www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
MS 14 - Rally Italia SardegnaPodivná rozhodnutí sportovních komisařů na SardíniiLetošní Rally Italia Sardegna se po stránce rozhodování sportovních komisařů i některých podivných rozhodnutí ředitele nezapíše do historie automobilových soutěží zrovna nejzlatějším písmem. Spíše naopak, vše vypadá jako černá tragikomedie. To, že mají francouzské speciály R5 dlouhodobě problémy s chlazením, je veřejným tajemstvím již delší dobu. Proto asi nikoho nepřekvapilo, že na závěrečné technické přejímce nedávné Rally Italia Sardegna se komisaři zaměřili právě na tuto část soutěžního speciálu. A ejhle, chladič neodpovídal homologaci. V rámci homologace jsou povoleny rozměry 450 mm (+/-2) x 326 mm (+/-2) x 36 mm (+/-1), zatímco chladiče Peugeotu 208 T16 a Citroënu DS3 R5 měly rozměry 451 mm, 330 mm, 34 mm, čímž se nevešly do homologované tolerance. Po tomto zjištění mělo následovat vyloučení Karla Kruudy a Sébastiena Chardonneta ze závodu. Trojice sportovních komisařů Waltraud Wünsch, Wan Heping a Alessandro Degan však byla jiného názoru. Nebo to dostali příkazem shora? Sportovní komisaři totiž vzali v potaz, že celkové rozměry chladiče byly menší, než povoluje homologace a jezdci tak nezískali žádnou výhodu. Což je však hodně diskutabilní. Úvahy, jestli měl chladič lepší nebo horší průtok, lepší nebo horší účinnost, jsou celkem bezpředmětné. V homologaci není definován průtok, ale rozměry s tolerancí +-. A ta jednoznačně nebyla dodržena. Není možné, aby v technických věcech vznikal precedens, že menší porušení předpisů (byť i třeba nechtěné) lze nakonec vyřešit pouhou finanční kompenzací... Týmy se také vymluvily na dodavatele, který nedodal chladiče se správným rozměrem. A vzhledem k problémům s dodávkami dílů vše přišlo pozdě. Na základě tohoto všeho dostaly obě posádky naprosto směšnou pokutu v hodnotě 2 000 euro, čímž se podařilo notně pošpinit výsledky celé letošní soutěže. Je k tomu nutné přidat také kauzu Bernarda Sousy, který během závodu použil 26 pneumatik namísto 24 povolených, za což byl potrestán časovou penalizací 5 minut. Nebylo to poprvé a určitě ani naposled, kdy sportovní komisaři na podniku mistrovství světa rozhodli podivně. Podobná rozhodnutí mnohdy odporující zaběhlým předpisům rozhodně nepomáhají zvyšovat pozitivní obraz automobilových soutěží. Spíše naopak... -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|