www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Cyprus Rally (PCWRC)

Grönholm na Kypru v čele, podmínky si vybírají daň

23. září 2006 • 07:30

Posádka týmu BP-Ford Marcus Grönholm a Timo Rautiainen vede po první etapě Kyperské rally průběžné pořadí. Mnoho posádek se dostalo na náročných tratích do problémů. Focus RS WRC se však vypořádal s drsnými podmínkami bez problémů a Finové mají v čele průběžné klasifikace náskok 6,4 sekundy. Týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen jsou s dalším Focusem RS WRC třetí.

Dvanáctý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích, Kyperská rally, je považován za jeden z nejnáročnějších v celém kalendáři. Drsné tratě v pohoří Troodos daly dnes přežít pouze nejsilnějším vozům. Neskutečně klikaté cesty, spolu s nesnesitelným vedrem dokonale prověřily kondici posádek i vozů. V kokpitech se teplota při pomalé jízdě zvyšovala a chladící systém pracoval na plné obrátky, aby udržel motor a transmise v provozní teplotě a zabránil jejich přehřívání.

Na jezdce dnes čekaly dvě identické série po čtyřech rychlostních zkouškách na sever od základny soutěže v Limasolu. Celkem měřily 111,48 kilometrů. Marcus Gronholm se ujal vedení hned od prvních kilometrů a vyhrál úvodní tři měřené úseky. Po čtvrtém zdvojnásobil svůj náskok před Sebastienem Loebem na hodnotu 17,9s. Osmatřicetiletý Fin odpoledne přidal čtvrté vítězství, ale Loeb pak zabojoval a část Gronholmova náskoku smazal.

„Být po dnešku ve vedení bylo mým cílem, ale náskok není takový, abych si mohl dovolit relax,“ říká Gronholm. „I zítra budu muset jet na plný plyn a pokusím se svou výhodu rozšířit. Dopoledne byla na tratích spousta sypké šotoliny a i když bylo lepší startovat druhý než první, ten rozdíl nebyl nijak velký. Po Sebově průjezdu se trať moc nevyčistila, s výjimkou míst, kde akceleroval. Cesty se zdají být oproti loňsku po úpravách méně pevné.“

„Myslím, že pro odpoledne jsem zvolil špatné pneumatiky, protože jsem nebyl schopen udržet stejné tempo jako ráno. Ztrácel jsem přilnavost a to se projevilo na mé sebedůvěře. Byl jsem překvapený, kolik prachu zůstalo na cestách ještě odpoledne. Nebyly tak čisté, jak jsem předpokládal a to nám moc nepomohlo,“ dodává.

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen nemají klikaté cesty příliš v lásce, ale hned ráno se usadili na třetím místě a během celého dne si tuto pozici drželi.

„Byl to dobrý, ale náročný den,“ říká Hirvonen. „Bylo to drsné, těžké a bylo velké vedro. Je těžké to absolvovat, když vás to moc netěší. Je to frustrující, protože neumím odhadnout, jak rychle jet. Buď jedu moc rychle, nebo zase moc pomalu. Překvapilo mě, jak byly tratě kluzké. Hned na první erzetě jsem se trochu zapotil, protože jsem začal brzdit pozdě a auto jelo po prachu pořád dál. Tehdy jsem si uvědomil, že musím být trochu šikovnější.“

„Teď si musím hlídat časy Manfreda Stohla, který je za mnou a udržet si stejné tempo. Těžko se mi ale na těchto tratích hledá správná rychlost, takže musím zůstat v klidu. Auto dostalo pár pořádných ran od kamenů, ale je odolné a s tvrdým zacházením se vypořádává dobře,“ dodává.

Druhá etapa je z celé soutěže nejdelší a zahrnuje 122,28 měřených kilometrů rozdělených do osmi úseků. Opět je rozdělí servisní přestávka po čtyřech prvních rychlostních zkouškách. Posádky odstartují v 7:45 ráno a do Limasolu se vrátí v 19:24 večer.

Martin Linhart - Ford
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist