www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 14 - Rally Liepaja

Vítězem Rally Liepaja je Esapekka Lappi (+ ohlasy z cíle)

2. února 2014 • 17:50

První únorový víkend patří další soutěži mistrovství Evropy. Lotyšská Rally Lieapaja se při svém loňském mezinárodním debutu předvedla ve velice dobrém světle a tak ani letos nechybí v prestižním kalendáři FIA ERC. A co víc, na svém startu vítá velice zajímavou sestavu posádek slibující pořádnou akci. Mezi necelou šedesátkou účastníků je také sedm českých týmů, nejen jejich počínání můžete sledovat se serverem AutoSport.CZ!

Jaroslav Orsák - David Šmeidler, Škoda Fabia S2000 - Rally Liepaja 2014

Online výsledky - Rally Radio

Diskuse k soutěži - Další informace k Rally Liepaja

- - - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Esapekka Lappi: „Závěr rally se nám hodně povedl, měli jsme dobré pneumatiky a auto perfektně drželo na trati. Mohl jsem tak jet pořád rychle a držet dobrý rytmus. Celý víkend se mi líbil, bylo to perfektní. Mise je splněna. Porazili jsme er-pětky, škoda jen, že jsme nemohli změřit síly s Bouffierem.“

Vasilij Gryazin: „Je to fantastický výsledek. Snažil jsem se a jel jak jsem jen mohl. Ke konci jsem měl velké obavy kvůli převodovce, ale kluci odvedli skvělou práci, když vyměnili převodovku před poslední zkouškou. Tenhle výsledek překvapil i mě, je to opravdu splněný sen a jsem moc šťastný. Teď bychom měli absolvovat nějaké testování a připravovat se na Acropolis Rally.“

Craig Breen: „Byla to poslední rally s tímhle autem a nebylo to úplně špatné. Pozitivní je fakt, že jsme na stupních vítězů a získal dost bodů do klasifikace šampionátu. Těšíme se na Řecko. Před Švédskem to byla dobrá zkušenost, doufám, že to dokážeme zúročit.“

Kajetan Kajetanowicz: „Pro nás skvělý výsledek. Navíc jsme se toho tady spoustu naučili a zároveň zjistili, že se toho ještě musíme naučit. Nikdy jsem nejel v takových podmínkách, které se hodně měnily, a nejel na pneumatikách s hřeby po šotolině. Byl jsem překvapený, jak to dobře drželo. Byla to pro mě doslova snová rally. Chtěl bych poděkovat Jarkovi i celému týmu za perfektní víkend.“

Janis Vorobjovs: „Ze začátku rally jsem myslel, že to nebude nic moc. Pak jsme se začali zrychlovat a začínal jsem věřit, že to bude dobré. Včera jsme měli jen problém se zmáčknutým výfukem a dneska ráno se trochu klouzali, ale jinak se nám jelo moc dobře. Výsledek je perfektní, jsme moc spokojení.“

Jan Černý: „Jsem nadšený. Poslední zkoušku jsme se neflákali, ale snažili jsme se jet bez chyb, plynule a čistě, abychom neponičili pneumatiky. Čas byl super, dostali jsme vteřinu na dvacetišesti kilometrech. Vyhráli jsme a to bylo to, proč jsme sem jeli. Chtěl bych poděkovat všem, týmu, tátovi, Peugeotu ČR, Danovi a hlavně Pavlovi, protože to čte jako Bůh. Nevím ještě přesně, co nás letos čeká, ale rádi bysme pokračovali v tomto šampionátu a něco i odjeli doma.“

Risto Immonen: „Včera to nebylo úplně ideální, ale dnes jsme se snažili zabrat a dohnat Jana, ale bylo to fakt těžké. Druhé místo je ale dobré a je to spousta bodů do šampionátu, jsem spokojený. Byl to dobrý souboj, na zkouškách to dobře drželo, takže to bylo trochu jako jízda na asfaltu, pro nás jako Seveřany to nebylo úplně ideální.“

Petter Kristiansen: „S třetím místem v juniorech jsme nakonec spokojení, i když jsme samozřejmě chtěli bojovat o vítězství. Zkomplikovali jsme si to ale včera na druhé rychlostní zkoušce, kde jsme hodně ztratili. Ale výsledek je dobrý a jsme hodně spokojení s tím, jak auto fungovalo na nezpevněném povrchu.“

Robert Adolf: „Myslím, že se nám to povedlo. Ke konci jsme zrychlovali, byla to moje první rally na sněhu a dokončili jsme ji. Něco jsme se snad naučili, takže jsem spokojený.“

Martin Hudec: „Krása která předchází nádheru. Společně s Petrem jsme si to tady moc užili, škoda jen těch včerejších technických problémů. Jinak to bylo super a doufám, že zase někdy vyrazíme na takovouto rally.“

RZ12 - Liepaja 2 (24.99 km)

Esapekka Lappi výhrou v poslední vložce stvrdil dominanci v druhé části Rally Liepaja, kterou zdárně přetavil v celkové prvenství. Fin se v průběhu soutěže musel popasovat s Vasilijem Gryazinem, který měl navrch hlavně v první etapě. Talentovaný Rus s privátní Fiestou S2000 ovšem musel v obou etapách opakovaně řešit problémy s převodovkou, které vyvrcholily výměnou skříně v servisu před poslední RZ. I druhé místo je ale pro Gryazina žívotním výsledkem. Třetí dojel Craig Breen, pro nějž to byl poslední závod za Peugeot s typem 207 S2000. Další rally, řeckou Acropolis, by tým měl absolvovat už s novým vozem 208 T16. Ir se i přes zkušenosti nabyté v Lotyšsku rok nazpět trochu trápil, nepřidaly tomu ani drobné potíže s vozem v závěru rally. Jako čtvrtý skončil Kajetan Kajetanowicz, pro něhož šlo o vůbec první start na 'velkých hřebících'. Sympatický Polák přesto podal stabilní výkon a dozajista si spravil reputaci po velké ráně na lednové Jänner Rallye. Jako pátý je klasifikovaný Sepp Wiegand, další reprezentant Škody Motorsport. Mladý Němec si i dle svých slov prohrál rally sám už před tím, než soutěž vůbec začala - vyhrál sice kvalifikaci a startovní pozici vybíral jako první ze všech, avšak jeho volba se vůbec nepovedla a Wiegand podobně jako řada ostatních po celou dobu doplácel na nevyčištěnou trať.

Esapekka Lappi - Janne Ferm, Škoda Fabia S2000 - Rally Liepaja 2014Janis Vorobjovs - Andris Malnieks, Mitsubishi Lancer Evo X - Rally Liepaja 2014

Druhá polovina nejrychlejší desítky nakonec patří účastníkům evropských pod-šampionátů. Až do dvanácté rychlostní zkoušky byl sice šestý Raul Jeets s Fordem Fiesta R5, avšak Estonec si vypil kalich hořkosti, když na závěrečném testu musel na chvíli zastavit kvůli přehřátému motoru. Je jistě zajímavé, že podobný problém postihl a dokonce vyřadil (krom Kajetanowicze) všechny ostatní účastníky rally jedoucí s tímto typem vpzu, tedy Itala Tempestiniho a Estonce Korgeho. Jeets se nakonec propadl na jedenácté místo celkově a svou pozici přenechal nejrychlejšímu účastníku Production Cupu, domácímu Janisi Vorobjovsovi. Za ním skončil i přes velké problémy v druhé etapě (utržené kolo, potíže s olejovým čerpadlem) Ukrajinec Puškar, jako třetí dojel Rus Travnikov. Devátý celkově a čtvrtý v ERC PC je hodnocený Litevec Samuitis, no a desítku uzavírá po fantastickém výkonu náš Jan Černý s Peugeotem 208 R2.

Jan Černý - Pavel Kohout, Peugeot 208 R2 - Rally Liepaja 2014Inesa Tuškanovová - Sergej Larens, Mitsubishi Lancer Evo X - Rally Liepaja 2014

Ten si připsal triumf ve dvoukolkách, zároveň se stal historicky prvním vítězem soutěže Junior ERC a jednoznačně zastínil všechny ostatní české účastníky. Pro doplnění uveďme, že ve dvoukolkách se za Černým umístili Fin Risto Immonen a Nor Petter Kristiansen, všichni rovněž účastníci JERC. Co se dámského poháru týče, po sobotním odstoupení Ekateriny Stratievy je jedinou dokončivší účastníci Ruska Inesa Tuškanovová.

Seriál FIA ERC 2014 tedy za sebou má dvě úvodní soutěže. Ta třetí, rumunská Sibiu Rally, ale byla na poslední chvíli odložena, takže nyní na posádky čeká dvouměsíční pauza, po které přijde na řadu skutečná legenda - řecká Rally Acropolis, která letos navíc slaví kulatou šedesátku.

Rally Liepaja 2014
1.Esapekka Lappi-Janne FermFINŠkoda Fabia S20002:13:11.5
2.Vasilij Gryazin-Dmitrij ČumakLVAFord Fiesta S2000+34.7
3.Craig Breen-Scott MartinIRL/GBRPeugeot 207 S2000+1:36.8
4.Kajetan Kajetanowicz-Jaroslaw BaranPOLFord Fiesta R5+2:35.5
5.Sepp Wiegand-Frank ChristianDEUŠkoda Fabia S2000+3:16.1
6.Janis Vorobjovs-Andris MalnieksLVAMitsubishi Lancer Evo X+5:42.6
7.Vitalij Puškar-Ivan MishynUKRMitsubishi Lancer Evo X R4+6:50.8
8.Stanislav Travnikov-Alexej BašmakovRUSMitsubishi Lancer Evo IX R4+7:15.9
9.Martynas Samuitis-Ramunas ŠaučikovasLTUMitsubishi Lancer Evo X R4+7:23.2
10.jan Černý-Pavel KohoutCZEPeugeot 208 R2+8:37.2

Ohlasy po RZ 11

Esapeka Lappi: „Myslím, že máme vše pod kontrolou. Vše se povedlo jak jsme chtěli. Navíc se nám povedla obout správné pneumatiky. Před poslední zkouškou necítím žádný tlak, jen mít v pořádku pneu a jet čistě.“

Vasilij Gryazin: „Pět kilometrů před cílem jedenácté RZ nám zůstala v převodovce viset čtyřka a od té doby nemáme k dispozici jinou rychlost. Pokusíme se o výměnu.“

Craig Breen: „Včera nás zaskočil sníh a moc jsme toho měnili. Dnes se snažíme neudělat nějakou hloupu chybu, která by nás stála umístění na pódiu. Ano, chtěl jsem tu vyhrát, ale to se mi nepovede, ale je to spousta nových zkušeností. Měli jsme teď trochu potíže s ruční brzdou, blokoval se nám systém rozpojování diferenciálu a zablokovala se zadní kola.“

Kajetan Kajetanowicz: „Bylo to dobré. Jedeme rychle a tahle soutěž mi moc dává, je to vůbec poprvé, co jedu na těchto kolech s velkými hřeby. Jsem určitě hodně spokojený. Navíc tu dokážeme porážet i Breena, teprve při třetí rally s tímhle autem, to je určitě fantastické, aspoň myslím.“

Sepp Wiegand: „Bylo to dobré a zajeli jsme nejrychlejší čas. Ale jinak to bylo dost náročné, snažil jsem se jet čistě a neudělat chybu. Když jsou podmínky stejné pro všechny tak můžeme ukázat, že na to máme. Těšm se tedy spíš na další rally.“

Janis Vorobjovs: „Teď se jely moc pěkné zkoušky, navíc to už bylo vyčistěné. Ráno jsme projeli přes pole, teď už to bylo bez chyby.“

Jan Černý: „Poslední zkouška nebyla ideální, měli jsme potíže s předními koly, poztráceli jsme spoustu hřebů. Ale na poslední erzetu bysme neměli mít problémy, jen si držet rychlost a bude to v pohodě.“

Petter Kristiansen: „Šli jsme do toho, poslední zkouška se nám povedla. Snažili jsme se trochu pošetřit pneumatiky, protože jsme jeli jen s jednou rezervou.“

Robert Adolf: „Bylo to teď o hodně lepší, povedlo se to. Závěr bude asi rychlý, hlavně neudělat chybu a dojet až do cíle.“

Martin Hudec: „Netlačíme, zkusili jsme se zbavit těch ranních chyb. Užíváme si to a myslím, že i jedeme rychleji.“

Jaromír Tarabus: „Přijeli jsme do jedné ze zatáček hodně na brzdy a bylo tam moc sněhu, takže jsme ztratili přilnavost a doslova to sežrali. Vybojovali jsme sice nájezd a nešli na stromy, ale sklouzli jsme do příkopu a bohužel tam bylo takové zmrzlé oraniště, takže jsme urazili horní uchycení tlumiče. Škoda, určitě jsme tam nejeli na nějaké riziko, i když jsme se snažili. Čekali jsme na další erzety, kde to bude čistší, bohužel. Pozitivní je tady asi jenom zkušenost, ty závody pro nás byly trochu zakleté, asi kvůli té startovní pozici. Kromě těch zkušeností není velice co vyzdvihnout.“

Robert Consani: „Udělal jsem dnes spoustu chyb, ale dál se učím. Hodně jsme se toho dozvěděli o autě, ale jedeme zase vepředu a čistíme trať. Pro mě je to tedy situace na ho...“

Hermann Neubauer: „Je to hodně těžké. Když jsem v cíli viděl, že jsem o dost rychlejší než ti přede mnou, věděl jsem, že je to ok, ale proděláváme na startovním pořadí. Bylo spousta sněhu a nedalo se do toho opřít. Ten rozdíl byl vidět ve druhých průjezdech. Ale mám prioritu, tak se s tím musím vyrovnat. Hodně jsme se tu naučili, bylo těžké hledat tu limit, nešlo ani tak o časy jako o hledání hranice. Snad to bude příště lepší.“

Antonín Tlusťák: „Na nové vložce jsme nás poprvé nachytal sníh, otočili jsme se v úzkém, naštěstí to nespadlo do škarpy, byly tam hluboké příkopy. Jen jsme tam dost ztratili. Ale byla by škoda to tam nechat po tom všem tady, kdy už nemáme kam spěchat.“

Oleksii Tamrazov: „Dnes to bylo lepší než včera, protože už jsme byli přichystaní na sníh a led. Ale je hodně těžké být mezi prvními auty na trati. Hlavním cílem je ale tuhle soutěž dokončit.“

RZ11 - LDz Cargo 2 (16.14 km)

Sepp Wiegand - Frank Christian, Škoda Fabia S2000 - Rally Liepaja 2014 (foto: facebook FIA ERC)

Předposlední zkouška letošní Rally Liepaja se stala prvním zářezem Seppa Wieganda, který ujel svému týmovému kolegovi Lappimu o 2.8 sekund. Třetí byl Craig Breen. Celkově i nadále vede Lappi, který náskok na druhého Gryazina navýšil o dalších šest sekund. Přispěly k tomu i opětovné Rusovy problémy s převodovkou; Gryazin jel půlku vložky se zaseklou čtyřkou. Převodovku se za cílem sice podařilo rozhýbat, v servisu před závěrečným testem však dle jezdcových slov přece jen dojde na výměnu za náhradní kus. Také jedenáctá vložka nepřinesla radost českým barvám, kousek za startem se s poruchou motoru zastavila fabie Jaroslava Orsáka.

RZ10 - Rallyofchampions.com 2 (10.29 km)

Esapekka Lappi - Janne Ferm, Škoda Fabia S2000 - Rally Liepaja 2014

Ani jedna změna v elitní desítce - tak dopadla RZ10. Zkoušku opět vyhrál Lappi, kterého následovali Kajetanowicz a Wiegand. Vasilij Gryazin zajel pátý čas a jeho celková ztráta narostla ke dvaceti vteřinám, podle svých slov Rus jede na maximum a do většího rizika už jít nechce. Vzájemné rozestupy dalších soupeřů se již počítají na desítky sekund a tak do změny pořadí mohou promluvit snad jen jezdecké chyby či technické problémy. Jediný přímý souboj se rýsuje na konci první desítky mezi mezi Rusem Travnikovem a Litevcem Samuitisem, a hned za touto dvojicí jsou v těsném kontaktu Orsák a Černý. Jezdec Peugeotu zároveň vede klasifikaci 2WD a juniorů, na druhého Imonena má k dobru 24 sekund. V produkčních vozech je nejrychlejší celkově sedmý Janis Vorobjovs.

RZ9 - Liepaja 1 (24.99 km)

Esapekka Lappi se díky další dílčí výhře dostal na dosud největší náskok v pozici lídra soutěže - na druhého Gryazina má nyní k dobru čtvrt minuty. Situace v celkovém pořadí se díky stále větším rozestupům začíná ustalovat, přesto ke dvěma změnám v Top 10 došlo. Jak jsme již avizovali, z rally byl vyloučen Siim Plangi (doposud pátý), po havárii pak odstoupil také do této vložky sedmý Martins Svilis. Na havárie a jiné peripetie to byla vůbec bohatá zkouška - s poškozenými vozy skončili Maďar Lukács a bohužel také náš Jaromír Tarabus, po požáru své dvěstěosmičky také odstoupil Stéphane Lefebvre.

Ohlasy po RZ 8

Esapekka Lappi: „Na první zkoušce jsme jeli opatrně, osahával jsem si to a byl zvědavý na ostatní. Pár vteřin jsme ztratili, ale stáhli jsme to zpět na další zkoušce. Bojujeme. Dnes se jede mnohem lepší stopa a ani není tolik sněhu co včera, ale pořád si musíte dávat hodně pozor. Místy je hodně šotoliny, takže si musíme hlídat pneumatiky. Pokud zvolíte nejlepší taktiku ohledně pneu, tak tady vyhrajete.“

Vasilij Gryazin: „Bylo to moc dobré. Bojovat s Lappim je něco jako splnění snu. Ráno bylo místy hodně sněhu a místy naopak hodně šotoliny, ale nastavení auta je dobré a mám z toho dobrý pocit. Převodovku jsme nakonec včera neměnili, kvůli převodům, ale vypadá to, že to tahle zvládne a bude dobrá.“

Craig Breen: „Moc jsme netlačili, ale snažíme se dokončit rally na pódiovém umístění. Před námi jsou dva rychlí kluci, takže to vidím na tu třetí příčku. Opět jsme udělali změny v nastavení auta, tak věřím, že se to pozitivně projeví v dalším kole. Bohužel jsme ráno jeli na velkých hřebících a nebyla to nejlepší volby, čekali jsme jiné podmínky, ale nebylo to zase tak hrozné. Teď pojedeme na těch menších.“

Jaroslaw Baran (Kajetanowicz): „Úvodní dvě zkoušky byly OK. První byla krátká, ale hodně zrádná, druhá byla lepší, i když taky trochu nevypočitatelná. Ale neměli jsme žádný problém. Teď nás čeká nejtěžší zkouška, další dvě už budou asi vyčištěné na podklad. Jedem si dál svoje tempo, pokud nebude mít Breen problémy, tak ho asi těžko dohoníme. Nicméně ale doufám, že na něho nebudeme ztrácet.“

Sepp Wiegand: „Ráno to bylo stejné jako včera večer, jelo se mnohem lépe než včera ráno. Ale pořád dělám trať klukům za námi a trápím se kvůli startovní pozici. Ale tu jsem si zvolil sám a byla to moje chyba. Nečekal jsem tolik sněhu a bylo to poprvé v životě, co jsem volil startovní pozici, poučil jsem se z toho. Ale dnes ráno jsem z toho měl dobrý pocit, měli jsme solidní rytmus a bavilo mě to. Na trati jsme měli víc sněhu než šotoliny, protože se před námi hodně katovalo, místy bylo hodně hlubokého sněhu, tak to dost plavalo, ale byly to dohromady možná tak dva kilometry. Samozřejmě tím něco ztrácíme. Teď pojedeme menší hřeby, bude to mít lepší ahezi, protože čekám víc šotoliny. Jen si budeme muset dávat pozor na první průjezd RZ 9.“

Jaroslav Orsák: „Je to dobré. Nemáme se kam posunout, snad reálně pouze jen o dvě místa, ale je to lepší než včera. Zase něco upravíme, ale spíš je to v mém stylu jízdy. Mitsubishi mělo přeci jenom o 200 kg víc, takže se musím přizpůsobit, chce to trochu času. Ale postupně se učím.“

Jaromír Tarabus: „Ráno jsme se nějak rychle probudili, protože jsem evidentně ulil start, tak o vteřinu. Jednička tedy nebyla nic moc. Z dvojky jsme měli lepší pocit, ale čas nebyl taky žádný zázrak. Sice se snažíme, ale není to ideální, mohlo by to být lepší. Na trati je to lepší než včera, sem tam je nafoukaný sníh, ale ti před námi to aspoň proráží.“

Janis Vorobjovs: „Ráno to nebylo nic moc, místy bylo nafoukáno dost sněhu a nedalo se jet naplno. Místy to bylo až extrémní. Ale první dvě zkoušky byly jinak moc hezké a bylo na nich spousta diváků. V téhle startovní pozici se nedalo jet rychleji, podle mě jsou všichni co musí jet vepředu hrdinové.“

Antonín Tlusťák: „Je to totéž co včera. Jedeme první a de facto se prohrabáváme na šotolinu. Na druhé zkoušce to bylo místy sice lepší, ale přijíždělo se na šotolině a v zatáčkách byl sníh a led, nebylo nic vidět, měli jsme spoustu krizí. Je to strašné být první na trati v tak hlubokém sněhu. Těžko se dá závodit, máme velkou ztrátu, tak už to chceme jen dovézt bezpečně do cíle. Všem pisálkům na internetu bych chtěl říct, že si každý může vzít přilbu a ukázat to. Každý druhý by byl asi jako spolujezdec podělaný.“

Jan Černý: „První zkoušku jsme jeli pomalu kvůli pneumatikám, ale asi to bylo až příliš pomalu. Na druhé jsme se snažili a pneu byly dobré. Máme ještě čtyři nové, tak to musíme doválčit jak nejlíp to půjde. Závod je to super, pořád vedeme, ale bude to ještě boj.“

Robert Adolf: „Včera večer jsem se toho trochu bál, ale dopadlo to dobře, zajeli jsme docela slušné časy. Dnes ráno se to moc nepovedlo, na druhé vložce nám kvůli sněhu neseděl rozpis, bylo to úplně jinak. Zatím se nám moc nedařilo, měli bychom zrychlit.“

Martin Hudec: „Moc mi to nejde a nemám dobrý rytmus. Snažil jsem se tlačit, ale chyboval jsem, přebrzdil jsem odbočení, přetočil se a pak ještě dvakrát trefil balík a musel couvat. Stálo nás tak tu půlminutu. Musím se hodit do klidu a ty poslední čtyři zkoušky si užít.“

RZ8 - LDz Cargo 1 (16.14 km)

Esapekka Lappi vyhrál už čtvrtou zkoušku Rally Liepaja a po rozvážnějším nedělním začátku se vrací do vedení. Vasilij Gryazin celkově ztrácí 3.3 sekundy, v RZ8 zajel třetí čas. Druhý nejrychlejší byl Siim Plangi, ovšem ten již pouze dojíždí sekci, než mu vedení rally předá informaci o vyloučení - Estonec totiž měl ráno potíže s budíkem, z UP vyjel o 16 minut později a přesáhl tak maximální povolenou dobu zpoždění... Rozhodně to pro něj bude zklamání, protože v součtu časů po osmé zkoušce přeskočil Seppa Wieganda a posunul se na páté místo celkově. Smůla potkala Vitalije Puškara. Ten na Jänner Rallye ulomil pravé přední kolo, v Lotyšsku to bylo pro změnu levé zadní. Ukrajinec dokončil zkoušku, ale zda bude pokračovat, se teprve ukáže. Havárie se nevyhnuly ani juniorům, ze třetího místa takto musel odstoupit Steve Rokland, jeho pozici zaujal Stéphane Lefebvre, který přeskočil čtvrtého Petera Kristiansena.

RZ7 - Rallyofchampions.com 1 (10.29 km)

Vasilij Gryazin - Dmitrij Čumak, Ford Fiesta S2000 - Rally Liepaja 2014

Vasilij Gryazin vrátil hned z rána Lappimu jeho včerejší uzmutí vedoucí pozice. Tovární jezdec Škody začal ve volnějším tempu a Rus tak nyní vede s náskokem 0.8 sekundy. Překvapením je jméno nejrychlejšího jezdce na první nedělní vložce, který je Estonem Siim Plangi na Mitsubishi. Ten však startoval později oproti své původní pozici, takže na jednu stranu těžil z vyčištěné trati, na druhou stranu na jeho kontě přistane penalizace za zpoždění. Dobře vložku zajel Vitalij Puškar (6. nejrychlejší), který se celkově posunul před Raula Jeetse na osmé místo. Ve dvoukolkách, potažmo juniorech byl nejrychlejší Steve Rokland, druhý Risto Imonen zaostal jen o jedinou desetinu a celkově se dotáhl k Janu Černému na rozdíl 2.3 sekund.

EDIT: Siim Plangi rozhodnutím ředitele vyloučen kvůli vyššímu než povolenému zpoždění v časové kontrole (16 minut).

- - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 6

Esapekka Lappi: „Byl to povedený den. Včera jsme jen neměli šťastnou ruku při výběru startovní pozice, měl jsem jet na konci a ne na začátku. Přišli jsme tím o nějaký čas, ale teď jsme zajeli nejrychlejší čas, tak to bylo dobré. Tma nám nevadila. Je dobré, že jsme se dostali do vedení, ale nic ještě není u konce, čeká nás ještě jeden dlouhý den. Zítra to bude vyrovnanější. Auto dnes fungovalo perfektně, užívali jsme si to a kromě hlubokého sněhu jsme neměli žádný problém.“

Vasilij Gryazin: „Na poslednícnh dvou zkouškách už bylo hodně šotoliny a úplně mi to nesedlo, ale myslím, že jsme dneska udělali maximum co jsme mohli. Výsledek je určitě moc dobrý a jsem moc spokojený. Jasně, Lappi bude zítra určitě rychlejší než já, musím být realistou. Pokud jde o převodovku, myslím, že ji teď večer vyměníme.“

Craig Breen: „Problém byl v tom, že jsme měli auto nastavené na šotolinu, takže v hlubokém sněhu to moc nefungovalo. Ale s tím se musíme poprat, už jsme zkoušeli nějaké změny. Na zítřek trochu upravíme nastavení diferenciálu a podvozku. Zítra toho asi moc nevymyslíme, ale prostě musíme jet pořád naplno.“

Sepp Wiegand: „Konec dne byl konečně v pohodě. Trať byla mnohem čistší a bylo to mnohem jednodušší. Jelo se mi mnohem lépe. Doufám, že zítra nebudeme mít stejný problém se startovním pořadím jako dnes. Nerad bych zase jel v hlubokém sněhu bez šance na zlepšení. Potřebujeme ale dojet do cíle, ale zároveň věřím, že pojedeme dostatečně rychle.“

Jaroslav Orsák: „Poslední dvě zkoušky byly super, užil jsem si to. Nastavení auta ještě není ideální, ale bylo to o hodně lepší, měli jsme mnohem lepší přilnavost. Trochu to ještě upravíme a doufám, že půjdeme správným směrem. Časy už teď byly lepší, snad to nebyla taková bída jako ráno. Je to teprve náš druhý start s tímhle autem, takže se musíme učit, ale lepší se to.“

Kajetan Kajetanowicz: „Jsme moc spokojení, jak to dnes šlo. Neudělali jsme žádnou chybu a byli jsme rychlí. Nebylo to lehké, protože s takovými podmínkami nemáme žádné zkušenosti. Jsem moc spokojený i s tím, že dokážeme bojovat s vicemistrem Evropy Breenem. Hlavně jsme dnes ale získali spoustu zkušeností.“

Janis Vorobjovs: „Poslední dvě dnešní zkoušky nebyly jednoduché, protože jsme museli jet rychle, abychom udrželi krok s ostatními. Ale povedlo se mi udržet takové tempo, jaké jsem udržet chtěl. Teď si odpočineme a zítra pojedeme zase rychle.“

Jaromír Tarabus: „Závěr dne byl víc na šotolině, pořád to bylo sněhové, ale bylo se do čeho opřít. Předposlední erzetu jsme si fakt užili, podařila se nám parádně, ale na poslední jsme měli pár krizí a chybiček a za půlkou erzety jsme přišli o hřebíky. Asi to bylo moc agresivní jízdou, byli jsme i venku a nechali tam pár vteřin. Závěr dne tedy nic moc a dneska se nám vlastně povedla jedna zkouška. Byla to ale velká škola. Se startovním pořadím jsme nemohli nic dělat, zítra to asi nebude o moc lepší, uvidíme. Sem tam něco měníme na nastavení, ale Roman říkal, že to tam máme dávat, tak se snažíme.“

Jan Černý: „Závěr dne nebyl špatný, ale mohlo to být lepší. Do poslední zkoušky jsem nastoupil ve strašném stylu a bylo to moc, protože v půlce jsem neměl hřebíky. Měl jsem to zklidnit a čas mohl být o dvacet vteřin rychlejší, navíc jsme si zničili gumy. Zítra musíme nasadit tempo jako dnes ráno, ale je to těžké, musí tam být plynulost a ne agrese. Ale zase to nesmí být moc pomalé, je potřeba najít správné tempo. Na třetí zkoušce bylo hodně sněhu, nikdy jsem v ničem takovém nejel a tam mi to nešlo, ale ve druhém průjezdu to bylo o hodně lepší, i když s horšími pneumatikami. Dost nás to poučilo jak asi jet v těchto podmínkách. Vedeme juniory, jsme nadšení.“

Martin Hudec: „Pět kilometrů před koncem pětky jsme přišli o brzdy. Na přejezdu jsme vyměnili prasklou hadici a vypadlo to dobře, ale kousek po startu šestky jsem zatáhnul za ručku a zůstali jsme bez brzd. Jeli jsme to celé bez brzd, ztratili jsme přes dvě minuty, všichni se dostali před nás a je to všechno v pr...“

Antonín Tlusťák: „Předposlední zkouška byla lepší, ale před poslední jsem na přejezdu zjistil, že nám zbyla jen půlka hřebíků. Bohužel už bylo pozdě na to, abychom kola vyměnili. V cíli jsme pak vepředu neměli žádné hřeby a vzadu jich zbyla tak třetina. Na tomhle jsme to projeli, přeci jen ráno jsme jeli na jiném podkladu.“

Steve Rokland: „Po pětce jsme se už jen klouzali, na poslední zkoušce jsme přišli o všechny hřebíky na předních kolech. Stálo nás to spoustu času. Ale na zítřek máme k dispozici ještě dobré pneumatiky, tak uvidíme, jak nám to půjde. Zkusíme zabojovat.“

Petter Kristiansen: „Na poslední zkoušce jsme měli velkou krizi, ale naštěstí jsme to ustáli. Hřebíky dostaly hodně zabrat, ale na zítřek nám ještě něco zbylo. Máme prasklý výfuk, v jedné zatáčce jsem to moc říznul a trefil ho. Zítra musíme jet hlavou, ale zkoušky jsou kratší a na některých se budou dát použít použitá kola. Ale určitě to bude náročné. Po dnešní druhé zkoušce, kdy jsme ztratili spoustu času, jsme upravili tlaky v pneumatikách a bylo to lepší. Uvidíme zítra, ale kdybychom si měli nějak moc dávat pozor na pneumatiky, stálo by nás to hodně času. Není to snadné.“

RZ6 - Kuldiga 2 (32.03 km)

Esapekka Lappi - Janne Ferm, Škoda Fabia S2000 - Rally Liepaja 2014

Třetí vyhraná zkouška v řadě pro Esapekku Lappiho znamenala posun do čela průběžné klasifikace Rally Liepaja 2014. Fin tak na poslední chvíli uzmul etapové vítězství Vasiliji Gryazinovi a vybojoval tak cenných sedm bodů do hodnocení šampionátu. Závěrečná vložka dne také přinesla první dílčí double pro Škodu Motorsport, když se ztrátou 15.1 s zajel druhý nejrychlejší čas Sepp Wiegand. Třetí nejrychlejší byl v druhém průjezdu RZ Kuldiga jezdec Peugeotu Craig Breen (+17.5), až za ním se umístil dosavadní lídr Gryazin (+19.1). Rus jde nocovat se ztrátou 2.6 sekund na Lappiho, Breen je s minutovou ztrátou průběžně třetí. Ir se úspěšně zbavil dotírajícího Poláka Kajetanowicze, ztráta mezi oběma rivaly už vzrostla na 36 sekund.

V Production Cupu zatím jasně vládnou pobaltští jezdci, konkrétně Estonec Plangi a Lotyš Svilis, které v nejrychlejší trojce doplňuje Ukrajinec Puškar. Ve dvoukolkách po skvělém výkonu vede Jan Černý před Finem Imonenem a Norem Roklandem.

Rally Liepaja 2014 - 1. etapa
1.Esapekka Lappi-Janne FermFINŠkoda Fabia S20001:17:30.6
2.Vasilij Gryazin-Dmitrij ČumakLVAFord Fiesta S2000+2.6
3.Craig Breen-Scott MartinIRL/GBRPeugeot 207 S2000+59.2
4.Kajetan Kajetanowicz-Jaroslaw BaranPOLFord Fiesta R5+1:35.9
5.Sepp Wiegand-Frank ChristianDEUŠkoda Fabia S2000+2:19.3
6.Siim Plangi-marek SarapuuESTMitsubishi Lancer Evo IX+2:23.5
7.Martins Svilis-Ivo PukisLVMitsubishi Lancer Evo IX+2:27.7
8.Raul Jeets-Andrus ToomLVAFord Fiesta R5+3:20.6
9.Vitalij Puškar-Ivan MishynUKRMitsubishi Lancer Evo X R4+3:23.5
10.Janis Vorobjovs-Andris MalnieksLVAMitsubishi Lancer Evo X+3:26.1

RZ5 - ecoRent 2 (26.34 km)

I předposlední vložka první etapy Rally Liepaja se stala kořistí Fina Lappiho. Tovární jezdec Škody Motorsport ale tentokrát z náskoku Rusa Gryazina stáhnul jen necelé dvě sekundy. Třetí byl Sepp Wiegand, ten ztratil na Lappiho bezmála deset skeund. Problém si na trati vyrobil Hermann neubauer, který příliš říznul jednu ze zatáček a poškodil ráfek. Kvůli výměně kola přímo na trati vložky ztratil mnoho cenného času. Otazník visí nad J.M. Raouxem, jehož peugeot v cíli vůbec nevydával zdravý zvuk, do zkoušky pak vůbec neodstartoval Marco Tempestini, jenž se už dvě zkoušky předtím trápil s přehřívajícím se motorem. V servisu pak posádka definitivně odstoupila.

Ohlasy po RZ 4

Sepp Wiegand: „Teď už to bylo jako jiný den, rally začala. Trať už byla o něčem jiném, nebylo to jen o tom mít dost štěstí a dostat se do cíle. Teď jsem mohl zabrat a zrychlit, podmínky byly lepší. Těším se na poslední dnešní zkoušky, bude sice nižší viditelnost, ale auto líp drží na cestě. Trochu se nám to pořád klouže na zadek, ale s tím něco uděláme. Teď už ale konečně závodíme, zatím jsme na trati spíš jen plavali.“

Jaroslav Orsák: „Nemáme odzkoušené auto, hledáme se. Já nejedu dobře a ani auto nefunguje jak bych si představoval. S Mitsubishi bych tu byl rychlejší, věděl bych přesně kam sáhnout a co přestavit. S Fábií se učíme, jsou těžké podmínky, prostě tak to je. Zase budeme zkoušet něco změnit.“

Janne Ferm (Lappi): „Čtvrtá zkouška, to byla úplně jiná rally. Auto dobře drželo, dala se držet čistá stopa a bylo to pro všechny stejné. Co se dá dělat. Tratě se nám ale líbí.“

Janis Vorobjovs: „Na třetí RZ bylo ještě hodně nového sněhu, ale na další jsme jeli po vyčištěné trati a zajeli dobrý čas v produkčních autech. Nutno říci, že první tři dnešní zkoušky byly opravdu hodně těžké. Opravdu moc. Musíme přidat a držet tempo. Auto funguje dobře a zatím ani nebudeme nic měnit, pokud bude míň sněhu, bude to fungovat perfektně.“

Scott Martin (Breen): „Opakovaný průjezd RZ 1 byl mnohem lepší, i když po startu to bylo pořád docela zrádné. Ještě tam bylo docela dost neuježděného sněhu na krajích cesty a auto nedrželo úplně nejlíp. Pak jsme se ale dostali na širokou cestu a bylo to úžasné. Teď nás čekají další dvě zkoušky, co už se jely a kde víme, na co si dávat pozor, tak snad to bude v klidu. Určitě nám pomohlo měkčí nastavení podvozku, ráno bylo auto moc tvrdé. Ale těžko se odhaduje, kolik sněhu bude na trati. Potřebovali bysme více přilnavosti, ale jinak jsme celkem spokojení.“

Jarek Baran (Kajetanowicz): „RZ 3 byla hodně těžká, spousta sněhu. Čtyřka byla naopak dobrá, jelo se prakticky po šotolině, bylo to čisté. S autem nemáme co velice vymýšlet, ale uvidíme.“

Vasilij Gryazin: „Sám jsem překvapený svými časy, i když poslední zkouška se mi úplně nepovedla. Ale dělám co můžu. Převodovka pořád ještě zlobí, ale není to tak hrozné a nastavení auta je úplně v pořádku.“

Robert Consani: „Teď už to bylo dobré. Na čtverce jsme jeli po čisté trati, auto fungovalo a pneumatiky taky. Pořád se učím, ale aktuálně je to fajn.“

Antonín Tlusťák: „Na čtverce jsme se zrychlili o pět vteřin na kilometru, to mluví za vše. První průjezdy byly katastrofa, první auta prohrnovala stopu a čistily trať, navíc to zahodil předjezdec, tak před námi bylo o auto míň. Auto se nedalo řídit, bylo to špatné. Jestli se zítra bude zase nějak otáčet pořadí a měli bysme jet první, tak to nemá smysl.“

Hermann Neubauer: „Nečekal jsem, že naše startovní pozice bude až tak špatná. Na cestě bylo spousta čerstvého sněhu a prostě jsme nemohli nic víc dělat. Je to trošku smůla, ale co nadělám, to je rally. Teď to bylo mnohem lepší.“

Jaromír Tarabus: „Teď už to bylo lepší pokud jde o grip, tak uvidíme, kam se dostaneme dneska a s čím vyrazíme do zítřka. Je možné, že se zase objevíme na špici. Dělali jsme nějaké změny v nastavení už před RZ 3, teď jsme to zase trochu přitvrdili kvůli šotolině.“

Martin Hudec: „Jsme docela spokojení. Na třetí RZ jsme opět využili startovní pozici, na té krátké jsem udělal dvě nebo tři chyby a bylo to vidět na čase. Ztratili jsme asi pět vteřin. Máme ale za sebou Lukácse, Hádika i Neubaera a to je pro nás hlavní. O sezóně sice zatím není rozhodnuto, ale uděláme vše pro to abysme jeli.“

Robert Adolf: „Ta dlouhá vložka nám neseděla, dost jsme se trápili. Na sněhu to nebylo úplně podle rozpisu. Ta krátká byla dobrá, standardní. Uvidíme, jak to půjde teď za tmy.“

Jan Černý: „Na RZ 3 bylo hodně sněhu, nebylo to dobré a nevěděl jsem co s tím. Byla tam hluboká kolej a byl jsem hodně opatrný. Na té poslední teď jsme jeli jeté pneumatiky a vypadaly nám hřebíky, tak to taky nebylo dobré. Uvidíme, co bude dál. Moc jsme si dnes ale užili ty první dvě zkoušky.“ ... rozhovor natáčel Pavel Kohout: „Děkuji za rozhovor a těším se opět na shledanou.“ :-)

RZ4 - Sporta bars OPTIBET 2 (10.54 km)

Čtvrtá vložka byla prvním dnešním úsekem, který se jel už podruhé. Díky tomu měly konečně i první posádky prakticky rovnocenné podmínky, což okamžitě přispělo k 'normálním' výsledkům v této rychlostní zkoušce. První zářez si v této soutěži připsal Esapekka Lappi, který o necelých osm sekund ujel Breenovi a týmovému kolegovi Wiegandovi. Aktuální lídr Gryazin zajel až šestý čas (+11.8), na suché trati s minimem sněhu se patrně začíná projevovat krátká převodovka jeho Fiesty S2000. Gryazina a druhého Lappiho nyní dělí 18.4 sekundy. Třetí Kajetanowicz ztrácí přes tříčtvrtě minuty, Polák se ale hlavně musí bránit útoků Breena, který na něj po čtvrté vložce ztrácí již jen 1.1 sekundu. Stabilní podmínky na trati také vytlačují juniory z dosavadních pozic v Top 10, Jan Černý se propadl o dvě místa a je nyní devátý, podobně jako Nor Rokland (z osmého místa na desáté.)

RZ3 - ecoRent 1 (26.34 km)

Také třetí vložka byla utrpením pro vepředu startující posádky. I díky tomu nastala nezvyklá situace, kdy hned pět časů v nejrychelšjí desítce absolutního pořadí patřilo juniorům na malých er-dvojkách! Nejrychlejším z nich byl domácí Ralfs Sirmacis (+17 s na vítěze RZ Gryazina), kterého v rozestupu jediné půlsekundy následovali Norové Kristiansen a Rokland. V celkové klasifikaci Gryazin navýšil náskok na druhého Lappiho o dalších deset sekund, Kajetanowicz přeskočil třetího Breena a Estonec Plangi odsunul Jana Černého na sedmé místo. Ostatní české posádky zatím spíše paběrkují, nejlépe se daří Martinu Hudcovi, který je čtrnáctý celkově a pátý v Production Cupu.

Ohlasy po RZ 2

Jaroslaw Baran (Kajetanowicz): „Druhá zkouška je fakt dlouhá, nezvykle dlouhá na mistrovství Evropy. Podmínky jsou hodně těžké, moc se to mění. Místy je to skoro bez sněhu, místy je spousta měkkého sněhu a jsou v něm vyjeté koleje, kterých se musíte držet. Pořád se to mění, takže jsme jeli radši opatrněji. Ale jsme celkem spokojení. Zvolili jsme dobrou startovní pozici, je to vidět i podle časů Breena a Gryazina.“

Vasilij Gryazin: „Máme problémy s převodovkou, občas nám přestane fungovat pětka, nevím proč. A na dvojku to taky vydává nějaké divné zvuky. Ale jinak dobré, zkoušky se mi líbí. Snažíme se držet co nejvíc ve stopě, když se dostanete mimo tak auto strašně klouže.“

Craig Breen: „Byly to hodně zrádné zkoušky. Na trati byla spousta hlubokého sněhu a bylo potřeba hledat správnou stopu a nevyrobit chybu. Chyběla nám přilnavost. Musíme upravit nastavení auta, nečekali jsme tolik sněhu. Už jsme něco upravili, ale teď se na to musíme líp připravit v servisu. Toho sněhu je opravdu hodně a stopy jsou po celé cestě, je to fakt těžké.“

Janis Vorobjovs: „Na první zkoušce to opravdu hodně klouzalo. Nejelo se mi moc dobře. Bylo to docela dobrodružství, vůbec jsem netušil, co se bude dít, jestli auto zůstane ve stopě nebo ne. Ale určitě se nám jede líp než těm vepředu, s každým dalším autem je míň sněhu na trati, je to vidět na časech.“

Esapekka Lappi: „Je to těžké, ale zlepšujeme se. Trať se před námi sice trochu čistí, ale kluci před námi prostě nevidí cestu a není tím pádem čistá stopa. Prakticky chybí druhá polovina zatáček, kola se na výjezdu jenom protáčejí, není možné pořádně zrychlit. No ale prostě tak to je. Musím se přizpůsobit a najít správnou trakci, jako na asfaltu.“

Jaroslav Orsák: „Kloužeme se. Nemáme dobré nastavení, auto bylo hodně tvrdé, protože jsme se s ním na sněhu ještě nesvezli. Prakticky to na cestě plavalo. Zkusíme to přenastavit a snad to bude lepší. Na dvojce mi při jízdě na šestku vyletěl zadek auta z koleje, auto se postavilo bokem, docela prekérní situace, ale nakonec to dobře dopadlo.“

Simone Tempestini: „Jeli jsme hodně opatrně, prostě to nešlo jinak.“

Sepp Wiegand: „Nezvolili jsme si dobrou startovní pozici. Ve stopě bylo hodně sněhu, nedalo se jet rychle. Bylo to pomalé, ale kdybysme přidali, skončili bychom mimo trať. Snažím se to přežít a dělám co můžu. Je to hodně zrádné a stopy přede mnou jsou o ničem, vůbec se jich nedá držet.“

Jaromír Tarabus: „Na výsledky se nedá dívat, jsme rádi, že jsme vůbec na cestě. Když se snažíme lehce přidat, už to skoro neřídíme. Musíme pokračovat a uvidíme.“

Oleksii Tamrazov: „Je to strašně těžké být mezi prvními na trati. Je tam spousta sněhu. Víc se k tomu snad nedá říci.“

Robert Consani: „Jsem dnes 'pan čistič'. Můj rozpis na sněhu vůbec nefunguje, je to těžké. Na druhé zkoušce jsem udělal defekt, byla to moje chyba. Všechno bylo úplně bílé a já jsem hodně říznul zatáčku, měl jsem to mít v rozpisu.“

Antonín Tlusťák: „Je to úplně na ho... Proděláváme na startovní pozici, stejně jako na Jänneru. Kvalifikační zkouška by měla být pro prvních deset a ne pokaždé pro jiný počet aut. Trápíme se, jedeme v hlubokém sněhu a auto se nedá řídit. Je to vidět na časech, ti co jedou vzadu jsou na tom mnohem líp.“

Martin Hudec: „Zatím dobré. Jedeme si svoje, ale moc mi nejdou pomalé odbočení, tam vždycky něco ztratím a nemůžu se z toho vyhrabat. Myslím, že těžíme z toho, že startujeme vzadu a trať je trochu vyházená. Ještě bysme si měli poradit s Hádikem.“

Robert Adolf: „Na začátku jsme se snažili o ten severský styl, ale pak zase zvítězilo to hanácké 'kydni jak padni'. Tenhle styl byl asi nejlepší. Oproti tréninku je to úplně jiné, pod sněhem nejsou vidět místa pod ledem, tak to občas víc uklouzne. Je to zatáčka od zatáčky, pokaždé opravdu jinak. Na dvojce jsme měli dost krizovek, už jsme to ani pak nepočítali.“

Jan Černý: „Jsem nadšený. První vložka je dobrá, ale čas na druhé erzetě byl skvělý, šestý absolutně jeden a půl vteřiny za Kajetanowiczem a dvacet před dalším juniorem. Náš Peugeot 208 funguje opět skvostně.“

Stephane Lefebvre: „Na dvojce jsem ztratil spoustu času, protože mi po dvaceti kilometrech odešly přední pneumatiky. Na další sekci musíme upravit nastavení, je potřeba auto změkčit.“

Petter Kristiansen: „Na dvojce nám vpředu kompletně vypadaly hřebíky z předních kol, byl jsem v ten moment prostě jen pasažér. Bylo to hodně těžké.“

Steve Rokland: „Byly to dvě hodně zrádné zkoušky, moc to nedrželo. Ale byla to docela dobrá zábava. Auto funguje dobře, ale tohle je asi moje poslední soutěž s ním. Už se těším na něco nového.“

RZ2 - Kuldiga 1 (32.03 km)

Vasilij Gryazin - Dmitrij Čumak, Ford Fiesta S2000 - Rally Liepaja 2014

Vítězství v RZ1 bylo to poslední, co v Rally Liepaja mohl předvész Bryan Bouffier - ve druhé vložce se totiž jeho polotovární citroën zastavil s poruchou motoru. Do čela tak poskočil s lotyšskou licencí startující Rus Vasilij Gryazin, který druhému nejrychlejšímu Esapekkovi Lappimu nadělil více než čtvrt minuty. A to i přesto, že se mu ve Fiestě S2000 na velkou část vložky zasekl zařazený pátý stupěň! Třetí čas zajel Craig Breen, o čtyři sekundy před domácím Martinsem Svilisem pilotujícím nejrychlejší produkční vůz. Pouhých pětadvacet sekund na Gryazina ztratil Jan Černý (6. absolutně), který tak zřetelně navýšil náskok v klasifikaci dvoukolek a juniorů. Naopak Robert Consani, který dnes startuje jako první, si trápení s čištěním trati ještě 'vylepšil' defektem. Havaroval Tomáš Pospíšilík, který si po několika sezonách v autokrosu v Lotyšsku odbýval svůj soutěžácký debut.

RZ1 - Sporta bars OPTIBET 1 (10.54 km)

Bryan Bouffier - Xavier Panseri, Citroën DS3 S2000 - Rally Liepaja 2014

Oproti původním předpovědím se úvod Rally Liepaja neodehrál na čisté šotolině. Do rána napadlo okolo 10 cm čerstvého sněhu, který se ale pochopitelně nestihl za tak krátkou dobu správně usadit a na některých místech tak byla trať přece jen odfoukaná až na podklad. Ze stejného důvodu získalo ještě více na důležitosti startovní pořadí, ze kterého profutují později jedoucí posádky. Zkouška nejlépe sedla Bryanu Bouffierovi i přesto, že dle svých slove neměl svůj Citroën DS3 RRC nastaven nejlépe. Jen o dvě desetiny zaostal Vasilij Gryazin s Fiestou S2000. Třetí čas patří Esapekkovi Lappimu, za ním se umístili Kajetan Kajetanowicz a Craig Breen. Druhá polovina první desítky je jasným důkazem o vyčištěné trati, kompletně ji totiž obsadily posádky s vyššími startovními čísly. Například junior Jan Černý s Peugeot 208 R2 zajel devátý čas absolutně! Bohužel se našly i posádky které nespatřily cíl ani té úvodní vložky, jsou mezi nimi například černý kůň soutěže Vytautas Švedas nebo junior Marijan Griebel, jenž ukončil premiérový debut Opelu Adam R2 havárií.

- - - - - - - - - - - - - - kvalifikace - - - - - - - - - - - - - -

Informace o průběhu kvalifikační zkoušky, její výsledky a posádkami zvolené startovní pořadí najdete ZDE .

-hof- , -jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist