www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. června 2025, Svátek má Zbyněk, zítra Adolf

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2006

Nejslabší vůz zahanbil favority

14. listopadu 2006 • 01:00

Když se loni poprvé objevil na startu, hrdým majitelům nadupaných, nablýskaných a hýčkaných čtyřkolek cukaly koutky. „Co je to za kraksnu!“ říkali si určitě mnozí. Smích je však brzy přešel. Karel Pohner se svou Suzukou Swift - nejslabším vozem v seriálu mistrovství republiky ve sprintrallye - dokáže zázraky.

Po loňském bronzu ve třídě N1 letos získal titul a zahanbil také řadu vozů s náhonem všech čtyř kol. V celkovém pořadí skončil jedenáctý ze všech 82 posádek.

Jen pro ilustraci: Pohnerův starý swift ztrácí na nejsilnější vozy kolem 200 koní a zatímco takové speciální rallye subaru nepořídíte za méně než čtyři miliony korun, hradecký pilot si svoje auto cení na sto tisíc...

A je k mání. „Končí nám homologace, takže se musíme poohlédnout po novém autě,“ řekl Pohner s tím, že osvědčený swift ještě do důchodu nemusí, ale jezdit může už jen pohárové závody nebo volné rallye.

Posádka Karel Pohner s navigátorem Janem Husákem překvapivý titul mistrů republiky mohla mít v držení už dva týdny, ale ve své domácí Trotina rallye v Hradci Králové a Žamberku nedojela a před posledním závodem ve Vsetíně hájila titěrný jednobodový náskok. Hradečtí však potvrdili pevné nervy a v nejextrémnějších podmínkách celé sezony vyhráli.

„V některých pasážích šlo o život. Na trati se střídaly různé povrchy od sucha, přes led, sníh, břečku a spadané listí. Ale to naší suzuce vyhovovalo, protože přesně na takové trati se smažou rozdíly mezi brutální silou čtyřkolek a slabšími vozy,“ pronesl Pohner.

Ukázalo se, že naValašsku rozhodoval řidičský um, proto to byla sice extrémní, ale zároveň nejspravedlivější rallye. „Jedenácté místo v absolutním pořadí je neuvěřitelné, ale titul je titul. Prvního místa v naší kategorii si proto vážím víc,“ usmál se Pohner, který sice třídu N1 opouští, ale se sprintrallye se neloučí.

„Chceme do silnější třídy,“ potvrdil hradecký pilot, který si nejspíš vůz bude pronajímat, „Asi to bude honda. Jednu koupíme jen na tréninky a tu druhou speciální závodní si budeme jen půjčovat.“

Pořekadlo s jídlem roste chuť platí i v případě Pohnera, který chce vyhrát celou třídu N a opět zatápět nejsilnějším čtyřkolkám. „Málo platné, nejslabší třídy jsou méně sledované. Pokud chceme prorazit, musíme jít výš,“ dodal.

Petr Záleský, MF DNES
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
15.11.2006 18:00
Franta
Byl za čtvrtým N4 ze 14 startujících s N1 to je slušný.
14.11.2006 23:30
Ramon
no dobře nejde to brát úplně vážně, ale opravdu porazil dost silnějších aut, prostě v těchle podmínkách je menší výkon výhodou... uvidíme jaxe mu bude dařit v silnější třídě, třeba se z něj ukáže nový favorit, nezbývá nežmu a nám držet palce a doufat...
14.11.2006 19:05
R
Ach jo,další budoucí Colin,jen ty zahanbené čtyřkolky asi pláčou doma na gauči a my se těšíme na další samochlubné články
14.11.2006 18:46
John - moderátor
Je to prostě PR zpráva a ctěný čtenář nechť si udělá obrázek sám. Myslíme, že čtenáři tohoto serveru se v technice alespoň trochu orientují a dokáží si to přebrat.
14.11.2006 16:23
Vicky
Taky ta cena N4 "neporidite za mene nez 4 miliony korun" neni az tak uplne presna. Ale na to se u PR clanku asi moc nehledi :-)
14.11.2006 14:57
hoppy
Prosím vyjmenujte "řadu vozů s pohonem čtyř kol ,které jste zahanbili"...
toplist