www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 11 - Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov (MČR-S)

JT Říha Group rally team po Pačejovu

11. srpna 2011 • 11:50

Nejkratší dobu si na pačejovských rychlostních zkouškách odbyli Marcel Havlásek s Miroslavem Koutským, které zradila převodovka na RZ2. Spokojenější z Agropy odjížděl Zdeněk Pokorný, který dovezl Subaru Impreza Sti N14 až do cíle rally. Spolu s Jaroslavem Vrečkou, který v sezoně naviguje Jaromíra Tomaštíka, dokončili pátý podnik ECOSUN sprintrally MČR na 26. místě absolutně. V klasifikaci třídy 3 patřila dvojici Pokorný – Vrečka devátá příčka.

Největší pozornost poutala třetí posádka JTRT, ve které na uvolněné místo spolujezdce po Jardovi Vrečkovi usedla Olga Lounová. Pro Olgu představoval pačejovský sprint první ostrou premiéru v rally, nepočítaje Pražský rallysprint z konce loňského roku.

Jaromír Tomaštík - Olga Lounová, Subaru Impreza WRC - Rally Pačejov 2011

Jaromír Tomaštík potřeboval bodovat. Krátké svezení na předchozí Rally Vysočina znamenalo, spolu s absencí v Krkonoších a výbornými výsledky Pavla Valouška s fabií WRC, propad a bodovou ztrátu především v klasifikaci vozů specifikace WRC.

Úvod soutěže přinesl s ohledem na nesehranost posádky překvapivé časy. Čtvrtému nejrychlejšímu času na obou úvodních testech, nechtěl věřit ani sám Jaromír Tomaštík. „Do závodu jsme vstoupili, tedy aspoň dle pocitu, relativně opatrně, tak, abychom se sehráli a zvykli si s Olgou na rychlost véercéčka,“ komentoval úvod sprintu Jaromír. „Když jsme po dvou rychlostních zkouškách přijeli do servisu a dostali jsme výsledky, nechtěl jsem věřit tomu, že jsme čtvrtí,“ dodal.

Následující testy se již jely na oschlých tratích, čehož většina startovního pole využila ke zrychlení. Subaru Impreza WRC týmu JTRT naopak ve výsledcích ztrácelo. Situaci objasnil Jaromír Tomaštík: „Jakmile tratě oschly, místo zrychlení přišly technické problémy s přehříváním motoru. V okamžiku, kdy teplota vody překračovala kritické hodnoty, jsem musel vypínat ALS. Na RZ6 jsem dokonce zvažoval odstavení auta, aby nedošlo k větším škodám. Paradoxně zastavení by mohlo auto 'uvařit' úplně. Rozhodl jsem se proto pokračovat a opatrně dojet do cíle, kde naštěstí teplota vody klesla.“

A nebyl to jediný problém svého druhu. „Problémy jsme zaznamenali už v ÚP, kdy nebylo možné auto nastartovat a museli jsme s Olgou Subaru do servisní zóny dotlačit. Později se ukázalo, že na vině bylo vadné čidlo.“

Odstranění problému mělo vrátit posádku na Subaru Impreza WRC zpět do hry. Leč nestalo se. Zbývající dvě rychlostní zkoušky nedopadly podle představ vsetínského jezdce. „Nejkratší RZ 7 mi nesedla,“ přiznal Jaromír. „Na úzké rychlé trati v lesním úseku se mi WRCo těžko krotilo. Bylo jasné, že o nějakém stahování ztráty nemá smysl uvažovat. A na poslední RZ se opět objevil problém s přehříváním. Do cíle jsme dojeli bez ALS. Jsem z toho trošku zklamaný. Doufám, že se technikům podaří tento problém do dalšího sprintu odstranit.“

Přesto nebyl Jaromír v cíli zklamaný. Sedmé místo v absolutní pořadí s přihlédnutím k uvedeným skutečnostem lze považovat za úspěch. „Jsem naprosto spokojený. Olga se v autě poměrně rychle zabydlela a svou premiéru zvládla na výbornou. Určitě to nebyla naše poslední spolupráce. Kromě Prahy bychom se spolu svezli ještě na jednom sprintu.“

Dalším závodem, na který zamíří JT Říha Group RT, bude jeden z nejpopulárnějších asfaltových podniků šampionátu WRC, Deutschland Rally. V Německu se představí Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou za volantem Mitsubishi Lancer Evo IX.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist