www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Hirvonen s vozem Ford se na slavné Rallye Akropolis prosadil na stupně vítězů

20. června 2011 • 17:00

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen z týmu Ford Abu Dhabi mohli v cíli náročné Rallye Akropolis opět slavit. Stanuli totiž na stupních vítězů. O pořadí přitom rozhodla až závěrečná, živě vysílaná rychlostní zkouška, v níž mladí Finové na voze Ford Fiesta RS WRC svedli dramatický souboj o druhé místo. Nakonec byli třetí s odstupem pouhých tří sekund na druhého Sébastiena Loeba.

Hirvonen byl v nedělní etapě celkově nejrychlejší. Co do zajížděných časů se hned za ním umisťovala druhá posádka továrního týmu Ford ve složení Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila, startující rovněž s vozem Ford Fiesta RS WRC. Kvůli problémům v předchozích dvou dnech soutěže z toho však v cíli bylo až deváté místo. Piloti týmu Ford Abu Dhabi vyhráli čtyři z pěti nedělních rychlostních zkoušek soutěže, která se jela v okolí Atén jako sedmé kolo letošního mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích.

Akropolis je vyhlášená jako nejtěžší podnik celého seriálu. Kamenité horské cesty a intenzivní horko až 35ºC byly po tři dny těžkou zkouškou pro lidi i techniku. Na soutěžící posádky čekalo celkem 18 měřených testů o souhrnné délce 348,80 km, přičemž dnešek byl s porcí 65,58 ostrých kilometrů nejkratší etapou soutěže.

Hirvonen ráno startoval jako čtvrtý. Hned v úvodní rychlostní zkoušce se ovšem třicetiletý Fin vyšvihl na třetí příčku a rychle se dotahoval na Loeba. Do poslední RZ nastupoval se ztrátou pouhé 2,6 s na francouzského jezdce. Byl v ní třetí nejrychlejší, čímž si zajistil jeden bonusový bod do žebříčku jezdců. V něm Hirvonenovi i nadále zůstává druhá příčka.

„Byl to skvělý souboj a ve snaze dotáhnout ztrátu jsem dnes hodně riskoval,“ řekl. „Nikdy by mi neprošlo, kdybych jel tímto způsobem celé tři dny! Je to již podruhé za sebou, co jsem neuspěl v bitvě závěrečného dne jen o několik málo sekund, a to je frustrující. Byla to tvrdá a extrémně horká rallye, ale to je zde normální. Vůz fungoval po celý víkend bezchybně.

Věděl jsem, že to bude těsné. Mít ještě jednu dvacetikilometrovou rychlostní zkoušku k dobru, věřím, že jsem mohl skončit druhý. Konzistentně získávám slušné bodové příděly do šampionátu, potřebuji však vyhrát. Příští kolo bude moje domovská soutěž ve Finsku a tam mi nic menšího než vítězství stačit nebude,“ dodal Hirvonen.

Latvala v pátek doplatil na problémy s převodovkou a včera ho zradilo turbodmychadlo. Šestadvacetiletý Fin však udržel solidní tempo a po restartu z jedenáctého místa se vrátil zpět na bodované pozice. V neděli vyhrál tři rychlostní zkoušky.

„Byl to náročný víkend, ale i přes technické potíže jsem skončil na bodech a jsem za to rád,“ vysvětlil. „Měl jsem dobré tempo a usiloval jsem o bonusové body z Power RZ, ale tahle soutěž nám zkrátka nevyšla. Řečtí bohové nám tady vůbec nepřáli. Těším se na letní přestávku a následnou přípravu na domovské půdě ve Finsku. Moje šance na zisk mistrovského titulu se prakticky vytratily, prioritou pro druhou polovinu sezóny proto bude získávat body pro Ford do hodnocení týmů,“ přiznal.

Malcom Wilson, ředitel týmu Ford Abu Dhabi, připustil zklamání z toho, že Ford nedokázal navázat na minulá vítězství v nejnáročnější soutěži šampionátu. „Vyhráli jsme tady v sedmi z deseti posledních ročníků, ale tentokrát jsme svoji skvělou bilanci nevylepšili. Oba jezdci si vedli dobře. Mikko podal vyrovnaný výkon a nakonec mu to nevyšlo jen o fous, a je mi líto Jari-Mattiho, protože ten byl v perfektní pozici pro boj o vítězství,“ řekl.

Sportovní ředitel Ford of Europe Gerard Quinn doplnil: „Byl to těžký víkend a jsem zklamaný z toho, že jsem neuzavřeli první polovinu sezóny vítězstvím. Je škoda, že jsme stejný výkon jako dnes nepodali i v pátek a v sobotu, protože to by nás posunulo na nejvyšší stupeň. Zaměříme na druhou část sezóny a o vítězství budeme bojovat agresivněji, jelikož oba šampionáty jsou stále otevřené.“

Martin Linhart
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist