www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 12 - Rallye Český Krumlov (MMČR)

Vítězem 40. Rallye Český Krumlov Jan Kopecký (+ ohlasy)

26. května 2012 • 18:50

Online výsledky - Další informace k 40. Rallye Český Krumlov - Diskuse k soutěži

40. Rallye Český Krumlov 2012

Ohlasy z cíle

Ohlasy po RZ 14 ve formátu MP3 audio - klikněte zde.

Jan Kopecký: „Závěr byl dobrý. Lipenská vložka byla asi nejtěžší na Krumlově, z hodně úzkého na hodně rychlé přes horizonty a nakopáváky, chvílemi z toho šla i husí kůže. Pěkné. Po Korsice to bylo trošku jiné, ale základ je dobrý rozpis, naladěné auto a spolupráce v autě musí fugovat, to je podobné. Změna polepu střechy pomohla, jsem moc rád, že nám pan Hrabánek vyhověl a na léto jsme změnili design.“

Roman Kresta: „Šlo by to víc, ale bylo by to za cenu velké míry rizika, kterou už nemůžu podstoupit. A i kdyby, Honza jede rychle a dává to tam a to je důležité. To nasazení je tam velké. Lipno jsme jeli v klidu, abych neudělal chybu, i když ne vlažně. Ale ten rychlý úsek v lese je zrádný, jeli jsme ho s rezervou. Někomu se to sice nezamlouvá, ale na druhou stranu tam byla spousta diváků, pro mě až překvapení. A je potřeba směřovat soutěže tam, kde je o ně zájem.“

Václav Pech: „Závěr jsem vypustil, nebylo kam se hnát. I když mě teď malinko mrzí, že nás Valda přeskočil v etapě o devět desetin. Ale celkové třetí místo je důležitější, i když kdybych trošku přidal, tak těch devět desetin bych tam stoprocentně našel. Jsme maximálně spokojení, třetí místo je asi momentálně vrchol toho co jsme schopni dosáhnout za Romanem a za Honzou. S Minicooperem to tu bylo fantastické svezení, asi nejhezčí a nejrychlejší svezení co jsem tu zažil, i když tomu chybí ty koně. Fakt pěkné.“

Jaromír Tarabus: „Až na ten včerejšek to bylo bez problémů. Dnešek jsme si užili, ale s výsledkem spokojení nejsme, protože bysme chtěli výš. Samozřejmě na to ještě nemáme, to je vidět na časech. Jsme spokojení, že jsme dojeli do cíle, to je vše. Teď se nám celkem dařilo, ale časy Honzy Kopeckého, to je extrém a myslím, že Roman s Vaškem už netlačili. My jsme chtěli jet pro dobrý pocit, a tak jsme do toho snažili dát všechno. Celkově by to ale mohlo být lepší.“

Pavel Valoušek: „Jeli jsme hlavně abysme zůstali v kondici za volantem. To se podařilo splnit, neudělali jsme chybu a odjeli jsme s Lukášem další kilometry na velmi náročné a velmi rychlé soutěži. Děkuji týmu, že nám dal po včerejší chybě možnost dnes startovat, bylo to důležité. Měli bychom dál pokračovat v mistráku, ale uvidíme.“

Martin Semerád: „Závěr byl infarktový. Před poslední rychlostkou jsme měli půlvteřinový náskok, takže jsme věděli, že tam není prostor pro zrychlování, protože předtím jsme jeli na maximum. Přesto jsme dokázali zrychlit a vyšlo to. Soutěž byla strašně těžká. Jsem rád, že jsme tu napoprvé neudělali žádnou chybu, nedoplatili na žádný známý sežrávák, kéž by to takto pokračovalo. Vypadá to, že už jsem si zvyknul na asfalt a pokud trať není notoricky známá pro všechny, dokážeme zajet hezký čas a na tom musíme stavět.“

Jaroslav Orsák: „Martin jel v závěru pěkně a my jsme nepodstupovali žádné riziko, prostě jsme to odjeli. Jsme spokojení. Rally byla pěkná, bylo krásně ... ještě něco?“ :-)

Jan Jelínek: „Obrovská spokojenost. Samozřejmě ke třetímu místu jsme přišli jako slepí k houslím chybou druhé posádky. Určitě si to zasloužili víc než my, byli rychlejší. Bohužel. Jeli jsme celou dobu v pohodě, žádnou velkou krizovku jsme neměli, ale jeli jsme už trochu na té hraně. Jsme v cíli, jsme šťastní.“

Daniel Běhálek: „Mimo tu penalizaci byl závěr super, protože poslední erzetu jsme museli letět a byl to super zážitek.“

Martin Hudec: „Jsem velice spokojený. Chtěli jsme být do desátého místa a pátí ve třídě a to přesně nám vyšlo. Udrželi jsme za sebou Vojtu a kluky, dobré. V závěru jsme se pokusili jet rychle a užívali si to, snažili jsme si jet to svoje. Soutěž byla těžká, zdokonalili jsme se v rozpisu. Škoda, že měl Jirka včera ty potíže s dýcháním, ale dobré.“

Jan Černý: „Ještě jednou všem v týmu moc děkuji, že jsme to stihli. Poslední erzetu jsme prodali a to byla asi blbost, protože nás porazil Emil a Vojta dělal gumu a skončili jsme čtyři vteřiny za ním. Ale nevadí. Chtěli jsme tu být do desítky, to se bohužel nepovedlo. Určitě na to bylo, tak snad příště, uděláme pro to maximum.“

Emil Triner: „Na druhých Malontech za Malonty nám odešlo servo, takže jsem si tam pěkně dal. Shořelo relátko, tak jsme to pak spojili natvrdo a ty další dvě vložky to fungovalo, ale měl jsem obavy, že kdyby to vypadlo, tak jsme si mohli dát pěkně na hubu. Ale dopadlo to dobře, jsem rád, že jsme tady. Krumlov se mi líbí, jsou tu krásné rychlostní vložky, náročné a úzké, člověk musí auto opravdu řídit. Jezdí se mi tu dobře.“

Josef Peták: „Na tom uskákaném Renault pořád vede. Ale je to asi dané tím podvozkem, musím najít jeho limit a jet na něm. Letošní ročník byl hodně těžký, ty tratě jsou rozbitější a uskákanější. Pro mě byl ten přechod po těch letec do dvoukolky hodně náročný, jízda je nervóznější a mnohem náročnější. Každopádně, jel jsem jak jsem jel a smekám před Emilem.“

RZ 14 - Lipno 2 (18.21 km)

Poslední rychlostní zkouška už nezměnila nic na faktu, že jasným vítězem letošní jubilejní 40. Rallye Český Krumlov se stal Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na tovární Škodě Fabia S2000. Druhé místo se ztrátou 59.9 vteřiny získali Roman Kresta s Petrem Grossem, rovněž na Fabii S2000, třetí příčku získali Václav Pech s Petrem Uhlem na Mini John Cooper Works S2000.

Za celkově čtvrtým Jaromírem Tarabusem dokončil soutěž vítěz kategorie produkčních aut Martin Semerád, 4.7 vteřiny nakonec ztratil druhý v této kategorii a šestý absolutně Jaroslav Orsák. Sedmé místo připadlo Václavu Dunovskému, kterého určitě bude mrzet předchozí 20tivteřinová penalizace, jenž ho připravila o pátou příčku. Bronz ve skupině 3 získal ve finále Jan Jelínek, když o tuto příčku připravila o pouhých osm desetin vteřiny Daniela Běhálka chyba v časové kontrole (předčasný příjezd do ČK 13B).

Poslední rychlostní test v hodnocení dvoukolek vyhrál Emil Triner na Škodě Fabii, ale jeho čas neměl logicky vliv na celkové prvenství Jana Černého, který svého zkušenějšího rivala porazil se silnějším Citroenem DS3 R3T o necelé dvě minuty. O minutu zpět pak skončil třetí Josef Peták s Renaultem Clio R3.

RZ 13 - Lipno 1 (18.21 km)

Ani všemi očekávané Lipno nezměnilo dosvadní 'zaběhnuté' schéma letošní Rallye Český Krumlov, když zkoušku nejrychleji projel Jan Kopecký před Romanem Krestou a Václavem Pechem. Toto trio ve stejném pořadí zůstává nadále seřazeno na čele průběžné absolutní klasifikace soutěže.

Změny se naopak udály v na čele produkčních vozů, kde Martin Semerád dodržel své předsevzetí a přeskočil o šest desetin vteřiny Jaroslava Orsáka. Třetí zůstává za dvojicí Lancerů Evo 9 Daniel Běhálek na Subaru Impreza STi. Až na sedmé místo se propadl Václav Dunovský, který ztratil 24.4 vteřiny a navíc dostal penalizaci 20 sekund za nesprávné projetí retardérem

RZ 12 - Malonty 2 (24.52 km)

Druhé Malonty opět ovládnul Jan Kopecký, když tento test absolvoval o deset vteřin rychleji než při prvním průjezdu. O další dílčí příčky se podělili Roman Kresta, Pavel Valoušek a Václav Pech. Nejlepší čas v produkčních vozech zaznamenal Daniel Běhálek, desátý absolutně byl nejlepší dvoukolkář Jan Černý.

Celkově se nic opět nezměnilo kromě posunu Vojtěcha Štajfa na jedenácté místo na úkor Radka Mifky. Druhé odstoupení zaznamenal na RZ 12 Václav Kopáček, kterého opět zradila technika. Závěr zkoušky byl zrušen kvůli havárii Petra Pelecha, navigátor Aleš Zimolka je s vnitřním zraněním převážen do nemocnice v Českých Budějovicích.

Informace o následném úmrtí Aleše Zimolky

Ohlasy po RZ 11

Ohlasy po RZ 11 ve formátu MP3 audio - klikněte zde.

Jan Kopecký: „Na druhém Kohoutu jsme asi škrtli o nějaký kámen, ale nevíme kde. Zřejmě jsem to někde víc katoval, řízli jsme tam pravé přední kolo a jeli jsme šest kilometrů na pomalém defektu.“

Roman Kresta: „Žádný problém. Jedeme svoje tempo. Honza udělal defekt, ale nijak zásadně neztratil, nemá to na nic vliv. Auto nám funguje skvěle.“

Václav Pech: „Podle mě jedeme pořád stejné tempo, ale Roman podle mě nemá kam tlačit a slevil, takže jsme se mu přiblížíli. Jedeme takový zdravý doraz, cokoliv dalšího už by bylo riziko. Je to takové klišé, ale oproti Škodovkám máme o padesát koní míň, máme sice turbo, ale s malým restriktorem, takže auto nemá vzduch. Ale hodně nás to baví, je to fakt hezký sport. Tak rychle jsme s autem v zatáčkách a na fungování auta ještě nejeli. Ale víc to prostě nejde.“

Jaroslav Orsák: „Trochu jsme ztratili, nechytili jsme asi správné tempo. Ale jsem se svojí jízdou spokojený, pokračujeme dál. Čekají nás tři nesmírně náročné testy, uvidíme.“

Jaromír Tarabus: „První sekce bez problémů, vše v pohodě. Lipno jsme ještě nejeli, máme z něj respekt. Uvidíme.“

Václav Dunovský: „Jsme tady, což je hlavní. Pro nás je priorita dojíždět. Kohout s respektem, ale oba průjezdy povedené. Na Malontech jsem nemohl najít rytmus, byl jsem možná víc opatrný, ale zase taková tragédie to nebyla. Uvidíme, teď Malonty a dvakrát Lipno, nebude to procházka růžovým sadem. Lipno jsem ještě nejel, ale v technice určitě problém nebude.“

Pavel Valoušek: „Trefil jsem včera takovou skalku v trávě, která nebyla vidět při tréninku. Navíc v zatáčce bylo hodně písku a musel jsem to tam dát, jinak bych těžko zatáčel. Nebyl to kámen, který by někdo vyhodil. Dnes jedeme hlavně abysme jeli. Začátek nebyl z mé strany moc dobrý, ale poslední dvě rychlostky jsme se pěkně svezli, což jsem rád.“

Martin Semerád: „Ze začátku jsem nebyl moc spokojený, asi jsou to opravdu jedny z nejtěžších erzet v Čechách. První Kohout mi nesednul, teď se mi povedlo zajet hezký čas. Jsme na dostřel Jarinovi, myslím, že je to otevřené. Na Lipno si pořád věřím, těším se, uvidíme. Čeká nás ještě pořád hodně kilometrů, nic není rozhodnuté.“

Daniel Běhálek: „Dneska jsou ty erzety trošku náročnější. Jede se nám dobře, doufejme, že to takto udržíme.“

Jan Jelínek: „Udělali jsme jedny hodiny, stálo nás to možná tři vteřiny. Jinak jsme chybu neudělali, snažíme se jet co nejrychleji. Jede se ve vysokém tempu, Dan je pořád rychlejší, takže ho asi těžko doženeme. Uvidíme, co bude po Malontech, ale asi to už necháme tak.“

Martin Hudec: „Zatím jsem spokojený. Splňuje to naše představy, trochu nám to ulehčil Honza Votava, na kterého bysme dneska jezdecky asi neměli, ale bohužel ho zradila technika. Ale zatím je to ještě do cíle daleko.“

Radek Mifka: „Jsem spokojený, protože zrychlujeme. Dělám míň chyb, později brzdím. Zvykám si na tempo. Kluci před námi jedou rychle, ne ně nemám a budu rád, když se takhle svezeme do cíle.“

Vojtěch Štajf: „Na Kohoutu jsme jeli opatrněji, na tuhle stranu jsem nejel a v lese je posyp, ale nebylo to špatné. Na Malontech jsem dal Martinovi Hudcovi deset, asi jsem využil znalosti tratě. Ale na druhém Kohoutu jsem dělal dvoje hodiny, museli jsme dvakrát couvat, jednou jsem se jel dokonce obrátit do protisměru. Nechali jsme tam balík. Zkomplikovali jsme si to, dostal se před nás Radek Mifka. Budou to ještě velké závody.“

Václav Kopáček: „Včera se nám na třetí RZ v první zatáčce po startu vytrhl čep z levého předního ramene. Spravili jsme to, ale jak jsme se rozjeli, tak nepochopitelně prasklo i pravé rameno. Dnes spokojený nejsem, jedeme hodně vlažně. Poznáváme tratě, je to hodně rychlé, ale místy i docela technické a mění se rytmus.“

Jan Černý: „Čekal jsem to malinko lepší, na Malontech jsme se snažili být do desítky. Ale jel jsem moc agresivně, pramenily z toho chyby, bylo to přebržděné a vyráběl jsem si sám problémy. Bylo to tedy spíš horší než lepší. Ale celkově spokojenost.“

Emil Triner: „Jede se mi dobře, bez problémů. Včera jsme vyměnili svíčky, vypadá to, že je to dobré.“

Josef Peták: „Špatné. Ráno mi to nešlo a změnil jsem trochu nastavení tlumičů, bylo to špatně. Protrápil jsem se prvními dvěmi vložkami a dostal hodně od Emila. Teď už jen do cíle, uvidíme.“

RZ 11 - Super RZ České Budějovice 2 (3.08 km)

Krátká zkouška na výstavišti v Českých Budějovicích nepřinesla podle očekávání žádnou výraznější změnu, když ji opět vyhrál Jan Kopecký před Pavlem Valouškem a Václavem Pechem. Z pohledu celkových průběžných výsledků se tak nic nezměnilo.

RZ 10 - Kohout 2 (10.54 km)

Až druhý průjezd rychlostní zkouškou Kohout přetrhnul dosavadní vítěznou sérii Jana Kopeckého. Pilot tovární Škody Fabie S2000 zde díky defektu ztratil na nejrychlejšího Romana Krestu 21.7 vteřiny, druhý čas zajel s minimálním odstupem 0.8 sekundy Václav Pech a třetí Pavel Valoušek zaostal za Krestou o 1.7 vteřiny. Náskok Kopeckého na čele průbežné absolutní klasifikace na Krestu se tak po RZ 10 snížil oproti předchozímu testu o polovinu, tedy na 21.1 sekundy.

Test se dokonale povedl také Martinu Semerádovi, který zde stáhnul náskok lídra produkčních aut Jaroslava Orsáka na osm vteřin. Smůlu měl Jan Votava, který z desátého místa absolutně odstoupil pro poruchu deferenciálu, devět minut ztratil po výletu mimo trať kilometr před cílem vložky dvoukolkář Jiří Vrkoslav. V kategorii 2WD nadále dominuje Jan Černý, druhý čas před Trinerem zajel na RZ 10 Ital Chentre.

RZ 9 - Malonty 1 (24.52 km)

Nejdelší a zároveň nejklasičtější zkouška Rallye Český Krumlov nepřinesla žádný dramatický zvrat v průběžné absolutní klasifikaci. Jan Kopecký zde byl rychlejší o 5.5 vteřiny Romana Kresty, Václav Pech zaostal o 22 vteřin. Náskok lídra Kopeckého na druhého Krestu narostl na 42.8 sekundy, třetí Pech ztrácí téměř dvě minuty. Situace se po prvních Malontech nemění ani na čele třídy 3 (Orsák, Semerád, Běhálek), ani v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou (Černý, Triner, Peták).

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia S2000 - Rallye Český Krumlov 2012 / foto: Jan Marek

Ohlasy po RZ 8

Jan Kopecký: „Tempo je hodně vysoké, ale jedeme v pohodě. Naším cílem je udržet náskok na Krestu.“

Roman Kresta: „Nemáme žádné konkrétní plány.“ Na otázku, kdo zatáhne na Malontech, jen kroutí hlavou … Dále dodává: „Kohout v protisměru je protivný, ale alespoň je nějaká změna.“

Václav Pech: Zřejmě se nepoučil z defektu na RZ 6, protože přijíždí se zablácenou levou stranou svého Mini, mřížku chladiče má plnou listí a nečistot a blátem má zaházenou značnou část předního skla. Ke svým soupeřům vzkazuje: „Uvidíte v příštím průjezdu, kolik jsme Vám tam vytahali bláta …“ Spolujezdec Petr Uhel umývá přední okno jejich vozu.

Jaroslav Orsák: „S výsledkem včerejšku jsme nadmíru spokojeni, jede se nám výborně a na RZ 8 jsme ještě zvýšili náskok.“

Jaromír Tarabus: „Musíme se snažit jet rychle, abychom si udrželi náskok před soupeři. Na Pecha asi nemáme, teď nám zase dal pět vteřin.“

Václav Dunovský: „Včera to bylo těžké, ale dnes to bude ještě horší. S autem se stále učíme, takže na Tarabuse se tlačit nebudeme. Naším cílem je hlavně neudělat chybu.“

František Fošum, Dalibor Benych (www.rallyekrumlov.cz)

RZ 8 - Kohout 1 (10.54 km)

Okolí Českého Krumlova se probudilo do dalšího slunečného dne a také na trati úvodního testu vše pokračovalo podle včerejšího zaběhnutého scénáře. Na prvním průjezdu Kohoutem, který se letos jede v opačném směru, se o první tři příčky podělili Jan Kopecký, Roman Kresta a Václav Pech. V boji o bonusové body za druhou etapu zajel čtvrtý čas navrátilec Valoušek, pátý byl Tarabus před Dunovským, zlínský pilot si tak polepšil na čtvrtou pozici průběžné absolutní klasifikace.

V produkčních autech nadále kontroluje situaci Jaroslav Orsák, poněkud naopak ráno zaostal Jan Jelínek. Ve dvoukolkách pokračuje duel Černého a Trinera, třetí čas prvním sobotním testu zajel Jiří Vrkoslav s pohárovou Fabií R2.

Ohlasy po RZ 7

Ohlasy po RZ 7 ve formátu MP3 audio - klikněte zde.

Jan Kopecký: „Jsme určitě spokojení. Vyhráli jsme všechny vložky a teď v noci jsme navýšili nákok. Maximální spokojenost. Na pár místech to bylo hodně pod štěrkem, ale zvládli jsme to, nebylo to tak hrozné. Spíš to bylo v místech, kde jsem to nečekal.“

Roman Kresta: „Asi si budu muset dát štamprlu, abych porychlil :-) Honza teď riskoval, jel rychle. Klobouk dolů. Stejné časy za tmy jako za světla. Já jsem udělal nějakou drobnou změnu v nastavení, ale bylo to horší, teď to vrátíme zpátky. Ale nechci se na to vymlouvat, nesedlo mi to, nebyl jsem schopen do toho jít s větší razancí. Misty to bylo vytahané. Ztratili jsme teď na Honzu přes dvacet sekund, ano, zaběhnutý scénář.“

Václav Pech: „Na prostřední vložce jsem prorazil pneumatiku. Trošku se mě ty defekty drží, ale byla to moje chyba. Jel jsem to stejně, skok přes levou zatáčku na panely, udělal jsem levé zadní kolo asi o hranu panelu. Štve mě to, ale stejně bych to nejel jinak. Letos už třetí defekt, to je dost.“

Jaromír Tarabus: „Vence měl defekt, tak jsme se rozhodli, že musíme taky trochu ztratit. Ale vážně - ve skutečnosti nám upadnul konektor od vstřikování, kousek po startu, jeli jsme na tři válce. Problém se naštěstí podařilo odstranit, další erzetu už jsme jeli jakž-takž.“

Václav Dunovský: „Jsem rád, že jsme první etapu dokončili. Nebylo to jednoduché. Měli jsme potíže i štěstí, na první vložce jsme bouchnuli ráfek a kolo vydrželo. Profitovali jsme i z chyb a potíží ostatní, ale ta naše šestá příčka odpovídá našemu tempu, myslím, že to odpovídá naší jízdě. Ale je to fantazie. Dnes jsem měl obrovský respekt z Rožmitálu, rychlá, moc horizontů kde jde auto do vzduchu, v lese na jehličí. Zítra Kohout, Malonty, člověk si nevybere. Bude to fuška.“

Jaroslav Orsák: „Myslím, že jsme jeli velice dobře. Rychle, ale bezpečně. Dá se přidat, ale spíš si kontrolujeme Martina.“

Martin Semerád: „Nikam jsme se nehnali, snažil jsem se držet tempo. Na poslední vložce jsem se snažil jet aspoň stejně rychle jako Jarin. Těším se na zítřek, Kohout i Malonty jsou legendární erzety, nikdy jsem je nejel. Jsou hodně zákeřné. Ale nejvíc se těším na Lipno, doufám, že dojedeme až tam. Třeba se tam podaří trošku zatáhnout.“

Jan Jelínek: „Zase ta tma, která mi moc nesedí. Na první erzetě to bylo horší, pak už jsme se rozjeli. Ty dvě už byly v pohodě, neudělali jsme chybu, takže spokojenost.“

Vojtěch Štajf: „Vybrali jsme si černého Petra, na Rožmitále jsme po dvou kilometrech udělali defekt pravého předního kola. V tom úzkém lese to bylo o strach a hodně jsme ztratili. Ale defekty k rally patří. Vím, kde přesně se to stalo, asi tam ležel nějaký šutr, holt to vyšlo na nás. Jsem rád, že jsme to měnili až za erzetou, v té tmě by to nešlo.“

Daniel Běhálek: „Auto už se trochu zlepšuje, ale my trochu ztrácíme kondici. Uvidíme zítra.“

Martin Hudec: „Teď se nám moc nedařilo. Jirka má skříplý nerv v žebrech a nemůže se nadechnout, bylo to místy složité. Jsem rád, že jsme tady, není to špatná pozice, ale chtěl bych to o políčko o dvě zlepšit. Uvidíme, jak to půjde zítra.“

Radek Mifka: „Dobré. Už jsme trochu víc rozjetí, těším se na zítřek.“

Jan Černý: „Auto teď funguje skvěle, ale první dvě vložky jsme prodali, hledal jsem ty místa, které mě v prvním průjezdu vystrašili. Na poslední jsme si spravili chuť, jsme připravení zítra trošku přidat.“

Emil Triner: „Jelo se mi dobře, až na té poslední vložce jsem měl stejný problém jako na Šumavě. Na startu se mi to nějak zalilo, nechtělo to odjet, chcíplo to a pak to chvíli jelo na tři válce. Naštěstí se to chytlo, ale nechtěl bych dopadnout jako na Šumavě, zkusíme vyměnit nějakou elektroniku.“

Josef Peták: „Dobré. Jen jsem si promanévroval Zátoň, vletěl jsem blbě do kraje a myslel, že jsem udělal defekt pravé přední. Ale auto se tak chovalo, vibrovalo a nechtělo se srovnat. Ztratil jsem hodně času, jsem trošku zklamaný, ale jinak dobré. Přežili jsme těžkou etapu a jsme tady.“

RZ 7 - Ján 2 (13.61 km)

Sedm rychlostních testů a sedm nejlepších časů, taková byla páteční vizitka Jana Kopeckého na 40. Rallye Český Krumlov. Druhý čas zajel na poslední zkoušce dne stejně jako při prvním průjezdu Václav Pech, třetí dílčí pozicí si náladu vylepšil Jaromír Tarabus, který se tak v absolutním pořadí posunul o čtyři desetiny sekundy na páté místo před Václava Dunovského. Celkově druhý Roman Kresta se tentokrát za tmy musel spokojit 'až' se čtvrtou příčkou.

Ve třídě 3 se dá zítra očekávat napínavý souboj mezi momentálním lídrem Jaroslavem Orsákem a druhým Martinem Semerádem. Třetí Daniel Běhálek má vteřinu k dobru na čtvrtého Jana Jelínka.

Ve dvoukolkách odstartuje do druhé etapy s komfortním náskokem Jan Černý, za příbramským mladíkem na druhé a třetí pozici figurují zkušení matadoři Emil Triner a Josef Peták.

RZ 6 - Rožmitál 2 (9.71 km)

Za nejrychlejší dvojící pilotů Fabií S2000, tedy Kopeckým a Krestou, zajel na předposlední zkoušce první etapy třetí dílčí čas Jaroslav Orsák, čtvrtý byl Martin Semerád před Václavem Dunovským. Smůlu měl Václav Pech, který dostal zhruba v polovině testu defekt levého zadního kola a ztratil 41 vteřin. Ještě větší ztrátu (53.4 sekundy) si na své konto připsal Jaromír Tarabus, když motor jeho vozu jel pouze na tři válce.

Na vedení tria Kopecký, Kresta, Pech se nic nezměnilo, na čtvrté místo si však polepšil Orsák, zatímco Tarabus se propadnul na sedmou pozici za Dunovského a Semeráda. Se soutěží se musel nedobrovolně po RZ 6 rozloučit Milan Kneifel.

RZ 5 - Bohdalovice 2 (11.14 km)

Pátá zkouška prakticky kopírovala průběh předchozích testů. Vítězem se opět stal Jan Kopecký před Romanem Krestou a Václavem Pechem. Čtvrtý čas zajel Václav Dunovský, pátý Jaroslav Orsák opět lehce zvýšil svůj odstup na čele klasifikace produkčních vozů před Martinem Semerádem. V dvoukolkách opět dominoval Jan Černý, druhý Emil Triner zajel čas o desetinu rychlejší než Josef Peták.

Ohlasy po RZ 4

Ohlasy po RZ 4 ve formátu MP3 audio - klikněte zde.

Václav Pech: „Měl jsem pomalejší nástup, bylo to změnou rozpisu a zvyky z velkého auta, které jsou pořád cítit. Chvilku mi trvá, než se do toho dostanu. Auto je perfektní, zatím žádný problém, budu se snažit jet takhle dál. Z větších příjezdů mám stále ještě rezervy na brzdách, ale postupně to posouvám.“

Jan Kopecký: „Pro nás dobré, jede se hodně rychle. Venca na poslední hodně zatáhnul. Je znát, že jsme tu dlouho nebyli, snažíme se dopisovat do rozpisu, měníme zatáčky. Je to zrádná soutěž, ale nádherná. Nevím, jestli druhé průjezdy budou rychlejší, už teď bylo na první zkoušce dost písku. Na Zátoni by se dalo jet asi rychleji, ale asi v polovině jsme něco trefili v katu, byla to velká rána a myslel jsem, že máme defekt. Jinak dobré. Musíme jet trošku opatrně, bude to místy očistec.“

Roman Kresta: „Dobré. Místy je to větší drift než jsem čekal. Na poslední RZ jsme měli trošku krizi, podcenil jsem to trochu. Tempo je prostě vysoké, Honza jede rychle. Nechci riskovat, možná by to šlo, ale nevím, jestli by to bylo správné.“

Jaromír Tarabus: „Na první zkoušce jsme po startu měli drobný problém, snad brzdy, trochu nás to znejistilo. Totéž pak na druhé zkoušce, takže to bylo rozpačité. Teď už se nám to celkem líbilo, ale Venca ji jel hodně pěkně a stále nám ujíždí.“

Martin Semerád: „Jedeme si svoje, ani jsem neviděl Jarkovy časy. Na poslední zkoušce jsme dost dostali, teď nám trošku odskočil. Nehodlám se ale do ničeho hrnout, je to extrémně náročné. Je třeba se víc uhlídat. Víc se mi líbí zítřejší erzety, tak bych třeba zkusil zabojovat tam.“

Jaroslav Orsák: „Na druhé RZ jsem nejel v dobrém rytmu, trošku jsme zaspali. Na dalších erzetách jsem chytl tempo a jelo se nám dobře.“

Daniel Běhálek: „Auto má ještě špatnou geometrii, teď se to opraví a ta chyba je opravená tak napůl, s autem se dá jet a zatím je to hezké. Jsme spokojení.“

Václav Dunovský: „Jeli jsme si svoje. Na Zátoni jsem brzdil pomalu i do dvojek, těch horizontů a sežíráků je tam požehnaně. Tam jsem to pojal víc než v klidu. Na Jánu jsme jeli svižně, kdybych tradičně nezkazil odbočku pod Jánem, bylo by to možná ještě lepší. Ale jsme tu.“

Vojtěch Štajf: „Pomaličku se zrychlujeme, ale na té první jsme zaspali. Přibližujeme se našim soupeřům, už jsme jeli ve vteřině s Honzou Jelínkem. Je to ještě dlouhé, hlavně nevyrobit žádný problém.“

Jan Černý: „Všechno funguje skvěle, ale máme stejné problémy s tlumiči jako na Valašce ve druhé sekci. Auto je téměř neřiditelné ve vyšších rychlostech na rozbitém. Je to určitě tlumiči. Dáme nové a uvidíme, určitě to bude k lepšímu. Nejsem tedy úplně spokojený se svým výkonem, protože se s tím relativně bojím jet, šlo by to rychleji. Ale vedeme dvoukolky, to je důležité.“

Josef Peták: „Pár divokých momentů tam bylo, ale dobré. Snažím se jet tak, abych nic nevyvedl. Ani nevím, jaké jsou výsledky. Učit se, učit se, to říkal už Lenin.“

Martin Hudec: „Pohoda, sluníčko svítilo, lidi se usmívali a mávali, super. Jsem dost spokojený, do cíle ale ještě daleko. Budeme si držet svoje tempo a zítra když tak zatlačíme.“

Jan Jelínek: „Jede se hodně rychle. Zatím bez chyby, i když občas jsme dali kolo kam jsme neměli, ale obešlo se to bez defektu. Zatím spokojenost.“

Radek Mifka: „Nový design našeho auta má spojitost s nabídkou, kterou jsme dostali a také se změnami v mém osobním životě. Jinak se mi to líbí, je vidět, že na asfaltu jsem jel naposledy v Příbrami, nemohl jsem se ze začátku chytit. Ale jedeme v pohodě.“

Emil Triner: „Postavil jsem se k tomu jako chlap, ale trefil jsem stejný šutr jako Valda a rozbil jsem kolo, ale naštěstí jsem dojel až do cíle. V cíli jsme ho vyměnili, ale máme ještě trochu ohnuté rameno. Mrzí mě, že jsme si tam autíčko zbytečně takhle pochroumali. Ale jedeme dál.“

Milan Kneifel: „Jedeme po Valašce po dvou měsících, jeli jsme jen třikrát shakedown, takže jsme se trošku hledali. Ale nemůžeme být nespokojeni. Pokud by to šlo takto dál, budu spokojený.“

RZ 4 - Ján 1 (13.61 km)

Ani poslední test úvodní sekce neměl jiného vítěze než Kopeckého. Druhý byl ale tentokrát o pouhých šest desetin vteřiny Václav Pech, 1.5 sekundy na Kopeckého zde ztratil Roman Kresta. Za čtvrtým Tarabusem zajel opět další rychlý čas Orsák, který se tak posunul před Semeráda na průběžné šesté místo za stabilně jedoucího. Dunovského.

Jan Kopecký, Škoda Fabia S2000

Na prvních čtyřech příčkách absolutní klasifikace se nic nezměnilo, lídr Kopecký měl po RZ 4 náskok rovných deseti vteřin na druhého Krestu. Vedení dvoukolek přes potíže s podvozkem udržoval v příbramském duelu Jan Černý před nestárnoucím Emilem Trinerem.

Na trati čtvrtého testu havaroval Pavel Přibyl, u nehody zasahovala záchranná služba, ale podle oficiálních informací se naštěstí incident obešel bez vážného zranění. Pilot byl nicméně převezen s lehkým otřesem mozku na pozorování do nemocnice v Českých Budějovicích.

RZ 3 - Rožmitál 1 (9.71 km)

Další dílčí vítězství před Romanem Krestou zaznamenal na RZ 3 Jan Kopecký. Třetí čas zajel Václav Pech před Jaroslavem Orsákem, který tak o desetinu vteřiny pokořil Jaromíra Tarabuse. Na vedení Kopeckého před Krestou se tak nic nezměnilo, na třetí příčku si naopak na úkor Tarabuse polepšil Pech. Anabáze s ulomenými koly pokračovala i na třetím testu, tentokrát to byl důvod odstoupení u mladého Václava Kopáčka.

RZ 2 - Bohdalovice 1 (11.14 km)

První klasická rychlostní zkouška se stala kořistí Jana Kopeckého, který ji absolvoval o tři a půl vteřiny rychleji než druhý Roman Kresta, třetí Václav Pech ztratil na Kopeckého bez desetiny rovných deset vteřin.

Soutěž předčasně skončila pro Pavla Valouška, který skončil za cílem testu s uraženým kolem a zítra se pravděpodobně na trati objeví v rámci Superally. Podobně jako otrokovický pilot skončil také Tomáš Kurka. Nejrychlejší produkční vůz opět pilotoval Martin Semerád (5. nejlepší čas za Miroslavem Tarabusem), dvoukolky opět ovládnul Jan Černý s Citroenem DS3 R3T.

Pavel Valoušek - Lukáš Kostka, Peugeot 207 S2000 - Rallye Český Krumlov 2012

Ohlasy po RZ 1

Ohlasy ve formátu MP3 audio - klikněte zde.

Václav Pech: „Asi nějaký obrubník, ale fakt nevím kde.“

Jan Kopecký: „Je to stejné jako na shakedownu, úplně jsme překopali nastavení, je to tu jako na okruhu. Teď to vrátit zpátky a hurá do lesa.“

Roman Kresta: „Honza nám tu trošku poodjel. Nám se tady bohužel moc nedaří, nemám to až tak rád. Dá se tu udělat chyba na pár kilometrech.“

Jaromír Tarabus: „Celkem bez problémů, první erzeta, která se dá pokazit, ale neznamená vůbec nic. Dál to bude pekelně rychlé, už jsem nařknul Jindru Kunce, že to narovnává schválně. Uvidíme.“

Pavel Valoušek: „Je to o zdárném projetí a šou pro lidi, nedá se tu moc získat, ale moc ztratit.“

Martin Semerád: „Na můj vkus to bylo mezi obrubníky úzké, ale neudělali jsme chybu ve vracáku a to bylo zásadní. Docela dost lidí, fajn.“

Jaroslav Orsák: „Perfektní. Neudělali jsme chybu, pokračujeme dál. Čas rozumný, i tempo bylo rozumné. Neprší, bude to pěkná soutěž.“

Daniel Běhálek: „Zase nám nefungují diferáky, snažíme se to celé odpoledne opravit. Už jsme se při shakedownu třikrát otočili. Nevím.“

Václav Dunovský: „Důležité bylo netrefit obrubník a neudělat žádnou hloupost, ale na zahřátí dobré. Projeli jsme to, myslím, obstojně.“

Vojtěch Štajf: „Ráno jsme měli únik oleje při testu, bohužel se to dostalo do brzd a pořád to není ono. V pvním kole jsem byl opatrnější. Snažil jsem se jet čistě a spíš s rezervou.“

Jan Černý: „První vložka v novém týmu, super. Jsem rád, že se nám to podařilo dotáhnout dokonce a všem děkuji, že se to podařilo a stihli jsme to. Auto funguje super, takže pocity dobré. Jen tak dál.“

Josef Peták: „Jel jsem přiměřeně, nikam jsem se nehrnul. Těším se na další testy, mám jen obavy, jak se s tímhle autem popasuji s tím uskákaným asfaltem.“

Václav Kopáček: „Je to erzeta hlavně pro diváky, závodit se začne až večer a spíš hlavně zítra ráno.“

Martin Hudec: „Jeli jsme to pro diváky, ale zajeli jsme docela dobrý čas. Uvidíme, jak to půjde dál.“

Jan Jelínek: „Spokojenost. Opatrně kolem patníků, jinak super. Dnes i zítra to bude strašně rychlé, je sucho a není tam ani vyházeno. Hlavně neudělat defekt a aby v tom horku vydržela technika.“

RZ 1 - Super RZ České Budějovice (3.08 km)

Úvodní rychlostní zkoušku jubilejní 40. Rallye Český Krumlov, čtvrtého podniku Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky, zajel nejrychleji Jan Kopecký na tovární Škodě Fabii Super 2000. Druhý nejrychlejší byl Pavel Valoušek na Peugeotu 207 S2000 před Jaromírem Tarabusem s Fabií S2000.

prasklý ráfek na voze Dana Běhálka

Čtvrtý čas zajel Roman Kresta před Václavem Dunovským, šestá příčka byla vizitkou nejrychlejšího produkčního Mitsubishi v rukou Martina Semeráda. Smůlu měl Václav Pech, který zkoušku dokončil kvůli defektu předního levého kola s desetivteřinovou ztrátou, velké štěstí v neštěstí měl Daniel Běhálek, na jehož Subaru prasknul po kontaktu s obrubníkem celý věnec pravého předního disku.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
27.05.2012 00:21
Acom
Pechovy vymluvy jsou fakt vtipne. Mame o 50 koni min nez Skodovky. Sordo mel taky o 50 koni min a porazil Skodovky. Jen jestli to neni rukama.
26.05.2012 20:00
Mirekfric
Padesát to fakt není, Honzo ;-) Rozdíl tam je a je velký, ale ne tak moc obrovský. To už je fakt přehnané.
26.05.2012 18:58
John - moderátor
Musím se tady Vaška zastat, stejným číslem mi argumentoval Dani Sordo na Korsice ... Předpokládám, že narážíme na fyzické možnosti, ale starý kitový Seat měl přes 270 koní, takže to bude třeba 30, ale i to musí být znát :-)
26.05.2012 15:42
Mirekfric
Padesát koní to fakt není, Václave...
toplist