www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Tour de Corse - E.Leclerc (IRC)

Tour de Corse: Ohlasy po 2. etapě

13. května 2011 • 22:20

Na konci druhé etapy se startovní pole letošní Tour de Corse ještě naposledy vrátilo do servisní zóny na letišti v Corte. Před osmdesátikilometrovým přejezdem do Ajaccia, tedy na jih ostrova, v jehož okolí se pojede závěrečná etapa soutěže, jsme ještě vyzpovídali přední posádky, jejichž komentáře vám nyní přinášíme.

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Tour de Corse 2011

Thierry Neuville: „Pro nás je to velmi dobré. Auto fungovalo skvěle a kromě toho ranního problému s hodinami, kdy jsme trochu ztratili, to šlo po celý den velice dobře. Odpoledne se nám opravdu povedlo, jsme moc spokojení. Ke konci nám to možná trochu víc klouzalo, ale i tak jsme podle mě zajížděli moc dobré časy a vše šlo perfektně. Zítra to pro nás bude určitě těžké, samozřejmě, že chceme hlavně dojet až do cíle, hlavně po těch úvodních dvou povedených dnech, ale nebude to snadné. Budeme muset být hodně rychlí, udržet se přitom na cestě a neudělat defekt. Ale rozhodně se na to těšíme. Doufám, že se nám povede dojet na dobrém místě, po loňské nepovedené sezóně by to bylo určitě skvělé.“

Jan Kopecký: „Mrzelo nás zrušení úvodní zkoušky druhého kola, kde jsme chtěli trochu zaútočit. Jinak prakticky v každém servisu přestavujeme auto, protože zdejší tratě jsou hodně náročné, momentálně jsme opět jeli jiné nastavení tlumičů. Bylo to lepší, i pneumatiky držely lépe. Zkusili jsme zariskovat a jeli s jednou rezervou, na trati už bylo dost vytaháno. Uvidíme, jak to bude vypadat zítra. Jinak dnes bylo hodně horko, nepamatuji si, kdy jsme byli při závodě takhle zpocení. Ale dodržovali jsme pitný režim, takže bez problémů.“

Freddy Loix: „Udělali jsme drobné úpravy v nastavení auta a bylo to o hodně lepší. Jel jsem pak o hodně čistší stopu a byl rychlý. Před zítřkem mám tím pádem dost jistoty, rád bych ho začal tak, jak jsem dnes skončil.“

Andreas Mikkelsen: „Měli jsme trochu smůlu se zrušením úvodní zkoušky, protože jsme už byli na trati a dali autu dost zabrat. Nicméně jsme i potom jeli v dobrém tempu a byl jsem opravdu spokojen se svou jízdou. Samozřejmě, že je ještě prostor ke zlepšení a mohu jet rychleji, ale nechci riskovat, že bychom vyletěli z trati. Uvidíme, jestli se nám zítra podaří nalézt správný poměr všeho co je třeba. Jan a Freddy nám trošku ujížděli, ale uvidíme zítra. Nicméně vzhledem k tomu, že jsem spíš šotolinový specialista, bych mohl být s dosavadním výkonem na asfaltu spokojen, ale zlepšení bylo vidět už na Kanárských ostrovech.“

Bryan Bouffier: „Na zkoušce, kde jsme ráno dostali defekt, jsem byl opatrný. Bylo to ale divné, jakobych ji projížděl poprvé, protože předtím jsem prakticky pouze na třech plně funkčních kolech. Bylo to jako bych si ji prostě teprve osahával, nebylo to na sto procent. Čas nebyl zcela špatný, ale doufám, že zítra to bude lepší a o pár příček si polepšíme. Celkově mám velmi dobrý pocit z auta a jsem spokojen i jako testovací jezdec, když vidím Thierryho časy, které jsou hodně rychlé. Odvedli jsme dobrou práci, škoda že to není vidět i na mé pozici ve výsledcích.“

Bruno Magalhaes: „Odpoledne to bylo o dost lepší. Nebyl jsem tak agresivní hned od startu, takže brzdy tentokrát vydržely po celou zkoušku bez problémů. Na poslední zkoušce jsem byl trochu pomalejší, ale raději jsem jel v klidu, než bych kvůli případným potížím ztratil třicet či čtyřicet vteřin jako ráno. Pocitově to nebylo špatné, i když rally je to hodně těžká.“

Pierre Campana: „Jsem moc spokojený, změnili jsme nastavení zadních tlumičů, auto fungovalo perfektně. Tentokrát byly perfektní i brzdy, takže před zítřkem mám velmi dobrý pocit.“

Toni Gardemeister: „Pokud jde o nastavení, odpoledne to bylo mnohem lepší. Časy ale byly pomalejší, i když jsme se hodně snažili. Pocitově to bylo o hodně lepší, hlavně poslední zkouška. Jinak nebyly žádné problémy. Zítra se budeme snažit bojovat s Brunem a Maurinem, uvidíme.“

Patrik Sandell: „Bylo to zase o něco lepší, ale před poslední zkouškou jsem udělal chybu, když jsem upravil nastavení zadních tlumičů a auto pak dost klouzalo. To bylo špatné. Zítra se tedy vrátíme k předchozímu nastavení a budeme se snažit najít opět tu správnou pohodu. Pocitově je to lepší, ale nejsem si ještě pořád úplně jistý v místech, kde je to hodně klikaté.“

Tošihiro Arai: „Oproti ránu jsme udělali opět nějaké změny, mysleli jsme, že to bude lepší, ale nebylo. Zítra to tedy budeme muset zkoušet znovu a budeme doufat, že budeme schopni zajíždět lepší časy. Těch se dá těžko dosáhnout, pokud autu dostatečně nevěříte. Zítra nás čekají hodně zrádné zkoušky, takže se nám snad povede auto nastavit správně. Momentálně auto není moc hbité, nereaguje dostatečně rychle a je hodně nedotáčivé, což je strašné frustrující. Ale věříme, že tým Manfreda Stohla nám bude schopný pomoci se správným nastavením, protože má s asfaltovými soutěžemi spoustu zkušeností.“

Petr Brynda: „Odpoledne to pro nás bylo trochu lepší, protože jsme si doplnili rozpis a troch uvíc uvědomili, jak je tady potřeba jet. Ale první vložka byla zrušená a na poslední jsme jeli polovinu pod žlutou vlajkou, takže dostaneme náhradní čas. Ale jinak je to pěkné, snažíme se. Na zítřek se těším, bude to zase těžké, ale krásné. I když si to po dnešku, kdy jsem se doslova vyždímal, neumím ani představit. Jet další takový den za sebou, to bude opravdu náročné., budeme doufat, že se dostaneme až do cíle. S počasím jsme se dnes nějak vyrovnali, dost jsme pili a máme docela fyzičku, tak to docela šlo. Nejhorší bude asi večerní přejezd do Ajaccia, ten bude dlouhý.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ - Corte
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist