www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2021Tým Mattiase Ekströma představil nové Audi A1 pro rallyPoté, co se spojily dvě rallycrossové stáke Mattiase Ekströma a Joela Christoffersona a vznikl tak tým nesoucí název EKS JC Team, představil tým svůj první projekt - jedná se o speciál Audi A1 postavený na bázi kitu R4, v současnosti nesoucí název Rally2-kit. Stáj Mattiase Ekströma provozovala v minulosti vozy Audi již v rallycrossovém mistrovství, současnost v rally byla spíš spojována s vozy Škoda Fabia R5. Přesto příchod vozu Audi A1 do umírající kategorie vozů Rally2-kit je trochu překvapením. „Když vyšla nová generace Audi A1, hned jsme věděli, že z toho budeme chtít něco postavit. A protože každý zná mou vášeň pro rally, rychle jsme se rozhodli postavit soutěžní auto,“ řekl Mattias Ekström. EKS JC Team postavil vůz ve spolupráci s jihoafrickým výrobcem Rally Technic, přičemž je vše postavené s použitím kitu Rally2-Kit od Orecy, takže půjde o regulerně homologované auto s možností startu na všech mezinárodních soutěžích. Je však nutné přiznat, že z různých byrokratických i jiných důvodů doplněných o nulovou propagaci se tato kategorie příliš neujala a FIA se ji pomalými kroky snaží zaříznout. Letošní rok je posledním, kdy se mohou účastnit alespoň nějaké kategorie, kde mají šanci na vítězství - ERC2. Od roku 2022 budou tyto vozy jak v MS, tak i ME moci startovat jen v absolutní klasifikaci. Vzhledem ke specifikaci Rally2-kitu má vůz 1,6 litrový motor koncernu PSA o výkonu 263 koní a pětistupňovou sekvenční převodovku. Výhodou vozu by měly být nižší náklady, přímá konkurence v rámci třídy RC2 v podobě rychlejších vozů Rally2 (dříve R5) jim moc nadějí do budoucna nedává. Jak potvrdil jeden z šéfů týmu Joel Christoffersson, plány mají pořád smělé. „Na vývoji auta se bude podílet bývalý juniorský světový šampion Emil Bergkvist, s testováním začneme již hodně brzy. Během roku 2021 bychom chtěli odstartovat do několika národních i mezinárodních soutěží.“ „Momentálně je auto postavené jen pro nás, ale v případě naší spokojenosti s výkonem jej budeme moci nabídnout i jiným soutěžícím,“ dodal Mattias Ekström. Více jsme se o kategorii vozů R4 (nyní pojmenované jako Rally2-kit) rozepsali ZDE. Nakonec se ukazuje, jak moc jsme se v posledním odstavci mýlili. FIA ani Oreca neudělali pro propagaci těchto vozů téměř nic. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|