www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2024, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 06 - XVII. Horácká Rally Třebíč

Výkon v Třebíči přiblížil Karla Trojana k obhajobě

25. září 2006 • 15:30

Zatímco svým výkonem na Horácké Rally Třebíč zpečetil Václav Pech zisk titulu, posádku Karel Trojan - Petr Řihák posunul v celkovém hodnocení šampionátu na stříbrnou pozici, avšak posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU ještě nemá vyhráno.

Na říjnové Rally Příbram se bude muset poprat hned se čtyřmi soupeři, kteří si na pozici vicemistra také brousí zuby. Prvním z nich je Achim Mörtl, který na posádku modrobílého Lanceru EVO VII ztrácí 7 bodů. Kvůli zranění však vynechal půlku sezóny a není jisté, zda v Příbrami nastoupí. Druhým v pořadí je Vojtěch Štajf, se kterým Karel s Petrem na Třebíči sváděli nádherný boj až do poslední rychlostní zkoušky. Vojtěch Štajf ztrácí v celkovém pořadí již 21 bodů. Dalším z adeptů je Miroslav Jandík, který má k celkově druhé příčce mnohem dále, protože na Karla ztrácí již 26 bodů.

Posledním z posádek, které Karla s Petrem ze stříbrného stupínku mohou sesadit je Václav Arazim, jehož šance na úspěch jsou však velice malé. A co tento výčet znamená? Pouze jediné, na Rally Příbram se bude bojovat o každou desetinku a pojede se tak určitě ve velkém tempu a nasazení. Poohlédněme se však ještě za minulým víkendem, kdy se jela již zmiňovaná Horácká Rally Třebíč.

„Letošní Třebíč pro nás byla malinko infarktová, naštěstí vyústila v dobrý konec. I díky absenci Mörtla jsme se vyhoupli na druhé místo v šampionátu, ale jednoduchá soutěž to pro nás nebyla. To třetí místo bylo doslova vydřené.“

Posádka v obvyklém složení Karel Trojan – Petr Řihák, začala zostra a v rychlostní zkouškách v pátek zajížděla časy stabilně do 4. místa. Od druhé RZ se usadili na stříbrné pozici a tu si hlídali až do druhého průjezdu městskou zkouškou v Třebíči. Těsně před cílem se Karel dopustil jezdecké chyby a ta jej stála nějakých 6-7 vteřin, která je však v konečném zúčtování odsunula až na 4. místo.

„Právě druhý průjezd touto zkouškou nám vycházel na výbornou až do onoho místa před cílem, kde jsem byl rychlý přespříliš. Musel jsem tak zastavit a couvat a to byla ztráta těch 6-7 vteřin. Nebýt této chyby, městskou RZ bychom jisté vyhráli, ale takhle jsme se propadli o dvě místa. V jiných rally by se taková ztráta pomalu ani neprojevila, ale zde, kde se jezdilo ve vteřinách, to mělo neblahý následek. Rázem jsme se dostali za naše největší soupeře a na Míru Jandíka jsme ztráceli 3 vteřiny,“ zpytuje svědomí Karel.

Po poslední páteční RZ se však i díky problémům Míry Jandíka dostali na 3. místo za Václava Arazima, za kterým zaostávali o 7,1 sekundy. Na záda jim však neustále dýchal Vojta Štajf, který po 8. RZ ztrácel pouze 2,4 vteřiny. V sobotu se tak schylovalo ještě k velkému boji.

Bohužel, jak se záhy ukázalo, tratě sobotní etapy Vojtovi Štajfovi i jeho subaru svědčili a tak se hned po první sobotní rychlostní zkoušce dostal před naši posádku. Karel s Petrem se však nevzdávali a jak bylo vidět, oběma seděla naopak technická rychlostní zkouška Jabloňov - Velké Meziříčí, kde ji při prvním průjezdu dokončili na druhém místě a nadělili Štajfovi 6,6 vteřiny, což je posunulo opět před posádku bílého subaru. Na následující 12. RZ na oplátku dostali od Vojtěcha Štajfa s Jiřím Černochem 4 vteřiny a pořadí si na dlouhou dobu opět vyměnili.

„Sobotní zkoušky byly velice rychlé, což sedělo více našim soupeřům s novějšími evolucemi. Naše sedmička je sice v dobré kondici, i když už má něco za sebou, ale s novější technikou se již zkrátka nemůže rovnat. Tento náš handicap je potřeba dohnat odhodláním a maximálním nasazením. Pokud jsou tratě technicky náročnější, ukazuje se, že se zde můžeme s našimi soupeři bez problémů měřit, avšak pokud jsou tratě rychlé, pak nám ani maximální nasazení nepomáhá.“

A Petr dodává: „Nechtěl bych pořadatelům mluvit do organizace dobře zvládnuté soutěže, ale myslím si, že v okolí Třebíče by se našly hezčí a náročnější rychlostky, než jaké byly letos zařazeny do sobotní etapy.“

Každou další zkouškou se bohužel rozdíl mezi Karlem a Vojtou neustále zvyšoval. Až při průjezdu 15. RZ, kde Karel zopakoval výsledek z prvního průjezdu, smazal 1,8 sekundy z náskoku svého rivala, avšak na změnu umístění to nestačilo. V tuto chvíli ztráta na bronzovou příčku činila 2,5 vteřiny, což vypadalo zanedbatelně. Vojtěch Štajf však také není žádný zelenáč a do jeho karet hrála skutečnost, že na programu jsou opět rychlostní zkoušky, které jemu sedí lépe než Karlovi. Soutěž pomalu spěla do svého konce a zbývalo posledních 5 rychlostek na to, aby se pokusili nepříznivý výsledek zvrátit. Na 17. RZ zajel Karel oproti očekávání druhý nejrychlejší čas, ale ztráta na třetí místo po následující 18. RZ narostla již na 7,5 vteřiny, což pro naši posádku vypadalo velice zle.

„Bylo to jednoduché. Po společné konzultaci s Petrem jsem se rozhodl jet opravdu na doraz – tzv. stylem věnec nebo kotrmelec. Nic jiného nám totiž v tuto chvíli ani nezbývalo. Byly tu ještě dva poslední průjezdy nejdelších rychlostních zkoušek a z toho mi jedna seděla. Věřil jsem si, že tady Vojtu ´pojedu´, záleželo na tom o kolik.“

Karel s Petrem zatroubili do útoku a předposlední RZ dokonce vyhráli. Ze ztráty tak umazali 6,3 vteřiny, což znamenalo, že do poslední rychlostní zkoušky Horácké Rally Třebíč nastupovali se ztrátou 1,2 vteřiny na třetí místo.

„Třetí místo a pro nás důležitých 19 bodů do šampionátu bylo na dosah. Karel jel opravdu kudlu, chvílemi až zahranou. Bylo to neskutečně dlouhých 15 kilometrů, po kterých se nám v cíli neskutečně ulevilo. Nejen, že jsme tuto rychlostku vyhráli, ale dokázali jsme se tak posunout na kýžený bronzový stupínek. Jsme s Karlem velice rádi, že nám to nakonec vyšlo.“

Vojtěch Štajf tak v konečných výsledcích zaujal až 4. místo, se ztrátou pouhých 1,1 vteřiny. Že se v Třebíči bojovalo o každou desetinku hovoří i ztráta na stříbrného Václava Arazima, jenž činila 12,3 vteřiny. Suverénně jedoucí Ášín opět vyhrál a zajistil si tak jistý mistrovský titul.

Kolotoč MMČR letos zakončí 6. - 8. října Rally Příbram, kde se bude rozhodovat právě o pozici vicemistrů pro rok 2006. Nebude to pro naši posádku ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU - Karla Trojana s Petrem Řihákem vůbec jednoduché, ale jak oba zmíněné známe, o titul vicemistrů se budou prát do posledního kilometru.

Daddy & Karel Trojan Communication
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist