www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2008

Nová WRC půjdou postavit i z produkčních vozů

6. března 2008 • 08:00

Minulý týden jsme vás informovali o budoucím vývoji techniky, která od roku 2010 nahradí současné vozy WRC. Tehdy se zprávy z FIA soustředily na provázání nových automobilů se speciály Super 2000, podle čerstvých informací se ale dostávají do hry i produkční vozy. Naplňují se tedy prognózy nastíněné loni v květnu v programu Vision 2012.

Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit k vazbě nových „pseudoWRC“ a automobilů kategorie S2000. Tyto vozy by se měly navzájem lišit maximálně třiceti procenty všech dílů a přestavba z jedné verze na druhou by neměla zabrat více než 48 hodin. Mezi podstatu této konverze bude patřit turbodmychadlo doplňující atmosférický motor a upravené transmise, které budou schopny snášet zvýšený točivý moment motoru. Sada dílů na přestavbu by měla stát maximálně 50 000 Euro, spolu s cenou plné specifikace výchozího automobilu S2000 by se celková suma za vůz nejvyšší specifikace měla vejít pod 300 000 Euro.

Podobně podrobné informace ohledně pravidel přestavby automobilů skupiny N se zatím na veřejnost nedostaly, nelze tedy odhadnout, jakým způsobem se tyto automobily podaří zrychlit na úroveň vozů vycházejících ze specifikace S2000. Každopádně se jedná o dobrou zprávu, díky které se mistrovství světa může těšit na další značku. Již loni na podzim totiž představitelé japonské automobilky Mitsubishi ohlásili svůj záměr vrátit se do nejvyšší ligy automobilových soutěží. Určitou indicií také může být představení pětidveřové verze lanceru, který si (byť zatím jen ve formě konceptu) odbývá premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
07.03.2008 12:47
Karbonyl - moderátor
Tak nějak to vidím, full spec S2000 vyjde na 250K Euro a ten zbytek budou ve většině unifikované díly, jejichž cenový limit stanoví FIA spolu s výrobci. Tam tu cenu nemá kdo jiný šroubovat, automobilky to akorát zbouchají dohromady, v porovnání s dnešními WRC pro ně minimální vývoj, přehnaně řečeno.
07.03.2008 12:00
Mirekfric
Nejsem tak skeptický. Sice je pravda, že snížení ceny se dosáhne jistou standardizací, což asi není ve sportu úplně nejlepší (turbo + regulace, transmise atd.), na druhou stranu nebude nikdo za vývoj těhle komponent utrácet. Hlavně teda nevím, jak by se měly na dvojnásobek vytlačit díly od externího společného dodavatele. To se dá pohlídat celkem snadno.
Pokud vezmete auto bez hydrauliky, bez telemetrie, se seškrcenou elektronikou, se standardními transmisemi a turbem, jasně danými úpravami sériového motoru, zákazem použití nesériových materiálů, karbonu na části karoserie atd., tak se utrácet dá především za testování, spíš než za vlastní auto.
07.03.2008 10:24
Mirda
Dvojnásobek bude minimum vyvoj a nové technologie bude třeba zalatit...
07.03.2008 09:38
Acom
To Karbonyl: Vsad se o flasu slivky:-) Technologie se vyviji a vsechno zdrazuje, sak se optej ekonomickeho experta (budouciho ministra financi) pana Pluta.
07.03.2008 08:12
mm
souhlas s Acomem; dvojnásobek minimum..Mike
07.03.2008 01:05
Karbonyl - moderátor
Dvojnásobek je přehnaný... Asi se dá očekávat nějaký nárust cen, ale stejně to bude +- suma poloviční oproti současným WRC.
07.03.2008 00:34
Acom
taaak a nasleduje come back ke skupine A:-)
Jeste jedna vec, zapamatujme si ceny ktere jsou v clanku zmineny, za dva roky ty ceny budou min 2x vyssi a budeme tak kde jsme ted - v prdeli:-)
toplist