www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Cyprus Rally (PCWRC)

Oba Focusy WRC na provizorních stupních vítězů

24. září 2006 • 07:40

Tým BP-Ford je na dobré cestě, aby dále snížil náskok vedoucího týmu v šampionátu značek. Oba jeho jezdci figurují po druhém dni Kyperské rally na pozicích, které mohou zajistit umístění na stupních vítězů. Marcus Gronholm a Timo Rautiainen jsou druzí, jejich krajané a týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen třetí.

Marcus Gronholm byl po prvním dni na vedoucí pozici, o kterou během dne přišel kvůli jezdecké chybě. Na vedoucího Loeba však před závěrečným dnem ztrácí pouze 21,8 sekundy. Hirvonen má na třetím místě pohodlný náskok 56,8 sekundy před čtvrtým v pořadí. Dvojnásobné zastoupení na stupních vítězů v zítřejším cíli by znamenalo další upevnění druhé pozice v hodnocení značek pro tým Ford.

Stejně jako včera tvořila i dnešní druhou etapu Kyperské rally čtveřice rychlostních zkoušek, kterou posádky absolvovaly dvakrát. Mezi první a druhou sekcí byla naplánována servisní přestávka v Limasolu. Dějištěm tvrdých soubojů bylo opět pohoří Troodos, tentokrát však jeho západní část. Rtuť teploměru se vyšplhala až ke hranici 38°C a jak pro posádky, tak pro vozy to znamenalo další nesmírně náročný den.

Osmatřicetiletý Gronholm měl na začátku dne před Sebastienem Loebem výhodu 6,4 sekundy. Během prvních dvou vítězných rychlostních zkoušek ji zvýšil na 10,2 sekundy. Na dalších dvou byl však nejrychlejší francouzský soupeř a při příjezdu do servisní zóny je dělilo 8,5 sekundy ve prospěch Fina. Na druhé odpolední rychlostní zkoušce dostal Gronholm smyk a skončil v hodinách, čehož Loeb využil a dostal se do vedení s náskokem jedné jediné sekundy. Na dalších dvou měřených úsecích však Francouz bezezbytku využil své lepší volby pneumatik a náskok před Finem ještě rozšířil.

„Nevím, proč jsem ztratil tolik času na té dlouhé erzetě,“ říká Gronholm. „Asi to bylo špatnou volbou pneumatik. Měl jsem jiné než Seb, ale ty, které použil on, jsem nikdy netestoval a tak nevím, jestli by byly lepší. Pneumatiky ale nejsou jediným důvodem. Muselo to být také mou jízdou. Neměl jsem ten správný rytmus a je to tu tak pomalé, že za normálních okolností tu člověk na soupeře příliš času nenajede.“

„Dostal jsem také takové menší hodiny v pomalé zatáčce a musel jsem se otáčet. Teď se musím rozhodnout, co udělám zítra. Seba bude těžké dostihnout, ale to samé jsem si myslel v Japonsku a nakonec to málem vyšlo. Doufám, že se dnes v noci moc dobře nevyspí!“ dodává Gronholm.

Hirvonen si celý den hlídal časy čtvrtého Manfreda Stohla. Šestadvacetiletý Fin zvýšil svůj náskok před Rakušanem z 25,6 sekundy na více než dvojnásobek.

„Stohl jel tvrdě a ráno byl dost blízko, tak jsem na to nepřestával šlapat,“ říká Hirvonen. „Na RZ11 jsem najel na obrovský kámen takovou silou, že si Jarmo vyrazil dech a pár zatáček nemohl číst rozpis. Bylo pro mě dobré, že na mě někdo tlačil, protože mi to dodávalo motivaci a udržovalo mě to ve střehu. Odpoledne už jsem měl větší náskok a mohl jsem si dovolit monitorovat Stohlovy mezičasy.“

„Na časy Marcuse a Seba nestačím a zjišťuji, že se tu mám ještě co učit. Odvádím ale práci týmové dvojky a klidnou jízdou se snažím o co nejlepší výsledek pro tým. Auto dnes jelo jako hodinky a proto se zítřka nebojím. Bude to zase drsné se spoustou kamenů a skoků. Díky mému náskoku se ale budu moci balvanům vyhýbat,“ dodává.

Závěrečná etapa Kyperské rally bude s 85,35 kilometry nejkratší. Jednou z rychlostních zkoušek bude městský okruh v ulicích Limasolu, který budou přenášet televizní stanice napříč Evropou. Cílovou rampou na kolonádě projede první vůz v 16:42.

Ford
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist