www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. dubna 2024, Svátek má Vojtěch, zítra Jiří

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2006

Proč ve Vsetíně havaroval Petr Vraj?

15. listopadu 2006 • 07:00

Legendární jezdec českých automobilových soutěží Petr Vraj si dal dárek k padesátým narozeninám a vrátil se na sprintu ve Vsetíně po dvanácti letech za volant soutěžního vozu. A nechybělo mnoho k dosažení překvapivého výsledku...

Petr Vraj patřil dlouhá léta k absolutní špičce českého rallysportu. Po neúspěších na počátku devadesátých let minulého století s Nissanem Pulsar GTI-R ukončil svou soutěžní kariéru a až na občasné starty na „Stopě“ a závodech do vrchu pauzíroval. Až v letošním roce se rozhodl dát si dárek k abrahámovinám v podobě startu na Würth - Partr Rally Vsetín.

Jako náčiní bylo zvoleno Mitsubishi Lancer Evo VII od Viléma Loveckého, tedy vůz, se kterým startovali Petr Poulík, Daniel Landa či Pavel Řihák. Na horké sedadlo spolujezdce usedl nejčastější spolujezdec v tomto voze, Jaroslav Novák.

Těsně před startem se Valašskem přehnala zima, která po sobě zanechala spoušť v podobě naklouzaných tratí, řadou míst kompletně pod ledem a sněhem. I to nahrávalo Vrajovi, který se na podobných tratích cítí jako ryba ve vodě.

Tomu také odpovídaly výsledky, kdy se už po druhé rychlostní zkoušce vyhoupli Vraj s Novákem do čela a po zbytek soutěže bojovali s dalším překvapivým navrátilcem Martinem Březíkem. Rozhodnutí měla přinést poslední rychlostní zkouška, před kterou vedl Březík o patnáct vteřin.

Již před časovou kontrolou Vraj s Novákem zjistili, že je prázdná přední pneumatika. Posádka se rozhodla ji vyměnit, na rozdíl od na autě použitých Nokianů byla k dispozici jako rezervní pouze širší pneumatika jiné značky. Ta neodpovídala šíří ostatním pneumatikám, takže již krátce po startu posádka poznala, že správně nefunguje přední diferenciál a je problém udržet vůz na trati.

Po obrovské krizi nad přehradou Bystrička se jezdec zkrotil, udržet vůz na cestě až do samotného finiše však bylo nad jeho síly. Ve zrádné táhlé levé zatáčce před retardérem při vjezdu do Valašské Bystřice jeho Mitsubishi sklouzlo do příkopy a bylo po nadějích. Senzační návrat na české tratě po dlouholeté pauze skončil necelé tři kilometry před cílem závěrečné rychlostní zkoušky v plotě jednoho z místních obyvatel...

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
15.11.2006 08:17
JanO
Řekl bych, že tu "mišelinku" na levém předním jsem viděl už v prvním přeskupení.
toplist