www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 14 - Rally Argentina

Latvala v Argetině konečně pokořil Ogiera

11. května 2014 • 19:30

Světový šampionát v automobilových soutěžích se přesouvá na jihoamerický kontinent, kde se uskuteční další ročník Rally Argentina. Na šotolinové rychlostní zkoušky se vydá celkem 29 posádek, první superspeciální zkouška je na programu ve 21:00 středoevropského času. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) - Rally Argentina 2013

-

Online výsledky - Rally Radio

Diskuse k soutěži - Další informace k Rally Argentina

-

- - - - - - - - - - - - - 3. etapa - - - - - - - - - - - - -

Poslední etapa Argentinské rally, pátého podniku letošního mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích, měla relativně nudný průběh. Slovo relativně je zcela namístě, neboť se sice již nic nezměnilo na vítězství dvojice Latvala - Anttila na Volkswagenu Polo R WRC před týmovými kolegy Ogierem a Ingrassiou, ale po celý den se všichni soutěžící museli potýkat s nástrahami mokré, rozblácené trati, a mlhou místy hustou tak, že by se dala krájet.

Nakonec se však s tímto úskalím vypořádali všichni víceméně se ctí a tak jedinou změnou v první desítce absolutní klasifikace byl dnes postup Mikka Hirvonena na celkové deváté místo. Finský pilot dnes vyhrál úvodní tři rychlostní testy a teprve až na závěrečné bonusové PowerStage, kterou byl druhý průjezd známou zkouškou El Condor, musel sklonit hlavu před Sebastienem Ogierem.

Jari-Matti Latvala - Miika Anttila

Největší důvod k radosti měl v cíli určitě vítězný Latvala, který konečně dokázal v rovnocenném souboji porazit Ogiera. „Byl to skvělý víkend. Snil jsem o tom, že tady vyhrajeme a společně s celým týmem jsme na tom hodně pracovali. Zapracovali na těch správných věcech a vše do sebe zapadalo. Je to hodně důležité pro mou psychiku. V Portugalsku jsem havaroval a riskoval ztrátu sebedůvěry. Z pohledu šampionátu je to opět otevřené a před dalším podnikem mám víc jistoty,“ hodnotil svůj výkon v cíli rally.

Sebastien Ogier dnes ráno usoudil, že je lepší míst vrabce v hrsti, nežli holuba na střeše a rezignoval na možné pokračování týmového duelu. „Vůbec jsem do toho na této zkoušce nešel. Je to tady loterie a tak jsem se rozhodl to prostě dojet,“ hodnotil situaci po prvním ranním testu . „Nemůžeme pořád jenom vítězit, ale jsem rád, že to tak je, protože to ukazuje, že vyhrávat není snadné. Jari-Mati si to zaslouží,“ dodal francouzský pilot.

Pro třetí místo si s notným odstupem za oběma Volkswageny dojel Kris Meeke na Citroenu DS3 WRC a zopakoval tak pódiové umístění z Monte Carla. „Před námi i za námi to bylo rozdané, a tak jsme měli jen za úkol bezpečně dojet do cíle, i když tohle nemívám ve zvyku. Jet relativně pomalu ale bylo setsakramentsky těžké,“ komentoval závěr soutěže Meeke.

Za čtvrtým Andreasem Mikkelsenem přivedl do cíle na pátém místě svůj Hyundai i20 WRC do cíle Thierry Neuville, kterého na poslední zkoušce připravila o možnost bojovat o bonusové body pravděpodobně prasklá poloosa, takže do cíle dorazil s pohonem pouze jedné nápravy. Jeho náskok na šestého Roberta Kubicu, který konečně dorazil až do cíle, byl však více než dostatečný. Za sedmým Elfynem Evansem letošní Argentinskou rally dokončil Martin Prokop.

Hodnocení katerogie WRC2 jasně ovládnul Násir Al-Attíja s Fiestou S2000, který zároveň uzavřel první desítku absolutní klasifikace. O druhé příčce se nakonec rozhodlo až na závěrečné zkoušce, Když Nicolas Fuchs na dalším Fordu Fiesta S2000 díky nejrychlejšímu času udolal o 14.8 vteřiny Diega Domingueze pilotujícím vůz stejné značky, ale s označením R5.

Bolestivé zranění palce na pravé ruce, které si přivodil na RZ 11, v průběhu posledního dne notně limitovalo Madse Ostberga a pro norského pilota se nevydařená soutěž definitivně skončila po RZ 12, kdy se rozhodl z výše uvedeného důvodu odstoupit. „Řídil jsem jednou rukou, ale na takové zkoušce je to nemožné. Moc, hrozně moc to bolí. Tak moc, že ruku nemůžu používat,“ zkonstatoval konsternovaný Ostberg.

Stav MS po Rally Argentina

Jezdci: 1. Ogier 110, 2. Latvala 88, 3. Ostberg, Mikkelsen 48, 5. Hirvonen 40, 6. Meeke 32, 7. Neuville 31, 8. Evans 26, 9. Prokop 22, 10. Bouffier 18 bodů

Týmy: 1. Volkswagen 187, 2. Citroen 90, 3. M-Sport 68, 4. Hyundai 55, 5. Volkswagen II 52, 6. Jipocar 24, 7. RK M-Sport 12 bodů

- - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - -

Druhá etapa letošní Argentinské rally ještě více podtrhla naprostou převahu továrního týmu Volkswagen. Vedoucí Jari-Matti Latvala i druhý Sebastien Ogier (+31.2 s) během soboty dokázali navýšit svůj odstup od třetího Krise Meeka na téměř čtyři minuty z pohledu finského pilota a do posledních tří zkoušek nastoupí s komfortním náskokem. Ogier si sice ještě v závěru dne stěžoval na nedostatek výkonu svého Pola WRC, nicméně jeho ztráta nebyla nijak podstatná.

Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila, Volkswagen Polo R WRC - Rally Argentina 2014

„Dnešek byl jedním z mých nejlepší dnů v mistrovství světa, přestože jsme s autem celý den přetáčeli,“ rozplýval se spokojený Latvala. „Opět musím poděkovat Miikkovi za excelentní rozpis a to, jak nás skvěle protáhnul mlhou na deváté zkoušce. Díky také týmu za perfektně připravené Polo. Jsou to dny, kdy všechno šlape jako hodinky a vy z toho musíte vytěžit maximum.“

Sílu německého týmu ještě zvýraznil nejrychlejším časem na RZ 6 Andreas Mikkelsen, který se po sedmé rychlostní zkoušce usadil na celkovém čtvrtém místě. Hegemonii VW dokázal narušit pouze Thierry Neuville na posledním testu dne, když se navíc v průběhu této etapy posunul až na pátou pozici. O přehnaně dobré náladě v týmu Huyndai však nemohlo být ani řeči, když Dani Sordo hned na začátku dne musel opět odstoupit kvůli potížím s motorem.

Teprve na šestém až osmém místě figurovaly po deseti odejtých zkouškách vozy značky Ford. Poté, co je s přehledem přeskočil Neuville, svádějí Kubica, Evans a Prokop pomyslnou soukromou bitvu o pozici nejlepší Fiesty WRC. Devátá příčka celkově a vedení o pomyslný parník (+5:31.7 min) je pak vizitkou Násira Al-Attíji na Fiestě S2000. Top Ten po sobotě uzavírá Mads Ostberg před Mikkem Hirvonenem, když finský jezdec dokázal nalézt po páteční havárii zbytky morálních sil a na RZ 9 se dokázal blýsknout druhým dílčím časem.

Startovní pořadí do 2. etapy

- - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - -

Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) - Rally Argentina 2014

Doslova katastrofou skončila úvodní etapa letošní Rally Argentina. Už tak chudé startovní pole dnešními extrémními zkouškami ještě notně prořídlo, když cíl spatřilo pouhých šest speciálů WRC.

První etapa měla na programu jen čtyři zkoušky včetně nesmyslně dlouhého (více než 50 km) úseku Ascochinga - Agua de Oro. Celkem bezpečně kralovali první etapě oba jezdci Volkswagenu, i díky pomalejšímu času Ogiera na poslední zkoušce se na čele drží Jari-Matti Latvala.

„Dnes se nám dařilo, i na nejdelší zkoušce to šlo. V mém Polu jsem se cítil dobře a opravdu si trať užíval,“ komentoval úvodní etapu Latvala. „Musím vyslovit velké poděkování Miikkovi, který na sedadle navigátora odvedl skvělou práci. Problémy ostatních týmů jen poukazují na to, jak je to tu letos těžké. Dneska to připomínalo Acropolis, kde nestačí jenom jet rychle, ale opravdu rychle můžete jen v místech, kde to jde. Jsme rádi, že přenocujeme na prvním místě, ale do cíle je to pořád hodně daleko. Soustředíme se na to, abychom odváděli naši práci co nejlépe,“ dodal vedoucí muž průběžné aktuální klasifikace.

Za dvojicí jezdců továrních Volkswagenů už vznikla větší mezera. Tu svými odstoupeními způsobili Andreas Mikkelsen (alternátor), Mikko Hirvonen (havárie), Mads Ostberg (havárie), Thierry Neuville (motor) a Dani Sordo (motor). Třetí až šesté místo tak drží tradiční 'ranaři' z předchozích závodů, jejichž prioritou v Argentině je spatřit cíl. Po dnešku se seřadili v pořadí Meeke, Evans a Kubica.

Poslední místo ze všech účastníků s vozy WRC nevyužívajících superally je Martin Prokop, při současné konstalaci to stačí na šesté místo absolutně. za ním už se seřadili úspěšnější ze superallystů (rozuměj - ti, co vypadli později), první desítku uzavírají nejrychlejší piloti z obdobně prořídlého pole WRC2 Nasser Al-Attiyah a Yuriy Protasov.

Startovní pořadí do 1. etapy

-

- - - - - - - - - - - - - Super RZ 1 - - - - - - - - - - - - -

Žádné překvapení se nekonalo, nezvykle dlouhou úvodní superspeciální zkoušku opanoval Sébastien Ogier, když svým nejbližším soupeřům nadělil tři vteřiny. Jinak se během úvodního testu nestalo nic zásadního, ten správný závod začne až v pátek krátce po druhé hodině odpolední středoevropského času.

Startovní pořadí do super RZ

-

- - - - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - - - -

Světový šampionát v automobilových soutěžích se přesouvá na jihoamerický kontinent, kde se uskuteční další ročník Rally Argentina. Na šotolinové rychlostní zkoušky se vydá celkem 29 posádek, první superspeciální zkouška je na programu ve 21:00 středoevropského času. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky shakedownu

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist