www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. února 2020, Svátek má Svatopluk, zítra Matěj

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Reklama

ME 08 - Rallye Antibes - Cote d'Azur

Bouffier: Škoda, moc jsme se nesvezli

22. října 2008 • 13:00

Při víkendové Rallye Antibes - Cote d'Azur si odbyla světovou premiéru novinka britské stáje Mellors Elliott Motorsport, Proton Satria Neo S2000 s úřadujícím polským šampionem Bryanem Bouffierem za volantem. Start nového speciálu se však příliš nevydařil.

První problémy se projevily již při vjezdu do úplně prvního servisu, tedy cca po šestnácti kilometrech přejezdu, kdy nešel vůz nastartovat. Od té doby nepracoval motor dobře a až do konce závodu se závadu vyřešit nepodařilo.

„Bohužel, hned od začátku soutěže jsme měli velké problémy s motorem. Byly problémy při startování vozu, při jízdě se motor nedostal přes 7000 otáček, což je u vozu S2000 dost závažný handicap. Prakticky celý závod jsme se snažili objevit příčinu, proč se tak děje, ale bohužel se nám to nepodařilo. Vůz má za sebou již několik testování, ale s obdobným problémem jsme se ještě nikdy nesetkali. Až důkladné rozebrání motoru u nás v dílně ukáže, kde přesně byl problém,“ prozradil po soutěži jeden z bývalých managerů Peugeot Sportu Jean-Michel Pialot, momentálně ve službách britského týmu.

Ani večerní servis po první etapě nepomohl problém vyřešit. Přesto posádka chtěla pokračovat, kalich hořkosti však dopila v sobotu ráno v uzavřeném parkovišti pod pevností v Antibes, kde se jí nepodařilo nastartovat vůz. „Stejně jako v pátek, opět nešlo nastartovat auto. Tentokrát však bylo do servisu daleko a tak jsme byli nuceni odstoupit a museli využít systém superally. Celý den se mechanici pokoušeli závadu objevit, ale nepodařilo se. Škoda, že v rámci superally není možné vyměnit blok motoru, takhle jsme museli improvizovat a pokoušet se to nějak zprovoznit. Nakonec se nám to podařilo a mohli jsme dát auto do UP, věděli jsme však, že motor není v pořádku a náročnou nedělní porci kilometrů nevydrží. V rámci získávání poznatků jsme se i přesto rozhodli pokračovat,“ řekl Pialot.

V závěrečný den vydržel motor Protonu pouhý jeden test. Druhý vedoucí legendárním průsmykem Col de Turini znamenal pro malajský vůz konečnou. „Motor se definitivně zastavil, konečná,“ hlásil v servisu po odstoupení lakonicky Pialot, k nejbližší budoucnosti pak dodal: „Pořád jsme ještě na počátku vývoje. Přestože jsme zde neujeli ani polovinu rychlostních zkoušek, získali jsme řadu cenných informací, které v budoucnu určitě využijeme. Věřím, že do konce letošního roku Proton ještě na evropských tratích uvidíme.“

„Je to velká škoda, že jsme se v Antibes nemohli předvést v lepším světle. Při testech auto fungovalo na výbornou, bohužel při soutěži se hned od začátku objevil problém, který se týmu i přes velkou snahu nepodařilo odstranit. Na svezení s Protonem jsem se hodně těšil a doufám, že ještě dostanu příležitost se s ním svézt. Teď mě ještě čeká start na Rallye du Valais a na Barborce v Polsku. Co se týká budoucnosti, zatím je vše otevřené. Stejně jako v letošním i loňském roce, také v sezóně 2009 bych se rád představil v seriálu IRC. Tyto dva roky se mi to příliš nedařilo, ale pro nadcházející sezónu to vidím trochu optimističtěji. A s jakým vozem by to bylo? Zatím je předběžné o tom mluvit, ve hře je spousta variant. Klidně můžu odjet celý seriál právě s Protonem, klidně můžu jet s Peugeotem, nakonec se ale může stát, že budu sedět doma u počítače a sledovat na výsledky na internetu,“ prozradil Bryan Bouffier.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist