schopnosti k tomu zajet dobře právě ve Finsku. Víme dobře, že vymetání zdejších tratí znamená, že člověk nemá šanci se moc zlepšit a umístit se dobře průběžně. Co se mu ale povedlo na Power Stage, jak bojoval pro mistrovství světa, ukazuje, že i on měl pro tento víkend správnou rychlost, což je pro mě nejdůležitější.“

Co si odnášíte z tohoto víkendu?

„Výsledek potvrzuje, že všechna práce, kterou jsme s týmem udělali, během závodů i v továrně a také při testováních, je krokem správný směrem. Ukazuje to rovněž, že aktualizace C3 WRC, resp. přední nápravy, kterou jsme představili ve Finsku, je hodnotnou a efektivní úpravou stejně jako všechny další „ladící“ práce na tlumičích a diferenciálech. Jsem tudíž rád za celý tým, jehož tvrdá práce byla po zásluze odměněna.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist