www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2024, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 14 - Int. Jänner Rallye

Invaze maďarských posádek v mistrovství Evropy

23. prosince 2013 • 10:00

Již v sezóně 2013 startovalo v mistrovství Evropy několik posádek z Maďarska. Nejinak tomu bude i v nadcházející sezóně, ve které budou útočit na nejvyšší příčky v přidružených šampionátech.

Zoltán Bessenyey - Yulianna Nyirfás (Honda Civic Type R3) - Rally Islas Canarias 2013

Jednoznačně nejlépe dopadl v roce 2013 z maďarských jezdců Zoltán Bessenyey. Ten se po letech strávených v domácím šampionátu s občasnými odskoky na Slovensko naplno vrhnul na mezinárodní scénu, když společně s Julianou Nyirfás usedli do tovární Hondy Civic Type R3 připravovaným maďarskou stájí Eurosol s jednoznačným cílem zvítězit v rámci dvoukolek. To se jim nakonec celkem bezpečně podařilo a svými výsledky si vysloužili podporu automobilky i pro nadcházející sezónu, kde se pokusí titul obhájit. Obzvláště proti jezdcům juniorského šampionátu to však rozhodně nebudou mít jednoduché.

Kornél Lukács - Márk Mesterházi (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) - design 2014

I díky problémům Hannese Danzingera, Hermanna Neubauera či Stéphane Lefebvra se největším soupeřem Bessenyeyho stal jeho národní kolega Kornél Lukács. Tento mladík patřil k největším překvapením letošní sezóny, když se mu vydařila hlavně její první polovina sezóny. Později se snažil stačit se svým malým Citroënem C2 R2 Max svým silnějším soupeřům, což vedlo k několika nehodám i technickým problémům. Vloni stříbrný jezdec ERC 2WD se však rozhodl postoupit o kategorii výše a tak v nadcházející sezóně usedne do Mitsubishi Lancer Evo IX R4. „Po vydařené sezóně jsme chtěli postoupit výš, proto jsme se rozhodli pořídit Mitsubishi dle homologace R4. Když jsme viděli kalendář mistrovství Evropy, tak jsme začali uvažovat o kombinaci s mistrovstvím světa, které se jede v rozumnějších destinacích. Nakonec ale začneme v Evropě a to hned na úvod na Jänneru. A je možné, že v rámci testů přidáme do programu i některé další závody,“ řekl Kornél Lukács.

András Hadik - Krisztián Kertész (Subaru Impreza Sti R4) - Barum Czech Rally Zlín 2013

Kromě českého jezdce Martina Hudce bude patřit k Lukácsovým velkým soupeřům v produkčních autech další maďarský jezdec András Hadik. Ten prohání v posledních letech pravidelně absolutní špičku slovenského i maďarského šampionátu, teprve v roce 2013 se však rozhodl vydat i dále do zahraničí. A hned při prvním starty na Geko Ypres Rally z toho bylo vynikající umístění v absolutní klasifikaci i druhé místo v rámci produkčních aut, které potvrdil třetím místem na Croatia Rally. Velkou čárou přes rozpočet však byla nepříjemná havárie na Barum Czech Rally Zlín. Z té se však András Hadik s Krisztiánem Kertészem oklepali a společně se svým obvyklým Subaru Impreza Sti R4 jsou připraveni vrhnout se naplno do sezóny 2014. Svůj program obsahující zhruba polovinu vypsaných závodů započnou již začátkem příštího roku na Jänner Rallye.

János Puskádi - Barna Gódor (Škoda Fabia S2000) - Rally Islas Canarias 2013

To majitel stáje Eurosol Rally Team János Puskádi se po několika letech za volantem Hondy Civic Type R3 rozhodl abdikoval na nějaké souboje v rámci přidružených šampionátů a vybírá si ke svým startům jen oblíbené soutěže. I v nadcházející sezóně by měl startovat na vybraných soutěžích s Barnou Godorem a Škodou Fabia S2000.

Pravidelně se na evropských tratích objevuje maďarský spolujezdec Gábor Zsíros. Bylo možné jej vídat na sedadle spolujezdce vedle řady maďarských pilotů. V uplynulém roce se za volantem týmového Subaru Impreza Sti R4 střídali László Vizin a Frigyes Turán. Zatím nejsou přesně známé plány pro nadcházející sezónu, po bok Zsírose usedne na rakouské Jänner Rallye 'světový cestovatel' Tibor Érdi.

Kristóf Klausz - József Kerekes (Suzuki Ignis S1600) - Barum Czech Rally Zlín 2013

A ještě jedno malé překvapení z Maďarska. Příznivci automobilových soutěží si na Barum Czech Rally Zlín a Rally Croatia mohli všimnout mladičkého Kristófa Klausze za volantem Suzuki Ignis S1600 s velezkušeným Józsefem Kerekesem na sedadle spolujezdce. Klauszovi se závodění na evropských tratích zalíbilo a tak se rozhodl v nadcházející, konečně kompletně plnoleté sezóně, nastoupit do bojů o nejvyšší příčky v rámci ERC 2WD. Jako soutěžní technika byl vybrán přeci jen modernější Renault Clio R3, se kterým by se měl rodák z města Papa představit na vybraných podnicích mistrovství Evropy.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist