www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Barumka nabídne 248 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek

21. června 2011 • 17:00

Letošní již 41. ročník Barum Czech Rally Zlín měří celkem 620 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 248 km. Předehrou soutěže bude tradičně divácká Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města. Zlínští pořadatelé v těchto dnech odtajnili zvláštní ustanovení soutěže a zveřejnili i časový harmonogram soutěže, která je opět zařazená do FIA Mistrovství Evropy v rally, Intercontinental Rally Challenge (IRC) a Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011.

Juho Hänninen - Mikko Markkula, Škoda Fabia S2000 - Barum Czech Rally Zlín 2011

Časový harmonogram vychází z osvědčeného schématu předchozích ročníků. Samotná soutěž se odehraje během tří dnů od pátku do neděle, nicméně již ve čtvrtek 25. srpna proběhne ve večerních hodinách technická přejímka vozidel ve zlínské sportovní hale. Jako v předchozích letech bude veřejnosti přístupná a v jejím průběhu se uskuteční rovněž divácky oblíbená autogramiáda předních posádek. V pátek 26. srpna se uskuteční dopoledne tradiční testovací rychlostní zkouška (shakedown) na nové trati v blízkosti servisního areálu, který bude opět umístěn v prostorách společnosti Barum Continental v Otrokovicích. Slavnostní start soutěže se odehraje v 17 hodin z prostranství před zlínskou radnicí, přičemž ten ostrý obstará tradičně divácká Super rychlostní zkouška, kde se největší favorité představí až na samotný závěr startovního pole. První vůz vyjede do nočních ulic krajského města ve 21:15 hodin a na programu budou tři okruhy v ulicích Zlína a bývalého Baťova areálu včetně divácky atraktivního průjezdu autobusovým nádražím. Posádky poté odevzdají vozy do uzavřeného parkoviště umístěného pod zlínským obchodním domem.

V sobotu 27. srpna čeká na startovní pole celkem 8 náročných rychlostních zkoušek, která se pojedou na čtyřech úsecích Biskupice, Pindula, Troják a Semetín. Celkem první den včetně pátečního prologu měří 402 km dlouhou trať, z toho porci 133 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek. V porovnání s loňskem je ze 70 procent trať pozměněná, neboť řada úseku se jede v opačném směru. Například úvodní erzeta Biskupice nabídne start je v obci Ludkovice a součástí erzety je i nezpevněný úsek nad Luhačovicemi. Klasické erzety Troják a Semetín se jedou letos v protisměru, přičemž královský úsek Troják je s délkou téměř 29 kilometrů nejdelší zkouškou v itineráři soutěže. Sobotní den startuje v 8 hodin ráno, po večerním servisu bude v 19:04 hodin umístěn první vůz v uzavřeném parkovišti před společností Barum Continental v Otrokovicích.

Soutěž vyvrcholí v neděli 28. srpna závěrečným dnem. Na programu bude 218 km dlouhá trať, z toho šest rychlostních zkoušek nabídne porci 115 km. Posádky nečeká během neděle žádný odpočinek, ale náročné rychlostní zkoušky Maják, Kudlovice a Halenkovice. Legendární rychlostní zkouška Maják se vrací do itineráře soutěže po předlouhých dvaceti letech, další dva testy se jedou ve srovnání s loňskem v opačném směru a s menšími změnami. První vůz vyjede do nedělního dne v 7:40 hodin, cíl soutěže včetně vyhlášení výsledků a závěrečného předání cen je plánován na cílovou rampu pod Velkým kinem ve Zlíně v 15:17 hodin.

Jednačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín slibuje dramatický boj o vteřinky na náročných asfaltových rychlostních zkouškách. Do Zlína se chystá opět smetánka evropského šampionátu, elita prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a samozřejmě téměř kompletní česká špička. Fanoušky motoristického sportu čeká poslední prázdninový víkend na Zlínsku parádní zážitek!

Roman Ordelt
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
22.06.2011 08:22
JaPan
Tak to jsem opravdu zvědavý. Z popisu to vypadá, že se pojede po x rocích opět ta šutrová kosa od Horního dvora nad starý hřbitov nad Luhačovicemi. Tam už je to ovšem totálně zarostlé za ty roky co se tam nejezdí. Každopádně velice zajímavý a atraktivní úsek.
21.06.2011 19:55
Pluto - moderátor
Nebude, lokální i národní autority nemají zájem na propagaci regionu nebo České republiky (rozuměj nikdo na to není ochoten přispět). A to by ta částka byla směšná oproti tomu, co chce např. Automotodrom Brno...
21.06.2011 19:38
slonikyta
tak jsem tedy zvědav na rychlostní průměr Majáku
21.06.2011 19:33
Mirekfric
Počítám, že skoro jistě nebude.
21.06.2011 19:33
zed
Už se nemůžu dočkat. Nevíte jak to vypadá letos s přenosy na Eurosportu? Bude konečně nejlepší soutěž v IRC živě?
toplist