www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 11. května 2024, Svátek má Svatava, zítra Pankrác

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Rally Sweden (SWRC)

Davidu Richardsovi se rozhodnutí BMW líbí

6. února 2012 • 22:40

Po dlouho očekávaném oficiálním oznámení zástupců BMW ohledně budoucnosti značky Mini to vypadá, že všechny tři zainteresované subjekty (BMW, Prodrive i Motorsport Italia) jsou spokojené.

Mini Motorsport na Rally d'Italia Sardegna 2011

Sám šéf stáje Prodrive David Richards dnes potvril, že nově nastolená strategie je dobrou zprávou pro tým z Banbury. Právě Prodrive dostal ve spolupráci s BMW znovu do mistrovství světa značku Mini a zatím si výsledkově nevedla vůbec špatně. Budoucnost však byla výrazně ohrožena, protože se Prodrivu nepodařilo sehnat sponzory a BMW nemělo zájem dávat větší finanční obnos, než byl v prvotní smlouvě.

„Objektivně řečeno, na vztahu mezi Prodrivem a Mini se skoro nic nezmění. Budeme s nimi pořád úzce spolupracovat na vývoji auta i testováních, navíc díky této zprávě dostáváme vhodný prostor a dostatek prostřeků pro vývoj vozu tak, abychom zlepšili jeho konkurenceschopnost,“ prozradil David Richards.

Zároveň také potvrdil, že Dani Sordo odjede všechny plánované závody mistrovství světa. Do druhého vozu pak budou usedat 'komerční' piloti - po Pierre Campanovi v Monte a Patriku Sandellovi ve Švédsku by se obdobným pilotem v Mexiku měl stát domácí Francisco Name, který o svém možném startu s Mini WRC hovořil již koncem minulého roku. O Krisu Meekovi, druhém smluvním jezdci Prodrivu, však ani zmínka...

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
07.02.2012 11:27
Mirekfric
Myslím, že zásadní otázka není, co bude BMW platit, ale proč by mělo? Pokud původní dohoda s Prodrive byla, že BMW zaplatí vývoj, zatímco tovární tým je plně v režii Prodrivu, pak současná situace je de fakto vydíráním BMW ze strany Richardse. Já osobně z toho mám pocit, že on už od začátku vsadil na to, že BMW, aby neuškodilo svému obrazu, tak nakonec platit bude i ten tým. Jenže se to nevyvíjí úplně podle plánu...
07.02.2012 09:50
jonas3
Nějak z toho mám pořád hodně podivný pocit a spoustu otázek. A co teprve Meeke :-)
Tak ta zásadní otázka, komu a za co teď bude vlastně BMW platit? Bude-li vůbec něco platit. Prodrive vývoj úplně zadarmo dál dělat nebude a Motorsport Italia taky není asi charita!? Nebo jsem naivní a vsadili na teorii win-win, tzn. mají tovární tým, mají vývoj, ale "nic" neplatí?
07.02.2012 07:00
Walach
Jj, to je jisté. Kdo by to tehdy nepřijal, že. Smůla už je to, jak se to celé vyvinulo.
Pluto : to přesně jsem měl na mysli.
06.02.2012 23:49
Mirekfric
To, že Meeke šel do Prodrivu je pochopitelné. Dostal možnost nejen závodit, ale i stavět auto od nuly. On není jen pilot, ale i konstruktér a jsem si jistý, že tohle byla obrovská výzva. Práci evidentně odvedl dobře a auto funguje, jenže on s ním nejezdí. Maximálně s ním učí zkazníky a vymetá PR akce...
06.02.2012 23:21
Pluto - moderátor
To už poznali v Subaru, kteří (minimálně) poslední rok účinkování v MS hledali, jak smlouvu s Richardsem zrušit...
06.02.2012 23:20
Walach
Z čehož vyplývá, nevěř Prodrivu :-D
06.02.2012 23:08
Pluto - moderátor
Těžko říct, Škoda mu tehdy mohla nabídnout opět jen IRC s nejasnou budoucností (nevědělo se, jak to bude s VW). On šel do Prodrivu, který slíbil dlouhodobý kontrakt, možnost podílet se na vývoji soutěžního auta a že na něm postaví veškerou propagaci. Britský pilot v britském voze s britským týmem...
06.02.2012 23:05
Walach
Meeke si může rvát vlasy, že tehdy nešel do Škody.
toplist