www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 22. května 2024, Svátek má Emil, zítra Vladimír

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2006

Karel Pohner se připravuje na boj o titul

26. září 2006 • 01:00

Karel Pohner vlétl do světa rally ve velkém stylu. Jeho kariéra odstartovala v roce 2004, když stihl se svým prvním závodním autem tři poslední soutěže ČMPR, z nichž si odvezl poháry za druhé a třetí místo ve své třídě SA1.

Tyto výsledky mu dopomohly k výjimce a proto mu byla udělena národní licence. A tak mohl proběhnout jeho první start v rallysprintovém šampionátu. První závod si odbyl, pro fanoušky rallysportu ve smutném Pelhřimově. Sezona 2005, pro Karla a jeho spolujezdce Jana Husáka znamenala sezonu učení a zjištění, co si s autem Suzuki Swift 1,3Gti mohou dovolit. Přesto však za čtyři druhá a jedno čtvrté místo skončila posádka na třetím místě absolutního pořadí skupiny N1.

V letošní sezoně už je vše jinak, posádka suverénně kraluje své třídě, kde nyní závodí především s Robertem Mikulkou, kterého Karel považuje za výborného a zkušeného jezdce. Z konkurence má teoretickou šanci na titul už pouze Hladík.

Nebýt odstoupení v Hustopečích po havárii z 1.místa, tak by v letošní sezoně posádka Karel Pohner – Jan Husák neměla horší výsledek než druhé místo na stupních vítězů. Díky vynikajícím výsledkům má posádka dobrý bodový základ do dvou následujících podniků, ve kterých se bude rozhodovat o mistrovském titulu.

Na Labské i Vsetínské rally připravili pořadatelé pro posádky velmi technické a náročné rychlostní zkoušky, Karel Pohner k nim a k vrcholícímu boji o titul řekl: „Technické tratě následujících dvou podniků nám vyhovují. V rally je však vždy mnoho neznámých a vzhledem k tomu, že se škrtají 3 podniky, není ještě nic rozhodnuto.Může nás ohrozit technická závada, defekt nebo havárie.“

Také na otázku zda plánuje v letošní sezoně jiný start, než ve dvou zmiňovaných podnicích nám Karel odpověděl : „Velkou část nákladů si hradíme sami a proto jedeme jen tak, jak je to nezbytně nutné k případnému vítězství v N1. Šetříme auto a neplánujeme start na žádném dalším podniku v letošní sezoně, kromě sprintu.“

Nezbývá než popřát hodně štěstí ve zbytku sezóny a dobrou přípravu na sezonu další, kde by se chtěl podle svých slov objevit v jiném autě. „Pokud všechno dopadne podle plánu, rádi bychom startovali v příštím roce s dvoulitrem.“

Protože závodnímu Swiftu letos končí homologace, tak se tento plánovaný krok zdá reálný, je to však také reálná hrozba pro soupeře.

Roman Kašpárek
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist