www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Centrem Mikulášské rally je opět prostor u dostihovky

10. prosince 2011 • 08:00

V sobotu 10. prosince odstartuje závěrečný podnik letošní automobilové sezony v rally PdTECH Mikuláš Rally Slušovice 2011. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili dva úseky rychlostních zkoušek. Vedle tradičního okruhu kolem dostihové dráhy přibyla klasická rychlostní zkouška s názvem Podhoran, která se jede na čtyřkilometrovém úseku z Vlčkové do Držkové.

Mikuláš Rally Slušovice 2010

Největší divácký zájem každoročně poutá okruhová rychlostní zkouška kolem dostihové dráhy ve Slušovicích. „Nechceme jít s umístěním tratě mimo Slušovice, neboť zdejší zastupitelstvo nám vychází maximálně vstříc, navíc prostor u dostihové dráhy poskytuje velmi kvalitní zázemí. Základem naší tratě je okruhová rychlostní zkouška. Druhou erzetu z Vlčkové do Držkové jsme zařadili záměrně kvůli možnému použití pneumatik s hroty. V loňském roce jsme byli napadáni kvůli používání hrotů, které nejsou u nás na státních silnicích povoleny. Například v sousedním Rakousku můžete na pneumatikách s hroty jezdit bez problémů. Letos nevedeme měřené úseky po státních silnicích, i z tohoto důvodu jsme vypustili známý úsek na Podkopné Lhotě, kde se nejedná bohužel o státní silnici. V letošním roce můžeme použít hrotové pmeumatiky nejen na dostihovce, ale i na erzetě Podhoran,“ upřesnil Josef Minařík, ředitel PdTech Mikuláš Rally Slušovice. Je velmi pravděpodobné, že hroty nakonec nebudou použity, neboť předpověď počasí neslibuje sněhovou pokrývku jako v loňském roce.

Spíše to vypadá na mokrou a v některých úsecích na Podhoranu i bahnitou trať. Divácky nejvíce přitažlivý je právě okruh kolem slušovické dostihové dráhy. „Věříme, že diváci budou sledovat soutěžní vozy z bezpečné vzdálenosti. Letos jsme připravili pro fanoušky dva přechody, které budou organizovány a hlídány pořadatelem. Jeden z nich bude například u Gatraku. Změnou prošel zajímavý úsek U sudu, kde oproti loňsku odbočíme doprava. Vytvořili jsme zde i bezpečné divácké zóny,“ uvedl Josef Minařík. Diváci za vstup na okruh zaplatí symbolickou částku 30 korun a uvidí soutěžní vozy během čtyř průjezdů, i když v závěru posledního okruhu opustí trať. Pořadatelé umístili do těsné blízkosti okruhové erzety i servisní zónu (silnice k dostihové dráze – banka, SWS, Fytos). Fandové tak mohou sledovat průjezdy soutěžních vozů, práci mechaniků a zázemí jednotlivých týmů prakticky na pětníku.

Na úplný závěr je připravena opět divácká Drift stage, která se pojede v prostoru kolem tzv. „sudu“ a přilehlých tribun na dostihovce. Jezdci zde mohou předvést přetáčivé smyky a pobavit diváky na tribunách. Tato část se již nezapočítává do konečných výsledků. „Chceme se vyvarovat toho, aby jezdci na okruhové erzetě prováděli kolečka, což je nebezpečné, jak pro projíždějící vozy, tak i pro diváky. Již loni se nám tato novinka velmi osvědčila,“ řekl Josef Minařík. Pořadatelé zároveň žádají diváky, aby svá místa zaujali s dostatečným předstihem, dbali pokynů a dodržovali zásady a pravidla bezpečnosti při sledování rally. Pro diváky jsou připraveny na jednotlivých diváckých místech i stánky s občerstvením.

Roman Ordelt
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist