www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Tour de Corse - E.Leclerc (IRC)

"Bude to těžké hned od začátku," říká Jan Kopecký

12. května 2011 • 14:05

Hned úvodní test letošní Tour de Corse bude zatěžkávací zkouškou pro posádky soutěžních vozů. Zkouška v délce 27,5 km nebude žádnou procházkou růžovým sadem, i když povede přímo v idylickém prostředí a za slunečného počasí, které dnes na Korsice panuje.

Českou republiku bude na dalším podniku IRC hájit posádka Jan Kopecký - Petr Starý na tovární Fabii S2000. Oba dva už mají s korsickými tratěmi své zkušenosti, takže je jim jasné, že to zde nebude nic jednoduchého.

„Celá soutěž bude těžká a také první rychlostní zkouška do tohoto schématu zapadá. Bude to hodně uskákané, mění se na ní rytmus. Jedna zatáčka je široká, pak jsou tři úzké, potom pět širokých a jedna extra úzká, takže člověk musí mít vše pořádně zaznačené v rozpisu. Asi se bude muset jet středem, protože v každé zatáčce je něco schováno v trávě, jsou tam mostky, kameny, betony, takže je to opravdu hodně složité.“

Jan Kopecký - Petr Starý

„Od začátku se ale bude muset jet naplno a je to 27 kilometrů, kde se dá hodně ztratit a pak už to nemusíte dohnat. Uvidíme. Počkáme, jak nám půjde prvních pár zatáček, musíme se dostat do rytmu a prostě jet,“ konstatoval před úvodní zkouškou Jan Kopecký v rozhovoru pro AutoSport.CZ.

Podobně viděl situaci také Patrik Sandel, který v rámci své letošní kampaně v Intercontinental Rally Challenge startuje se Škodou Fabií S2000 zlínského týmu JM Racing.

„Bude to hodně těžká zkouška. Místy je to plynulé, ale pak je to zase samá odbočka, vracečka, vracečka, takže na začátek to bude hodně náročné. Budeme se muset snažit chytit co nejdříve optimální rytmus a udržet si ho po celý víkend. Hlavní bude nevyrobit hned na úvodní zkoušce nějakou hloupou chybu,“ nastínil svou taktiku Sandell.

„Pokud jde o nastavení auta, bude podobné tomu, co jsme jeli v Prešově. Jakýsi mix mezi uskákaným a hladkým povrchem, bylo to tam docela podobné, rovná i uskákaná místa. Asi bude ale důležitější, aby auto fungovalo lépe na uskákaném povrchu než na rovném, protože kdyby bylo nastavené na hladký asfalt, měli bychom na hrbolech velké potíže.“

„Musíme jet rychle, ale nejít do toho úplně po hlavě. Budu si muset počkat na srovnání s ostatními, někteří budou hodně rychlí, to je mi jasné. Pro mě je to tu ale nové, budu se snažit hlavně o čistou jízdu,“ uzavřel švédský pilot své předstartovní úvahy.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ - Calvi
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist