www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Malcolm Wilson: potřebujeme hlavně udržet Ford ve hře

22. listopadu 2011 • 09:00

Tovární tým Ford prochází docela solidním vlnobitím. V hodnocení MS mu opět unikl titul ve značkách, kvůli odstoupení Mikka Hirvonena na Wales Rally GB přišel i o šanci na titul jezdecký, po této rally navíc Fin odešel ke konkurenčnímu Citroënu a navrch vůbec není jisté, jestli stáj bude moct odstartovat do sezony 2012. O tom všem je i rozhovor s Malcolmem Wilsonem, šéfem týmu a společnosti M-Sport připravující Fiesty WRC.

Malcolm Wilson a Jari-Matti Latvala

Mikko Hirvonen byl členem vašeho týmu šest let. Jak se díváte na jeho odchod?

Malcom Wilson: „Když to vezmu z osobního hlediska, s Mikkem jsme k sobě měli hodně blízko. Měl lví podíl na zisku dvou našich titulů ve značkách. Na jednu stranu jsem hodně smutný, že nás opouští, na druhou stranu mu ale musíme opravdu poděkovat za to, co pro Ford udělal. V posledním momentu, kdy za nás jel, bojoval o titul v šampionátu a vedl rally. Chtěl bych mu ještě jednou poděkovat za jeho přínos pro náš tým v posledních několika letech a popřát mu hodně štěstí. Mikko a Jarmo jsou skvělí lidé, byla radost s nimi pracovat. Sobota ve Walesu byla pro všechny velmi emocionální. Rádi bychom měli Mikka zpět v týmu, v M-Sportu ho vždycky rádi uvidíme.“

Proč jste mu nenabídl možnost zůstat?

M.W.: „Měli jsme pro něj nabídku, ale prioritou číslo jedna je setrvání Fordu v mistrovství světa. Bohužel to trvalo celkem dlouho a Mikko se svými manažery museli začít uvažovat o své budoucnosti. Je to smutné, ale jejich situaci chápu.“

Může v Citroënu uspět?

M.W.: „Každý ví, že Mikko je perfektní podpora, což nám nesmírně pomohlo v letech 2006 a 2007. Je naprosto jasné, jakou strategii v Citroënu zvolili, kdo bude jednička a kdo dvojka. Bude to zajímavé, ale každopádně je jasné, že je Mikko připraven na dobrou práci. Pořád je to jediný jezdec, který bojoval ve Walesu s Loebem o titul, stejně jako v roce 2009. Je schopný odvést perfektní práci a přitom jen málokdy bourá.“

Kdo u vás může Mikka nahradit?

M.W.: „Seznam jezdců, kteří jsou k dispozici, je celkem jasný, ale pro nás je teď nejdůležitější udržet Ford ve hře. Teprve pak se budeme soustředit na to, kdo za něj pojede. Stále jsem v kontaktu s řadou jezdců, ale není to teď priorita.“

Spekulovalo se, že si místo s Mikkem vymění Sébastien Ogier. Je toto váš cíl nebo něco, čeho byste chtěli dosáhnout?

M.W.: „Všichni vědí, že jsme v průběhu roku Ogiera oslovili. Chtěl bych mít samozřejmě v týmu tu nejsilnější možnou sestavu, ale je tu spousta věcí, které se musejí vzít v potaz. Největší z nich jsou pochopitelně platy jezdců, které se ale budou odvíjet od toho, jak se celá situace vyvrbí.“

Udělali jste Sébastienovi nabídku?

M.W.: „Ne, protože teď nejsme v takové pozici. Ale není tajemství, že jsme spolu mluvili a diskutovali, ale prostě na to teď není dobrá situace.“

Je v současné skupině jezdců na fordech někdo, kdo by mohl doplnit Jar-Mattiho Latvalu?

M.W.: „Všechno záleží na našem rozhodnutí. Pevně věřím, že budeme moci nastavit dlouhodobější strategii, pokud vše s Fordem dopadne dobře. Ve Walesu mnozí jezdci s fordy předváděli solidní výkony, takže možností není málo.“

Jak daleko je uzavření další dohody s Fordem?

M.W.: „Stále vedeme dialog a stále probíráme různé aspekty, nicméně doufám, že rozhodnutí padne v nejbližších dnech.“

------------------------

Jen pro úplnost dodejme, že s blížící se uzávěrkou přihlášek týmů do MS 2012 stále sílí spekulace, že tovární tým Ford pro následující sezonu přijde o podporu automobilky a rovněž o sponzorské peníze od Abu Dhabí. Uvažuje se proto o nasazení pouze jediného vozu s Jari-Mattim Latvalou. To jsou ale pouze spekulace, které se – doufejme – nenaplní. Mistrovství světa by totiž po letech půstu potřebovalo nové impulsy, ke kterým však odchod jedné z nejtradičnějších značek ve světě rally rozhodně nepatří.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
22.11.2011 16:51
Rizek
Být věčně druhý musí Ford pěkně štvát. Ve spojení s nejasnou ekonomickou budoucností by mohlo dojít k odstoupení Fordu z MS. Snad k tomu nedojde a nějak se dohodnou. Jinak by se MS vrátilo zase o několik let zpět.
toplist