www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2018

Sébastien Ogier se v roce 2019 vrací do Citroënu

30. září 2018 • 20:00

Francouzský jezdec Sébastien Ogier nebude v příští sezóně pokračovat v barvách M-Sport World Rally Teamu, ale přestupuje do Citroënu, tedy do stáje, která jej pro automobilové soutěže vychovala a přivedla až na vrchol do soutěží mistrovství světa.

Sébastien Ogier - Vodafone Rally de Portugal 2017

Sébastien Ogier je zástupcem neuvěřitelně úspěšného programu výchovy jezdců Citroënu. Nejzářivější šperky této školy jsou bezesporu Sébastien Loeb, Sébastien Ogier a Thierry Neuville. Paradoxně jen první z nich dokázal posbírat tituly mistra světa (nepočítáme-li JWRC) s vozem s dvojitým šípem ve znaku, ostatní se rozutekli do jiných týmů.

Kariéra Ogiera ve spojitosti s Citroënem byla celkem jasně nalajnovaná - měl se stát nástupcem Sébastiena Ogiera a pokračovat v kralování francouzské značky. Nahrazování Loeba však neprobíhalo tak idylicky, jak bylo plánováno. Pro sezónu 2011 nahradil Ogier na pozici dvojky Sorda, musel se však v pozici sekundanta podřizovat týmové strategii. Měl však přislíbené, že se po oznámeném konci Loeba v MS stane v nadcházející sezóně jedničkou Citroënu. Vztahy mezi oběma piloty však hodně vázly a nejspíš i trochu škodolibě se Loeb rozhodl ještě o dva roky prodloužit kariéru. To však byla zrada, nyní byli na smetišti dva kohouti, kteří chtěli být jedničkou týmu a nebyli schopni vystát svého kolegu. Pro vedení tak bylo těžké rozhodnutí, zda ještě rok mít jako jedničku modlu Francouzů Loeba, či mladého nadějného Ogiera. Vedení se nakonec rozhodlo pro marketingově významnější řešení s Loebem. To uražený Sébastien Ogier nedokázal rozdýchat a okamžitě utekl do nově se rodícího týmu Volkswagen.

V barvách Volkswagenu strávil za volantem testovací Fabie S2000 naplno celou sezónu 2012, aby se posléze vrátil jako největší hvězda seriálu s novým Volkswagenem Polo R WRC. S ním pak neochvějně kraloval až do předčasného ukončení aktivit Volkswagenu Motorsport v MS. Jenže kam dál? Zatvrzelý Ogier odmítal jít do Citroënu, kterému šéfoval Yves Matton, tedy člověk, který stál za jeho koncem ve francouzské stáji na závěr roku 2011. Ogier se tedy upsal, postupně na dva roky, britskému M-Sportu.

Pro nadcházející sezónu se však situace změnila. Francouzský tým vyhodil svou jedničku Krise Meeka, zbývající jezdci pak nejsou schopni zajíždět pravidelně odpovídající výsledky. Proto hlavním cílem vedení týmu bylo angažovat pilota schopného bojovat o vítězství. Jedním z nich byl Esapekka Lappi, hlavní zálusk však měli na toho nejlepšího z (v současnosti) nejlepších - Sébastiena Ogiera. A protože největší překážka jeho návratu do Citroënu, Yves Matton, je již z týmu pryč a momentálně předvádí své manažerské umění na FIA, jednání mezi Ogierem a Citroënem dospěla až do zdárného konce. Zatím však nebylo prozrazeno, na jak dlouho.

„Pro toto rozhodnutí hrálo několik faktorů. Líbila se mi představa opět spolupracovat s lidmi, se kterými nám to před lety pěkně klapalo a navíc se objevuje výzva stát se světovým šampionem se třetím týmem, což se dosud podařilo jen Juhovi Kankkunenovi. Jsem rád, že jsme se nakonec dohodli na této nové výzvě s Citroënem. V neposlední řadě je potřeba nezapomínat, že Citroën byl prvním týmem, který mi dal příležitost startovat v mistrovství světa,“ řekl Sébastien Ogier.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist