www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 06 - XVII. Horácká Rally Třebíč

Horácká rally Třebíč - skupina N

27. září 2006 • 05:00

Ani přes neúčast již jistého mistra Jaromíra Tarabuse se nemohl z první příčky ve skupině N radovat žádný z dvoulitrových vozů. Na výkony svého týmového kolegy navázal Jiří Pertlíček a mohutným finišem ukořistil v poslední rychlostní zkoušce skupinové vítězství. Egona Smékala zde na patnácti kilometrech porazil o 13,7 sekund a v celkovém pořadí jej přeskočil o mizivou půlvteřinu…

N3

Také ve třídě N3 se čekal tvrdý souboj o titul, který měl ovšem vyvrcholit až v Příbrami. Podobně jako v upravených čtrnáctistovkách se i v sériových dvoulitrech rozhodlo už v Třebíči. Vítězství v prvních dvou rychlostních zkouškách si mezi sebe rozdělili kandidáti na titul Egon Smékal a Jan Vaňáč, přičemž bylo až neuvěřitelné, že si „nadělili“ vždy sekundu na kilometr. Na RZ4 se tak začínalo prakticky od nuly (třetí zkouška byla zrušena) a už zde se o výsledku tohoto souboje rozhodlo. „V ostré pravé zatáčce hned po startu najednou auto přestalo jet. Přerušovaným pohybem vpřed jsme se dobelhali až do konce vložky, ztratili jsme na ní neskutečných pět minut. Na vině bylo palivo, které nebylo doplněno v dostatečné míře. Do cíle jsme dojížděli na startér a stopka byla naštěstí z kopce. Za ní jsme požádali místního ‚strýce‘, aby nám prodal alespoň benzín do sekačky. Do následující časovky jsme nakonec dojeli naštěstí jen s minutovým zpožděním,“ popsal své útrapy Vaňáč. Přestože se rozhodl pokračovat dál, ani v dalším průběhu soutěže mu nebylo přáno. Potrápila ho unikající brzdová kapalina a soutěž se rozhodl definitivně opustit kvůli zadřené pumpě pro přívod paliva.

Tím Egon Smékal ztratil jediného konkurenta nejen v boji o titul, ale i o vítězství na Horácké rally. O druhé místo si to rozdali dva zajímavé vozy. Novotou ještě vonící Peugeot 206 RC Josefa Šilhy a Alfa Romeo 147 Martina Rady. Rada, který je s vozem přece jen už více sžitý, zpočátku soutěže odjížděl a v noci zatroubil k útoku Šilha. Protože jej trápila stávkující převodovka, posunout se před Radu se mu zatím nedařilo a do druhého dne vyjížděl z prvního místa Rada. Mírný náskok si udržoval až do RZ12, kdy i jej ovšem začala zlobit převodovka, a na dalším úseku už svou alfu musel odstavit. Josef Šilha si mohl dojet v klidu pro stříbrnou medaili, avšak na poslední rychlostní zkoušce si neodpustil parádičku pro diváky a o obrubník poškodil kolo. Do cíle tedy nakonec nedorazil, přesto mu druhé místo s použitím superrally připadlo.

N2

Mezi šestnáctistovkami chyběl již jistý mistr Tarabus a Jakub Denk nedorazil ani na start první rychlostní zkoušky. Soutěž tak absolvovala pouhá pětice hond třídy N2, která bývala dříve jednou z nejobsazovanějších. Přes neúčast Tarabuse byla třída záležitostí jedné posádky, Pertlíček–Orava, která „zlobila“ modernější dvoulitry i v klasifikaci skupiny N. Pertlíček chtěl na Vysočině především potvrdit druhé místo ve třídě, které mu ještě mohl „vyfouknout“ Patrik Hlach, toho ale nakonec nechal daleko za svými zády. Soutěží projel suverénně a zejména v rozbitých úsecích utíkal konkurentům. Na třebíčském náměstí se pak mohl radovat z vítězství ve třídě i ve skupině N, ke všem trofejím ještě přibylo ocenění za první místo mezi juniory.

Zbytek třídy byl velmi vyrovnaný. Srdnatě s mužskými protivníky bojovala Katka Trojanová, která dlouho držela Hlacha i Kunovského v šachu. Kunovský tlak nevydržel, na RZ5 poslal hondu přes střechu a ztratil přes tři minuty. Sekundový souboj mezi Trojanovou a Hlachem měl pokračovat druhý den, už na první sobotní vložce mu však byl konec, když se mimo trať pro změnu ocitla Trojanová. Tím byla tajenka rozluštěna, Patrik Hlach si dojel pro druhé místo, jeho ztráta byla ovšem bez použití superrally propastná: Na vítězného Pertlíčka mu chybělo šest a půl minuty… Zbylá dvě místa si mezi sebe rozdělili „odpadlíci“ Kunovský (druhý den pokračoval v závodě) a Trojanová.

N1

Velmi tristní byl pohled na pouhé dva stroje ve třídě „malorážek“. Už po první rychlostní zkoušce navíc bylo rozhodnuto, když zde domácí Pavel Přibyl nadělil Petru Hapalovi 38 sekund. Přibyl si pak už nenechal vzít prestižní vítězství na domácím podniku, a Hapala, který zde absolvoval jeden ze svých velmi řídkých startů, se spokojil s druhým místem.

Viktor Hausknotz
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
27.09.2006 09:22
Egx
Redakci: Nutno podotknout, že Egon Smékal měl dva defekty PP kola, druhý pak na poslední zmiňované RZ - 2 km před cílem. Nejspíše následek předešlé velmi rozbité RZ /kolo ušlo na rovince/, která zamíchala pořadím nejen ve skupině N.
toplist