www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Tour de Corse - E.Leclerc (IRC)

Tour de Corse: Ohlasy po RZ 10

14. května 2011 • 13:15

Dnes ráno se na Tour de Corse postavily posádky na start dvou testů vedoucích opět v blízkosti moře a zároveň i servisní zóny v Ajacciu. Do tohoto města se po RZ 10 vrátily do kontroly přeskupení a následného servisu, kde jsme měli možnost je opět vyzpovídat.

Thierry Neuville: „Ráno nebylo moc dobré. Jan nám na první zkoušce dal osm vteřin, hodně mi to klouzalo. Byl jsem asi jediný, kdo jel se dvěma rezervními koly, auto nebylo úplně stabilní. Druhou zkoušku jsme jeli absolutně naplno a byli jen o tři desetiny rychlejší než Jan, myslím, že jel taky přes hranu. Nejsem si jistý, jestli se dá tohle tempo udržet, podle mě by jeden z nás skončil mimo trať. Opravdu nevím, co bych měl dělat. Fakt, že bych po dvou dnech ve vedení nakonec skončil druhý, by byl pro mě velkým zklamáním, ale na druhou stranu musíme uvažovat z pohledu celého šampionátu.“

Jan Kopecký - Petr Starý, Škoda Fabia S2000 - Tour de Corse 2011

Jan Kopecký: „Zase jsme trochu upravovali nastavení auta, tak jako to tady bylo v každém servise. Dnes to ale není tak rozbité jako včera, charakter zkoušek se trochu podobá testům z Kanárských ostrovů, které nám celkem šly. Čekají nás ještě čtyři dlouhé zkoušky, byli bychom rádi, kdyby nám to šlo takto i dál. Určitě to bude napínavé až do konce, ale kromě vedoucího Neuvilla nesmíme zapomínat ani na ostatní posádky za námi, vše může být o jedné drobné chybě.“

Andreas Mikkelsen: „Bylo to hodně těžké. První zkouška byla hodně technická, náročná, ale byli jsme rychlí. Bohužel se přidal i drobný technický problém s autem, ale to by se mělo vyřešit a doufám, že i odpoledne budeme moci tlačit. Jsem trochu překvapen naší pozicí, protože jsem doma víc na šotolině než na asfaltu. učíme se ale s každou rychlostní zkouškou, stále jsou tu nové věci pokud jde o auto a tak. Ale na to, že je začátek sezóny, to vypadá opravdu dobře.“

Freddy Loix: „Ani na jedné z prvních ranních testů jsem nezajel moc dobře. Musím přiznat, že momentálně nejsem schopný udržet tempo, které jedou kluci před námi. Nevím proč, ale je to tak. Občas se mi to bohužel stává, možná mi tato rally úplně nesedí.“

Pierre Campana: „S výsledky ranních zkoušek jsem moc spokojený. Auto je pořád lepší, mám z toho dobrý pocit. Měli jsme dvě rezervní kola, povezeme je i odpoledne.“

Bryan Bouffier: „Snažím se, ale moje ztráta na prvního je něco přes minutu, což je zhruba čas, který jsme ztratili včera. Ale budeme dál tlačit, protože do cíle je stále hodně daleko a stát se může cokoliv. Na první ranní zkoušce to hodně klouzalo, vůbec jsem to nečekal. ale nezajeli jsme špatně, auto fungovalo perfektně. Jedeme jednu rezervu, ale včera jsme jeli se dvěma a auto fungovalo dobře. Je to spíš o asfaltu. A hlavně už nesmíme dostat defekt.“

Julien Maurin: „Dnes ráno to bylo dobré. Auto fungovalo správně, ale my jsme vyrobili drobnou chybu, protože jsem neměl za volantem správný pocit. Je to o hodně jiné než včera, takže upravíme nastavení auta. Budeme se snažit udržet naši pozici v souboji s Brunem a Tonim, ale bude to těžké.“

Bruno Magalhaes: „Bylo to o něco lepší než včera. Auto fungovalo dobře a zkoušky jsou oproti těm včerejším odlišné. Ani jsme neměli potíže s brzdami, jen teď trochu upravíme nastavení podvozku. na první zkoušce jsme zajeli docela dobře, do zatáček bylo vidět. OK, budeme se snažit takto pokračovat. Do budoucna musíme upravit rozpis, díky téhle těžké soutěži jsem přišel na spoustu věcí, které musím změnit.“

Toni Gardemeister: „Celkem to šlo, hlavně na druhé zkoušce se mi to líbilo, hodně jsem do toho šel. Mám z toho velice dobrý pocit, jediné co se mi nelíbilo, že jsme občas byli v zatáčkách moc širocí. Do dalšího kola půjdeme se stejným nastavením. Museli jsme předjíždět jedno auto, ale nic jsme tím neztratili, protože nám na odbočce uhnul z cesty.“

Patrick Sandell: „Na první zkoušce nám auto klouzalo naprosto všude. Nakonec jsme objevili mezi zkouškami problém se zadním diferenciálem, ale nevím, jestli s aktuálním nastavením dokážu jet rychleji. Možná o deset vteřin, ale víc ne, rozhodně ne o půl minuty.“

Tošihiro Arai: „Upravili jsme nastavení auta a bylo to o dost lepší než včera. Pořád to sice má daleko do optimální varianty, ale aspoň už víme, jakým směrem se ubírat. Auto už nebylo nedotáčivé a pneumatiky fungovaly také dobře, což je pozitivní zjištění.

Jazíd Al Rajdží: “Užíváme si to. První průjezd jsme opět absolvovali klidněji, snažil jsem si zvyknout a ještě doplnit rozpis. Ve druhém průjezdu se budu snažit jet co nejlépe, uvídíme jak mi to půjde. Je to tu pro mě úplně nová zkoušenost. V rozpisu jsme udělali spoustu změn, ale nastavení auta necháme stejné.

Petr Brynda: “Na první zkoušce bylo hodně vytaháno, takže jsme dost doplňovali rozpis, ale na druhé se nám jelo moc dobře. Hlavně se snažím zlepšovat pokud jde o rozpis a učím se, zatáčky se zdají být jedna jako druhá, ale přitom je každá úplně jiná. Ve vracácích už jezdím spíš pro lidi, aby si to užili jak oni, tak i já. Auto je připravené perfektně, nemůžu říci ani slovo. Jediný problém jsme měli ve čtvrtek s brzdami, ale to byla moje chyba. Jinak funguje auto i pneumatiky na sto procent."

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ - Ajaccio
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist