www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Tour de Corse - E.Leclerc (IRC)

Tour de Corse: Ohlasy z přeskupení po RZ 5

13. května 2011 • 14:05

V polovině sobotní etapy se účastníci třetí letošní soutěže letošní Intercontinental Rally Challenge přesunuli do neoficiálního hlavního města Korsiky, tedy do Corte, kde je před servísní přestávkou na nedalekém letišti čekala kontrola přeskupení v pevnosti nad městem. Zde jsme vyzpovídali některé z nich, včetně obou českých zástupců Jana Kopeckého a Petra Bryndy.

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Rally Tour de Corse 2011

Thierry Neuville: „Jsem hodně spokojený, vše funguje dobře. Jenom na první ranní zkoušce jsme dělali menší hodiny. Možná jsem byl až moc spokojený, ale OK. Měli jsme dobrý rytmus. Auto funguje dobře, jen na druhé zkoušce jsme trochu ztratili kvůli vyššímu podvozku. Myslím, že na druhý průjezd jej trochu snížíme, to by mělo být výhodou. Dnes je hodně horko, ale pneumatiky fungují perfektně, trošku jen zlobí brzdy, protože zkoušky jsou hodně dlouhé.“

Jan Kopecký: „Peugeotům to asi funguje dobře, ale nám taky. Hlavně je těžké chytit rytmus, s tím jsem se trochu trápil na obou dlouhých vložkách. Teď už to bylo lepší, na odpoledne zkusíme něco změnit a přiblížit se jim. musíme něco vymyslet, nedáme jim to zadarmo. Poslední zkouška je hodně úzká a složitá, měli jsme na ní krizi, když jsme katovali a něco nás nakoplo. Naštěstí jsme ale zůstali na cestě.“

Jan Kopecký - Petr Starý, Škoda Fabia S2000 - Tour de Corse 2011

Bryan Bouffier: „Ráno to bylo dobré, chytili jsme správný rytmus a auto fungovalo perfektně, ale na poslední zkoušce jsme měli velkou smůlu s defektem. Jel jsem vnitřkem zatáčky, jak to podle mého jeli všichni, ale dostal jsem pomalý defekt. Ale ok, to je rally, co se dá dělat.“

Andreas Mikkelsen: „Mohlo by to být lepší. Z mého pohledu trochu ztrácíme, ale to se týká všech Škodovek. Budeme se snažit o zlepšení, doufám, že ve druhém kole to bude lepší. Uděláme drobné změny na nastavení auta, doufám, že to pomůže.“

Freddy Loix: „Nedá se říct, že bych nebyl spokojený s nastavením. Myslím, že jsem aktuálně na limitu toho, co tu dokážu s autem zajet. Víc to prostě v tuto chvíli nejde. Jedu podobně časy jako Jan a Mikkelsen, snažím se jet rychle, ale když se snažím přidat, namísto lepších časů je to horší. Nevím, co bych s tím mohl udělat. Asi nejedu úplně čisou stopu.“

Pierre Campana: „Jsem spokojený s tím, jak postupujeme. Trojice ranních testů nebyla snadná, neměli jsme úplně ideální nastavení auta a měli potíže se zadními brzdami. Moc si užívám podporu fanoušků podél trati.“

Bruno Magalhaes: „Naším problémem byly brzdy. Deset kilometrů od cíle první ranní zkoušky jsem o ně kompletně přišel, pedál mi spadnul úplně na podlahu. Logicky jsme hodně ztratili. Na druhé zkoušce jsem jel opatrně, ale zase se to opakovalo. Trojka byla kratší, takže tady to bylo v klidu. Zkusíme to v servisu vyřešit.“

Toni Gardemeister: „Celkem OK, ale pro nás je to momentálně hodně těžké. Ale snažím se jet tak rychle, jak to se stávajícím nastavením a tím co mám k dispozici jenom jde. Je to kompromis, ale celkem se to dá. Chtěl bych zrychlit.“

Patrik Sandell: „Postupujeme krok za krokem. Učíme se a hlavně chceme dostat auto celé až do cíle. Snažíme se zlepšovat, v klidu, protože jsme mimo hru o přední příčky. Takže se teď snažíme získat zkušenosti. Hlavně musíme najít optimální nastavení, oproti testu, který jsme měli na Slovensku, je to tady úplně jiné. Od začátku se snažíme jet hlavně čistě a vylepšovat nastavení. Poslední zkouška se nám líbila, těšíme se hlavně na zítřek.“

Tošihiro Arai: „Něco je špatně, ale nevím co. Hodně nám to klouže, snažím se najít řešení, ale nedaří se mi to. Musím se pobavit s inženýry. Možná je to i o pneumatikách.“

Jazíd Al Rajhi: „Pořád se dobře bavíme. V prvním kole jsem se hlavně snažil osahat si trať, zjistit jak moc to klouže a doplnit rozpis. Ve druhém kole bych rád trochu přidal a zajel slušné časy. Pro nás je to o získávání zkušeností. Auto nastavíme trochu níž, kromě menší části druhé zkoušky to není zase tak uskákané.“

Stefano Albertini: „Ztráceli jsme výkon motoru, asi kvůli horku. Taky jsme měli potíže s brzdami, hlavně ve sjezdech. Jsme tu poprvé, tak se učíme. Letos bychom chtěli jet celkem šest soutěží IRC, včetně startu v České republice.“

Petr Brynda - Zdeněk Pekárek, Renault Clio R3 - Tour de Corse 2011

Petr Brynda: „Je to opravdu hodně těžký závod, tohle jsem ještě neviděl, hrozné. Střídá se rytmus i asfalty, ale na druhou stranu je to hodně krásné. Snažíme se jet čistou stopu a neublížit autu. Jsou tu místa, kde by to člověk rád zavěsil do trávy, ale nesmí, protože jsou tam kameny, které tam buď spadly, nebo je vytáhnul někdo před vámi. Je to hrozně náročné, protože člověk vůbec neví, co ho čeká za další zatáčkou.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ - Corte
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist