www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 30. dubna 2024, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

JST - úspěch, který se nečekal

15. listopadu 2011 • 12:20

Nebývá zvykem, aby se novátorský projekt v oblasti motorsportu mohl pochlubit ziskem titulu už v prvním roce svého působení. V případě Junior Sport Talentu se tak stalo hned třikrát! Z toho dva triumfy si připsali jezdci rally.

Miroslav Jakeš, Vladimír Mandík a Tomáš Pospíšilík. Trojice jezdců, kteří se stali reprezentanty nového projektu Junior Sport Talent v sezoně 2011. První dva jmenovaní startovali v seriálu ECOSUN sprintrally MČR, mladý talent Tomáš Pospíšilík bojoval na prašných tratích Timeseal Mezinárodního mistrovství České republiky v autokrosu.

Miroslav Jakeš – sprintrally, mistr ve třídě N, bronzový absolutně

Miroslav Jakeš - Petr Gross (Mitsubishi Lancer Evo IX) - Partr Rally Vsetín 2011

Pod dohledem velezkušeného Petra Grosse a se zázemím stáje Kresta Racing absolvoval náročnou sezonu Mirek Jakeš. Nabité startovní pole sprintového mistrovství dokonale prověřilo českou rallyovou špičku. V tomto směru je zisk mistrovského titulu ve třídě N obrovským úspěchem. Kromě vozů specifikace WRC nenašel valašský jezdec v konečném hodnocení přemožitele!

Jak sám jezdec prozradil, pro své výkony čerpal také ze spolupráce s letošním absolutním českým šampiónem Romanem Krestou: „V rámci spolupráce s Romanem Krestou jsem se na podnicích velkého mistráku stával součásti týmu Kresta Racing. Měl jsem za úkol kontrolovat trať těsně před tím, než na ni vyjedou posádky. Působil jsem v roli traťového špiona. Ale i tato práce mi hodně dala. Jsem rád, že jsem mohl být součásti mistrovského týmu.“

Zázemí Kresta Racing a spolupráci s Petrem Grossem lze považovat za jeden z pilířů úspěchu.

Mirkovo poděkování logicky míří především tímto směrem: „Chtěl bych tímto poděkovat Romanu Krestovi a celému jeho týmu za perfektní přípravu auta i zázemí během letošní sezony. Petru Grossovi za spolupráci a díky míří i manažerovi Bohdanovi Havlíkovi, který stojí za vytvoření Junior Sport Talent týmu. Zvláštní poděkování patří obchodním partnerům Autogames, Apex, USK, PosAm, Cetax a Pneuservis David Zubří za přízeň v průběhu celé sezony. Děkuji také všem přátelům a fanouškům, jenž nám drželi palce v průběhu sezony.“

Vladimír Mandík – sprintrally, mistr ve třídě 11

Bočkovi vs. Mandíkovi. Tak lze s nadsázkou charakterizovat letošní souboje v kategorii dieselů malého „mistráku“. V průběhu roku „narušil“ rodinnou hegemonii Roman Niemetz, jenž na sedadle spolujezdce vystřídal Vláďovu maminku. Řežba mezi krátkou Mandíkovou fabií a dlouhou oktavií bratrů Bočkových patřila k tomu lepšímu, co jednodenní soutěže letos nabídly.

„Souboje s bratry Bočkovými měly jiskru. Vždy to bylo o pár desetin, vždy naše souboje rozhodly chyby. Je třeba si uvědomit, že proti sobě stály zcela odlišné vozy. Bočkům chybějí na dlouhém autě brzdy, naším handicapem byla pro změnu špatná homologace turba a intercooleru. Obě auta, fabie i oktavie, tedy fungují zcela odlišně. O to víc těší, že se v cíli scházíme téměř ve stejném čase.“

Více než kdo jiný těžil Vladimír Mandík z podpory rodičů. Především mámy, která však nebyla k vidění v zázemí týmu, ale v kokpitu závodního vozu.

„Bez rodiny by to v sezoně nešlo. Máma prakticky vystřídala na sedadle spolujezdce tátu (smích). Po roční pauze usedla letos do auta na tři závody. Ale z časových důvodů vystřídal pro zbytek sezony maminku Roman. Proto mé poděkování patří především rodičům. Dále Romanovi a nesmím zapomenout na Josefa Semeráda, který nám po celou sezonu zajišťoval nezbytné zázemí a výrazným způsobem přispěl k mým současným výsledkům. A pochopitelně lví podíl na našem úspěchu má JST, který nám letos významně pomohl se sezonou, za což skládám Bohdanu Havlíkovi velké díky.“

Tomáš Pospíšilík – autokros, mistr v divizi Buggy 1600

Cesta mladého jezdce za triumfem nebyla nikterak jednoduchá. Úvod i závěr letošního autokrosařského šampionátu obstarala symbolicky legendární a velice náročná Štikovská rokle v Nové Pace. Zde také díky Tomášově havárii vygradoval dramatický boj o titul. Tým mechaniků zvládl náročnou opravu poškozeného vozu, který nakonec dovezl ve finálové jízdě Tomáše k vysněnému titulu v divizi Buggy1600.

Díky vyrovnaným výkonům Tomáše Pospíšilíka a skvělé práci mechaniků se stal sen z počátku sezóny skutečností. S velkou podporou partnerů a spolupracovníků, kterým patří velké poděkování za celý AOP Racing Team.

Bohdan Havlík, manažer projektu JST

„Hodnotit úspěch patří mezi příjemné povinnosti. Start projektu JST neprovázel žádný vytyčený cíl. Svým způsobem jsme samotným zahájením dosáhli první důležité mety. Naše posádky se pustily do bojů na tratích a hned první výsledky naplnily přání všech zúčastněných,“ vrátil se na začátek sezony manažer projektu Bohdan Havlík.

„Mirek, Vláďa i Tomáš dosáhli výsledku, který v konečném součtu nikdo z nás nečekal a který je dílem šikovnosti a nasazení všech zainteresovaných. Díky patří především našim sponzorům, bez kterých by náš projekt neměl šanci vůbec vzniknout a dosáhnout těchto krásných výsledků. Zároveň se velkou měrou pod tuto úspěšnou sezonu podepsali Roman Kresta s Petrem Grossem v roli profesorů a vynikající zázemí a práce mechaniků týmu Kresta Racing. Všem patří můj dík,“ uzavřel nad očekávání vydařenou sezonu manažer JST.

Více informací k celému projektu naleznete na internetových stránkách: www.juniortalent.cz.

Junior Sport Talent
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist