www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 14. května 2024, Svátek má Bonifác, zítra Žofie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 12 - Barum Czech Rally Zlín (IRC+ME)

Josef Peták s Alenou Benešovou ve Zlíně potvrdili pohárové vedení

5. září 2012 • 10:00

Příbramská dvojice Josef Peták – Alena Benešová pokračuje ve svém úspěšném tažení pohárem ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2012. V okolí Zlína zvítězila stylem start – cíl, čímž si upevnila prvenství v průběžném hodnocení.

Josef Peták - Alena Benešová (Renault Clio R3) - Barum Czech Rally Zlín 2012

Počet účastníků Clio R3 Trophy dostal první trhlinu ještě před startem. Na shakedownu zradil motor speciál Romana Štefana, jenž následně chyběl i na slavnostním startu. Zbylá čtveřice účastníků začala bojovat o sekundy na městské zkoušce. V páteční noci vstoupil do závodu nejlépe Josef Peták, jenž získal na své valašské konkurenty Milana Kneifela a Lubomíra Minaříka citelný náskok.

A ani na klasických zkouškách nenechával Peták nikoho na pochybách, že mu clio dávno „sedlo“ do ruky a postupně navyšoval náskok před svými soupeři. Minařík s Kneifelem pokračovali ve vyrovnaném souboji, který v pátém testu vyústil v první Petákovu porážku od obou domácích jezdců. Milan Kneifel se ale z prvenství na testu Pindula dlouho neradoval, na další zkoušce ho zradila elektrika a jeho renault zůstal necelé tři minuty stát kousek před cílem RZ6 Lukov.

„Na tomto testu jsem zkusil ´tlačit na pilu´, ale ve sjezdu do Držkové dostalo clio ránu na spodek vozu a následně přestala jít elektrika. Setrvačností jsme dojeli až na odbočku na hlavní cestu, odkud už byl v podstatě vidět cíl. Jarda Blažek se vrtal v motorovém prostoru, já ve vozidle, asi po 3 minutách se nám podařilo auto restartovat a v nouzovém režimu jsme dojeli do cíle,“ objasnil ztrátu Kneifel.

Minařík zdolal Petáka zase v deváté zkoušce Tesák, nic to ale neměnilo na téměř padesátisekundovém náskoku příbramského pilota v čele poháru. Navíc Minaříkovo clio už v těchto fázích závodu sužoval unikající olej z motoru a to byl také důvod, proč Minařík své clio po RZ10 odstavil.

Za této situace bylo o pořadí definitivně rozhodnuto. Peták s Benešovou si vítězství pohlídali, mezi dvoukolkami obsadili druhou příčku. Také Kneifel s Blažkem se v samotném závěru více soustředili na dojetí do cíle, ve dvoukolkách nakonec obsadili osmé místo. Trať zlínského závodu pokořili Michal Kravec s Petrem Medříkem. Zmíněné posádky si už poslední sekci „neužily“, po tragické havárii v RZ13 byla soutěž předčasně ukončena a vozy po přejezdech zamířily přímo do zlínského cíle.

„Závod jsme od začátku slibně rozjeli a nic na tom neubraly ani drobné ztráty způsobené jízdou za Kangurem s defektem a následně nevhodnou volbou pneumatik. Navíc před cílem prvního Trojáku nás postihl defekt levé přední pneumatiky a do cíle jsme dojeli po ráfku,“ popsal Josef Peták. „Závěr soboty byl opravdu krušný. Nepočítali jsme, že bychom etapu končili za tmy, a tak jsme neměli sebou světelnou rampu. Na Tesáku nás navíc překvapila hustá mlha, kdy místy nebylo vidět snad ani na deset metrů. Tahle erzeta byla jednoznačně nejtěžší z celé letošní Barumky,“ doplnil příbramský jezdec.

„V neděli jsme se soustředili na udržení vedoucího postavení v rámci ROPRO Clio R3 Czech Trophy a třetího místa mezi dvoukolkami. Ale v cíli halenkovické RZ odstoupil do té doby vedoucí Consani, takže jsme se posunuli o příčku výše. Bohužel, když jsme přijeli na start druhého průjezdu Halenkovic, dozvěděli jsme se tu smutnou zprávu,“ uzavřel Peták.

„Podstatnou roli v průběhu soboty sehrály rozmary počasí. Vrcholem byly podmínky v závěrečném průjezdu Tesáku. Opravdu jsem dlouho nejel v tak těžkých podmínkách.

V neděli jsme se s týmem domluvili, že zkusíme zrychlit a snížit ztrátu na dvoukolky před námi. Po zklamání ze soboty bylo obtížné se opět dostat do pravého soutěžáckého tempa, ale nezabalili jsme to. Bylo to i tím, že atmosféra závodu byla neopakovatelná, naši fanoušci nás podporovali podél celé trati, za což jim patří velký dík. O to více nás mrzelo zastavení soutěže po tragédii v RZ13, která určitě nejen nás hodně zasáhla,“ okomentoval zlínský výsledek Kneifel.

Výsledky Barum rally – ROPRO Clio R3:

1. Peták - Benešová (Renault Clio R3) 2:25:14.4, 2. Kneifel - Blažek (Renault Clio R3) + 5:25.6, 3. Kravec - Medřík (Renault Clio R3) + 27:57.5

„Barumka nabídka extrémně těžkou zkoušku posádek i techniky. Počasí připravilo všem krušné chvilky nejen při volbě pneumatik, ale následně i na zrádných tratích. Na Tesáku navíc účastníky potrápila hustá mlha, ale všichni si vedli moc dobře a kromě Lubomíra Minaříka dorazili do cíle závodu. O vítězi Clio R3 Trophy se tak definitivně rozhodne až v Příbrami. Smutný závěr závodu nás opět velmi zasáhl, chci jménem našeho poháru vyslovit upřímnou soustrast pozůstalým zesnulého fanouška,“ říká promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy Zdeněk Pekárek.

Stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (6/7):

1. Peták 88, 2. Kneifel 77, 3. J. Trojan 52, 4. Brynda 50, 5. R. Štefan 38, 6. Kravec 34, 7. Minařík 20

Informace k ROPRO Clio R3 Czech Trophy najdete na internetových stránkách www.clior3cup.cz.

Posledním závodem seriálu bude ve dnech 4. – 6. října Rally Příbram. Až v jejím průběhu se definitivně rozhodne o letošním vítězi Clio R3 seriálu mezi Josefem Petákem a Milanem Kneifelem.

Ropro Clio R3 Czech Trophy
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist