www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 21. května 2024, Svátek má Monika, zítra Emil

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2006

Lumír Firla chce ve Vyškově bodovat

8. září 2006 • 02:00

Vyškovský sprint je další výzvou pro aktuálně desátého muže hodnocení produkčních vozů Lumíra Firlu a jeho Lancer EVO 6, se kterým se Lumír snaží poměrně zdatně konkurovat modernější technikou vybaveným soupeřům. První rok mezi produkčními vozy doposud dává pozitivní vyhlídky do bližší i vzdálenější budoucnosti.

Do letošní sezóny Lumír naskočil se spolujezdcem Pavlem Švajdou ve druhém podniku v Hustopečích a hned úvodní start proměnil v úspěšný výsledek. Hned první start s technikou, která se v týmových dílnách objevila jen několik málo dní před samotnou soutěží, pořádně prověřil týmovou připravenost. Pár hodin před samotnou soutěží se při sjíždění z přepravníku na Lanceru rozpadl přední diferenciál a mechanici měli o zábavu postaráno. Přes noc bylo potřeba dovézt a vyměnit nefunkční díl za nový. Odměnou celému týmu byl však výsledek v podobě sedmého místa absolutně a pátého mezi produkčními vozy.

Následující podnik „malého“ mistrovství se odehrával v Tišnově a Lumír dokázal, že i se starším nářadím lze v případě taktické jízdy a s trochou toho závodnického štěstí bojovat hodně vysoko ve výsledkové listině. V neoficiálních výsledcích se v cíli Lumír objevil na vedoucí pozici mezi produkčními vozy a druhé absolutně za Gergelym Szabó startujícím s Focusem WRC. Bohužel o pořádný příděl bodů do hodnocení mistrovství připravila tým ještě ne zcela detailní znalost používané techniky. Pár milimetrů ve světlé výšce vozidla znamenalo vyloučení z rally a ztrátu doposud nejlepšího výsledku Lumírovy nedlouhé soutěžácké kariéry.

Pačejovský sprint přinesl týmu pouze jeden bod do hodnocení celkové klasifikace za patnáctou pozici. Jedenáctá příčka mezi PV zůstala neohodnocena. Hned ve druhé rychlostní zkoušce Lumíra překvapil spolujezdec havarovaného Milana Pantálka Miroslav Staněk, který u silnice ukazoval OK. Klepnutí po brzdě znamenalo hodiny a následnou časovou ztrátu. Přestože kluci dokázali na dalších šesti rychlostních zkouškách zajet pět časů v první desítce absolutně, cca minuta nabraná při uvedeném incidentu byla na výsledku znát.

Náladu si jeli Lumír s Pavlem spravit na populární Kopnou, kde se tradičně schází snad nejtvrdší konkurence v rámci malého mistrovství. Úvodní prolog dokončili kluci na 17. příčce průběžného pořadí, ale postupem času se dokázali probojovat až na devátou pozici absolutně a čtvrtou mezi produkčními vozy. Poslední test, necelých devět kilometrů dlouhá Kopná však znamenal konec v soutěži i nadějí na body. Chyba v rozpisu tak zmařila další hodně dobře rozjetý závod.

Zatím posledním vystoupením orlovského pilota byl Memoriál Tomáše Vojtěcha v Pelhřimově. Pokud by se mělo počítat, že Lumír lichou soutěž nedojel, nebo na ní nestartoval a na sudé bral vždy nějaké body, bylo na řadě bodovat. Tak se také stalo. Dvanáctá příčka absolutně v obklíčení slovenských Ignisů Jožky Béreše a Tibora Cserhalmiho a osmá mezi produkčními vozy znamenala zisk osmi, respektive čtyř bodů do celkového hodnocení.

Před vyškovskou soutěží Lumír s Pavlem figurují na šestnácté pozici absolutního hodnocení, mezi produkčními vozy pak uzavírají první desítku. S jakým cílem se tým pouští do následujících víkendových bojů? „Pojedeme to co jsme se současnou technikou schopni. Rozdíl mezi našim autem a Lancery osmé či deváté generace je jasný, ale v cíli bychom se rádi viděli znovu v první desítce absolutně,“ naznačuje týmovou strategii manažér Patrick Gillar.

Petr Medřík
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist