www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. dubna 2024, Svátek má Irena, zítra Rudolf

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Tour de Corse - E.Leclerc (IRC)

Tour de Corse v cíli: radost i pláč Peugeotu

14. května 2011 • 22:30

Korsická rally je zpět. Po jejím odsunutí na druhou kolej a vyřazení z MS se letos poprvé představuje coby součást seriálu Intercontinental Rally Challenge. A nikterak neubírá ze své náročnosti - na posádky čeká přes tři sta ostrých kilometrů na uskákaném asfaltu, který nezná pojem 'rovinka'.

Online výsledky

Rally Radio, Eurosport Live

Další informace k Tour de Corse

3. etapa

RZ 14 Sarrola - Plage du Liamone II

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Tour de Corse 2011

Zrádná Korsika své ostré zuby vycenila i v samotném závěru. Bryan Bouffier na poslední zkoušce havaroval a za 'domácí' podnik si píše nulu. Jeho konečné čtvrté místo zaujal Pierre Campana, kterému ale přálo štěstí v neštěstí - na závěrečném měřeném testu jej potkal defekt, který posádka musela vyměnit přímo na trati. Ztráta ale byla nakonec docela malá a před dotírající smečkou soupeřů Campanu bezpečně uchránila. Z tria 'MMM' se nakonec nejvíce radoval Bruno Magalhaes, jenž v závěru rally chytil dobrý vítr a nejenže přeskočil Maurina, ale rovněž ubránil útok Mikkelsena.

Obrovský úspěch si ale připisuje Thierry Neuville. Ve dvaadvaceti letech se stal nejmladším vítězem soutěže IRC, ale hlavně nejmladším vítězem legendární Tour de Corse. A naprosto zaslouženě. S výjimkou hodin v RZ 3 ani jednou nezaváhal a jeho bezchybný výkon byl po zásluze korunován úspěchem. Jan Kopecký skončil na stříbrném postu; Neuvillovi byl celou dobu na dostřel, přeskočit jej ale nedokázal. Rovněž třetí Freddy Loix asi čekal víc, jeho dominance z loňské sezony se zatím nekoná. Díky výpadku Bouffiera se nicméně dostal do čela průběžné klasifikace IRC.

Tour de Corse - konečné výsledky
1.Thierry Neuville-Nicolas GilsoulBELPeugeot 207 S20003:20:51.0
2.Jan Kopecký-Petr StarýCZEŠkoda Fabia S2000+15.5
3.Freddy Loix-Frédéric MiclotteBELŠkoda Fabia S2000+1:02.6
4.Pierre Campana-Sabrina de CastelliFRAPeugeot 207 S2000+3:59.5
5.Bruno Magalhaes-Paulo GravePORPeugeot 207 S2000+4:28.2
6.Andreas Mikkelsen-Ola FloeneNORŠkoda Fabia S2000+4:20.1
7.Julien Maurin-Olivier UralFRAFord Fiesta S2000+4:33.3
8.Toni Gardemeister-Tapio SuominenFINŠkoda Fabia S2000+6:33.3
9.Patrik Sandell-Staffan ParmanderSWEŠkoda Fabia S2000+8:28.8
10.Jean-Mathieu Leandri-Pierre-Marien LeonardiFRAPeugeot 207 S2000+9:41.5

RZ 13 Bocognano - Bastelica II

Jednu zkoušku před koncem rally si Jan Kopecký připsal druhé dílčí vítězství. Z Neuvillova náskoku odmazal jen 2.7 sekund, což ale stačí na to, aby byl mladý Belgičan neustále pod tlakem a musel jet naplno. Zklámáním je naopak výkon Andrease Mikkelsena, který namísto útoku na dva své nejbližší soupeře ztratil další čas a postupně se zakopává na osmé příčce.

RZ 12 Marato - Acqua Doria II

Jestli ve výsledcích předchozích rychlostních zkoušek panoval klid, 'dvanáctka' přinesla bouři. Vše odstartoval Andreas Mikkelsen, který prorazil pravo přední pneumatiku a kvůli výměně kola přímo na trati ztratil přes tři a půl minuty. Propadl se ze třetího až na osmé místo, pozice nepříliš vzdálených Maurina a Magalhaese jsou ale v přímém ohrožení a Mikkelsen ještě může relativně snadno vystoupat o dvě příčky nahoru. Freddymu Loixovi nicméně bez boje spadlo do klína průběžné třetí místo. Z Mikkelsenova defektu profitoval i Bouffier, který ale stále bojuje a díky přeskočení Campany mu patří čtvrtá příčka. Campana nicméně na Bouffiera ztrácí jedinou desetinu, takže situace stále není uzavřená.

RZ 11 Bocognano - Bastelica I

Po jedenáctém testu se v první osmičce vyprofilovaly čtyři separátní bojůvky, které budou kořením Korsické rally v jejím samotném závěru. Nejméně dramatická je ta o vedení - Neuville vyhrál další RZ a Kopeckému se opět trochu vzdálil. Boj o třetí místo už je ale zajímavější. Freddy Loix se nevzdává naděje na bronz a Mikkelsena nepatrně stáhl; mezi zkušeným Belgičanem a mladým Norem jsou nyní rovné dvě sekundy rozdílu. Celkovým časem k sobě mají blíže i Campana s Bouffierem. Korsičan sice opět trochu ztratil, zatím to ale vypadá, že se týmová režie ve prospěch Bouffiera nekoná a Campana se rozhodně nevzdává. A bojuje se i o sedmé místo, kde je minimální odstup mezi Julienem Maurinem a Brunem Magalhaesem.

RZ 10 Marato - Acqua Doria I

Nikoliv nejrychlejšími, ale stabilními a vyrovnanými výkony mezi nejrychlejšími pěti v každé RZ se zatím prezentuje Andreas Mikkelsen. Ten se po RZ 10 dostal na poslední podiovou příčku a odsunul za svá záda Freddyho Loixe. Ten se naopak celou rally těžce dostává do tempa navzdory tomu, že má z minulosti asi největší zkušenosti s místními tratěmi. Zaostal i Campana, je otázkou, zda před sebe nepustí Bouffiera kvůli bodům do šampionátu. Na samotné špici se nic neděje, útok Jana Kopeckého z předchozí RZ Neuville zastavil, když kontroval další vyhranou zkouškou. Z dosavadního průběhu je ale zřejmé, že Kopeckému a jeho vozu dnešní vložky sedí asi nejvíc. Posádky po 'desítce' míří do servisu, což nejvíce ocení asi Mikkelsen, který si po poslední zkoušce stěžoval na zlobící převodovku.

RZ 9 Sarrola - Plage du Liamone I

Poslední etapa Korsické rally odstartovala. Devátá vložka sice nepřinesla změny do pořadí první desítky, poskytla ale dílčí časy, které do posledních zkoušek slibují zajímavou akci. Poprvé se prosadil Jan Kopecký a naopak Thierry Neuville ztratil kvůli nevhodnému nastavení vozu. Jejich vzájemný odstup se zmenšil o téměř devět vteřin. Druhým časem potvrdil Pierre Campana rostoucí cit pro novou techniku, čtvrtou pozici Andrease Mikkelsena ale Korsičan nijak neohrozil.

2. etapa

RZ 8 Taverna - Pont de Castirla II

Poslední zkouška druhého dne na Tour de Corse potvrdila jednoznačné vedení Thierryho Neuvilla. Kromě zaváhání v první páteční zkoušce v podobě hodin zatím belgický mladík předvádí bezchybný výkon a konkurenti se mu nemohou dostat na kobylku. Neuville tak ukazuje, že jeho výkon na asfaltech Kanárských ostrovů při předchozím závodě nebyl náhoda. Jan Kopecký i nadále drží druhé místo, vedoucí pozice se mu ale pomalu vzdaluje. Na záda mu navíc začíná dýchat Freddy Loix, jenž měl pomalejší začátek, ale postupně zrychluje; v samotném závěru etapy přeskočil Andrease Mikkelsena. Mezi dvoukolkami se nejvíce daří Pierre-Antoinovi Guglielmimu na Renaultu Clio R3. Stefano Albertini s dvoulitrovým méganem je pátý, Petr Brynda se celý den pohyboval na začátku druhé desítky kategorie 2WD.

RZ 7 Taverna - Pont de Castirla II

Předposlední páteční test Korsické rally neřinesl do pořadí na čele žádné změny. Posádky se musely vypořádat se studenými pneumatikami, což bylo způsobeno patnáctiminutovým zpožděním souvisejícím s pozastavením předchozí vložky. Na čele je tedy i nadále Thierry Neuville, který lehce navýšil svůj náskok na Jana Kopeckého, čtvrtým časem se blýskl Pierre Campana, který využil pozitivních změn v nastavení svého peugeotu.

RZ 6 Barchetta - La Porta II

Šestá rychlostní zkouška do pořadí soutěžících nezasáhla. Byla zrušena po nehodě předjezdeckého vozu, ve kterém jeli otec a syn Vatanenovi. Max je podle zpráv organizátorů v pořádku, Ari byl vrtulníkem převezen do nemocnice s bolestmi zad.

RZ 5 Taverna - Pont de Castirla I

Pátá rychlostní zkouška opět přinesla velké zvraty na čele a konečně mohla vykouzlit úsměv na tvářích fanoušků Škody. Bryan Bouffier se totiž ve vedení moc neohřál, když po defektu spadl až za Pierra Campanu. Jan Kopecký se tak posunul na druhé místo za Thieryho Neuvilla, který aktuálně vede se čtvrtminutovým náskokem. Po třetí zkoušce posádky konečně zamířily k toužebně očekávanému servisu, což ocenil zejména Bruno Magalhaes, jenž se ve všech dnešních testech výrazně trápil s nefunkčními brzdami.

RZ 4 Barchetta - La Porta I

Ani druhá zkouška páteční etapy nebyla skoupá na změny celkového pořadí. S testem si nejlépe poradil Bouffier, který se přehoupl přes doposud prvního Neuvilla a nyní vede s náskokem 4.2 sekund. Trojlístek dvěstesedmiček na čele, který vznikl na RZ 3, se bohužel stejně rychle rozpadl, jelikož Guy Wilks neudržel svůj vůz na trati a po jezdecké chybě končí. Trio škodovek se stáhlo do druhého gardu, na post nejrychljší fabie, který zatím drží Kopecký, začal útočit Mikkelsen; na českého jezdce mladý Nor momentálně ztrácí tři desetiny.

RZ 3 Erbajolo - Pont d'Altiani I

Do pátečního rána se nejlépe probraly posádky jedoucí na peugeotech. Thierry Neuville udržel tempo z první etapy, ale nevyhnul se hodinám a při otáčení ztratil přes deset sekund. Přesto udržel vedoucí pozici, byť jen s titěrným náskokem 1.4 sekundy. Na druhé místo se posunul Bryan Bouffier, největší posun se ale podařil Guyi Wilksovi, který se posunul na třetí místo z předchozího šestého! Za svá záda odsunul tři jezdce na škodovkách, ti se ve výsledcích poskládali v pořadí Kopecký (+7.8), Mikkelsen (+8.7) a Loix (+14.6).

1. etapa

RZ 2 Le Fangu-ND de la Serra II

Opakovaný průjezd úvodního úseku letošní Tour de Corse se stal kořistí krajanů z Belgie - Neuville se v porovnání s prvním kolem zlepšil o neuvěřitelných téměř třináct vteřin a upevnil své vedení nad Janem Kopeckým o osm vteřin. Druhý čas zajel zrychlující se Freddy Loix, což stačilo na posun na páté místo před Guye Wilkse. Ten v prvním kole dělal hodiny, ani v druhém průjezdu ale své růžky nijak zvlášť nevystčil. Dařilo se Bouffierovi, který na průběžné třetí pozici vystřídal Mikkelsena, stabilní a kvalitní výkon zatím podává Pierre Campana jedoucí s privátním peugeotem; talentovaný Korsičan bude nocovat na sedmém místě.

RZ 1 Le Fangu-ND de la Serra I

Úvodní test naznačil to, co se očekávalo - nevyzpytatelné silnice dávají mnoha posádkám zabrat a při absenci oficiálního shakedownu se řada z nich teprve sžívá s místními podmínkami. Nejrychleji testem prolétl Thierry Neuville, který ale přiznal, že měl na zkoušce několik horkých chvilek. Za ním následovali Jan Kopecký a Andreas Mikkelsen se škodovkami. Čtvrtý čas zajel Bryan Bouffier, který se musel potýkat s uvolněným držákem volantu. Sympatickým sedmým časem se blýsknul místní Pierre Campana výjimečně startující s vozem S2000. Naopak za očekáváním zaostal Patrick Sandell, jenž zvolil příliš opatrný začátek a po prvním testu ztrácí téměř minutu. V následujícím servisu byl celkem klid, před druhým průjezdem zkouškou pouze mechanici u vozů Freddyho Loixe a Jana Kopeckého preventivně měnili zadní stabilizátory, u Sandellovy fabie se mělo měnit řízení.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist