www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2024, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 08 - INA Croatia Delta Rally

INA Croatia Delta Rally: polsko-italská bitva u Záhřebu

23. května 2008 • 19:05

První část třetího dílu letošního mistrovství Evropy, INA Croatia Delta Rally, přišla oproti původnímu plánu až v pátek ráno. Dva zamýšlené čtvrteční průjezdy testem Pila byly jen pár dní před startem rally z bezpečnostních důvodů odvolány a po slavnostním startu ve čtvrtek odpoledne se tak posádky přesunuly místo rychlostních zkoušek na oficiální party.

Další dopoledne se již ale vše vrátilo do standardních kolejí a v okolí Záhřebu konečně naplno zaburácely motory. Jako první na trať vyrazil Volkan Isik, který spolu s dalšími dvěma vozy kategorie S2000 v poli během dne jasně deklasoval „produkční“ konkurenci. Kromě Turkova fiatu se na rychlostní zkoušky vydal i stejný vůz Itala Corrada Fontany a rovněž peugeot Poláka Michala Solowowa. Další francouzský speciál měl původně představit i Luca Betti, který ale nakonec přijel do Chorvatska s lancerem deváté evoluce.

Na dnešním programu byly dvě sekce o třech zkouškách doplněné průjezdem diváckou speciálkou. Do první „rundy“ nejlépe nastoupil Solowow, když vyhrál úvodní dva testy, na nejdelší třiatřicetikilometrovém Budinjaku ale kontroval Fontana, který se přiblížil Polákovi na dostřel 1,3 sekund. Smůla provázela Itala Manfrinata, jenž jak na RZ 3, tak i na RZ 4 prorazil gumu, v druhém případě opravoval defekt přímo na vložce.

Druhá sekce probíhala jako přes kopírak – dvě kratší vložky vyhrál Solowow, opakovaný průjezd nejdelší vložkou celé rally opět patřil Fontanovi. Ten tentokrát ale nadělil i díky postupně sílícímu dešti svým soupeřům zatím největší dnešní časový rozdíl a před závěrečnou speciálkou se posunul do čela. Krátká vložka na záhřebském hipodromu už do pořadí na špici nic nového nepřinesla, na případný Solowowův revanš si budeme muset počkat až do druhé etapy.

Rozporuplně zatím vypadá působení dvou českých citroënů v české soutěži. Antonín Tlusťák, navigovaný mimořádně Janem Škaloudem, vedl celkem jednoznačně nepříliš početně obsazenou skupinu A a po celý den se svými časy pohyboval okolo hranice první desítky. Na superspeciálce jej ale bohužel zradil motor, post nejrychlejšího „áčka“ tedy obsadil Marin Galič s Renaultem Clio R3. Ještě mnohem kratší bylo působení Tomáše Pletky; ten havaroval už na druhém ranním testu, když se jeho C2 R2 sklouzla mimo trať. Vůz je prakticky nepoškozen, v danou chvíli jej ale nebylo možné dostat vlastními silami zpět na silnici. Pletka by tak alespoň měl nastoupit do sobotní etapy v rámci SupeRally.

Druhý den má na programu šest rychlostních zkoušek o celkové délce 106,58 kilometrů. První test startuje v 8:49, cíl je naplánován na sedmnáctou hodinu.

Informace k INA Croatia Delta Rally

Diskuze k soutěži

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist