www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Rally of New Zealand (SWRC+PWRC)

Další double Citroënu

26. června 2012 • 09:40

Třetí double, navíc v řadě, vybojovaly posádky Citroën Total World Rally Teamu na Rally Nový Zéland Sébastien Loeb - Daniel Elena a Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen. Tento výsledek od protinožců značí, že první polovinu sezony končí tým na prvním místě v Poháru konstruktérů a na prvních dvou místech v hodnocení pilotů.

Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroën DS3 WRC) - Rally New Zealand 2012

Závěrečný den rally přinesl pouhých 61 měřených kilometrů, což představuje jen 15 % z celkové kilometráže podniku. Finálový program byl ovšem „zpestřený“ očekávaným deštěm, který v Aucklandu přinutil piloty k výměně pneumatik. Volba Citroën Total WRT byla do jisté míry dána skutečností, že deset pneumatik z měkkých směsí pro celou rally už posádky využily. Sébastien Loeb se rozhodl pro čtyři nové tvrdé pneumatiky a dvě měkké, které už byly použité, zatímco Mikko Hirvonen zvolil opačně.

Umístění rychlostních zkoušek Burnside/Wech Access a Puhoi zhruba šedesát kilometrů severně od servisního parku se nakonec na celkovém pořadí neprojevilo. Ranní smyčka končila při Auckland Domain super speciálce v městském parku.

Před finálovou speciálkou (Burnside/Wech Access 2), a druhou sekcí, zahajovanou zkouškami Auckland Domain a Puhoi, byl na programu test Ahuroa. V tu chvíli stáli piloti Citroënu ještě jednou před volbou pneumatik. Pět tvrdých Michelin Latitude Cross pro Mikko Hirvonena a směs ze tří tvrdých pneumatik a dvou měkkých pro Sébastiena Loeba, tak zněla volba.

Největší pozornost ale poutala finálová zkouška, při které se rozdávají prémiové body pro nejlepší trojici. Sébastien Loeb si připsal třetí nejrychlejší čas, což mu celkem vyneslo 26 bodů jako účet za celou rally.

„Museli jsme po dvoudenní tvrdé bitvě s Mikko Hirvonenem vydržet až do konce,“ vysvětlil Sébastien Loeb, který má nyní na kontě 72 vítězství v celé kariéře. „Znovu připomínám, podmínky byly velice obtížné, přesto jsme dokázali zajet další double. Jsem opravdu rád, že se mohu vydat na dovolenou v kapse s tak komfortním náskokem na čele šampionátu! Je pravda, že první polovina mistrovství byla fantastická s pěti prvenstvími ze sedmi podniků.“

Mikko Hirvonen byl potěšen, že dojel na vynikající pozici přesto, že oproti soupeřům se musel obejít s menším počtem vhodných pneumatik. „Nebyl to moc vzrušující den, ale museli jsme zůstat plně soustředění, abychom se vyhnuli chybám. Je to další dobrý výsledek celého týmu, který uzavírá první polovinu šampionátu, během kterého jsem se moc naučil. Jsem spokojený s tím, jak jsme zvládli prvních sedm rally. Pravidelně bojuji o vítězství, a to mi dělá dobře. Nyní mám už pěknou sbírku druhých míst, takže půjdu do druhé poloviny mistrovství s tím, že bych už také mohl konečně vyhrát.“

„Z této etapy jsme měli větší obavy, než tomu ve skutečnosti bylo,“ uzavřel Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Vedli jsme si dobře a také pneumatiky jsme zvolili podle podmínek velice vhodně. Moje hodnocení za první poločas sezony je velice pozitivní jak u Séba, tak u Mikka. Co do spolehlivosti našich pilotů a DS3 WRC, naší taktiky a výběru pneumatik, máme za sebou tři rally dokončené bez nejmenší chybičky. Na začátku druhé poloviny sezony, na Rally Finsko, budeme startovat s pohodlným náskokem jak v pořadí pilotů, tak v hodnocení Poháru konstruktérů. Pro nás to znamená, že si budeme moci trochu odpočinout před tím, než se ve Finsku pokusíme o další vítězství.“

Na pátém místě skončila posádka Qatar World Rally Teamu Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul na voze Citroën DS3 WRC. Belgické duo zajelo bezchybně a postupně se zlepšovalo a šlapalo na paty trojici nejrychlejších. „Jsem rád, že jsem soutěž dojel až do cíle a vyhnul se větším chybám. Tyto tři dny závodění byly pro mě extrémně prospěšné. Moc jsem si pilotování na Novém Zélandu užíval a už se nemohu dočkat, až budeme zase zpátky v druhé polovině sezony.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist