www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. října 2018, Svátek má Vendelín, zítra Brigita

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Argentina: Maraton z pampy do velehor

25. dubna 2018 • 08:00

Kategorii WRC2 letošní sezóny mistrovství světa jasně dominuje tým Škoda Motorsport. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem zvítězili v rámci své kategorie v Rally Monte Carlo a ve Francouzské rally na Korsice, díky tomu jsou po čtyřech kolech letošní sezóny na prvním místě v průběžném hodnocení šampionátu.

Pontus Tidemand - Jonas Andersson (Škoda Fabia R5) - Rally Argentina 2018

Úřadující šampióni kategorie WRC 2 Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) vyhráli v Mexiku a ve Švédsku skončili na druhém místě, takže jsou aktuálně druzí za svými týmovými kolegy. Vítězstvím na Argentinské rally (26. – 29. dubna 2018) se chtějí opět posunout do čela průběžného pořadí. Kalle Rovanperä, teprve 17letý junior týmu Škoda, který je současně nejmladším jezdcem přihlášeným do Argentinské rally, bude chtít se svým spolujezdcem Jonnem Halttunenem (FIN) opět – po Mexické rally – předvést svoji rychlost. Další juniorská posádka Škoda ve složení Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjaermoen (N/N) se zúčastní Argentinské rally, ovšem bez registrace do kategorie WRC 2.

Argentinské rally, pátého kola letošní sezóny mistrovství světa v rally (FIA World Rally Championship), se Škoda Motorsport zúčastní s úřadujícím mistrem světa kategorie WRC 2 Pontusem Tidemandem a Jonasem Anderssonem (S/S) a posádkou Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN). V loňském roce přivezl Pontus Tidemand z Argentiny pro českou značku dominantní vítězství v kategorii WRC 2. Na druhou stranu juniorské posádky Kalle Rovanperä a O.C. Veiby týmu Škoda pojedou v Argentině poprvé. Veiby dokončil nedávnou Francouzskou rally na Korsice na čtvrtém místě. Nicméně v Argentině nebude zapsán do bojů o body v kategorii WRC 2.

Šéf Škoda Motorsport Michal Hrabánek řekl: „Prozatím se sezóna 2018 pro značku Škoda vyvíjí skvěle. Po letošních vítězstvích v Monte Carlu, Mexiku a na Korsice nám patří první dvě místa v průběžném hodnocení kategorie WRC 2. Skvěle pokračuje také náš program s juniorskými jezdci. Kalle i O.C. již na světové úrovni ukázali svoji značnou rychlost. Juuso Nordgren zapůsobil velmi dobrým umístěním na stupních vítězů, když v zatím posledním odjetém čtvrtém podniku v rámci mistrovství České republiky, Rally Šumava Klatovy, dojel na třetím místě. V průběhu roku 2018 jej uvidíme v různých soutěžích, včetně kategorie WRC 2 mistrovství světa.“

Významnou součástí aktivit Škoda Motorsport je také spolupráce se zákaznickými týmy. Škoda Fabia R5 je aktuálně nejúspěšnějším vozem své kategorie, a tuto pozici si bude chtít udržet také po nejnovějším vylepšení motoru. „Jsme hrdí na to, že v Argentině bude hned sedm vozů Škoda Fabia R5, a budeme tak nejvíce zastoupenou značkou v kategoriích WRC 2 a RC 2. Tím se dokonale ukazuje, že naše strategie funguje. Účastí našeho továrního týmu demonstrujeme atraktivitu a konkurenceschopnost našeho soutěžního vozu,“ vysvětluje šéf Škoda Motorsport Michal Hrabánek.

V Argentině na posádky čeká přibližně 360 kilometrů rozdělených do 18 rychlostních zkoušek, které zavítají do argentinské prérie s výškou až 2000 m n.m., na písečné trati náhorních plošin a kamenité vysokohorské cesty. Náročné trati v podhůří And nedaleko města Córdoba jsou velmi podobné zkouškám na Mexické rally. Dva vozy Škoda Fabia R5 určené pro Pontuse Tidemanda a Kalle Rovanperu byly do Córdoby přivezeny přímo z Mexika. Proto jsou již „aklimatizovány“ na podmínky v Argentině.

Argentinská rally startuje ve čtvrtek 26. dubna večer spektakulární zkouškou v blízkosti servisní zóny ve Villa Carlos Paz. Vítěz je očekáván na stupních vítězů u jezera San Rouge 29. dubna přibližně v 15 hodin.

-

Je to jedna z nejpůsobivějších rally sezóny. Začíná v rozlehlých pampách a pokračuje do drsných hor. A celkem zahrnuje více než 350 kilometrů rychlostních zkoušek.

Říká se, že argentinští fanoušci patří k těm nejnadšenějším na světě. A když se podíváte na vzrušující silnice a dech beroucí scenérie na jejich domovské rally, pochopíte proč. Je to zkrátka ohromující podívaná.

Na rozdíl od ostatních rally v kalendáři nemá Argentina jen jeden definující prvek. Začíná v rozlehlých planinách pampy, aby se přes oblou venkovskou krajinu u jezer vydala vzhůru do drsných hor.

Rally začíná ve čtvrtek večer super rychlostní zkouškou, která vyráží z jezerního letoviska Villa Carlos Pass, 700 km na severozápad od Buenos Aires a 30 minut od Cordoby.

Druhý den ráno soutěž pokračuje dvěma okruhy po rychlých, písečných trasách v údolí Calamuchita a ranní část rally končí super rychlostní zkouškou v zábavním parku ve Villa Carlos Paz.

Druhá etapa zamíří na západ do údolí Punilla, absolvuje dva identické okruhy a potom se vrátí zpět do Villa Carlos Paz, kde se opět vrátí na uzavřené silnice zábavního parku.

Je to ale třetí den, který představuje nejtěžší zkoušku. Auta musí vyšplhat do hor Traslasierra, kde na ně čekají náročné silnice a překrásné scenérie. K nim patří i ikonická rychlostní zkouška El Cóndor, ve které auta vystoupají až do nadmořské výšky 2 100 metrů.

Vedle své maratonské délky – téměř 360 kilometrů rychlostních zkoušek a 1 300,65 km celkově – je Rally Argentina pro posádky náročná i svými měnícími se podmínkami. Například vodní proudy přes silnice se za mokrého počasí stávají ještě širšími a hlubšími.

Svou roli hraje i fakt, že písečné a štěrkové silnice těžko zvládají nápor rally aut a před druhým průjezdem už v nich jsou hluboké koleje. Týmy musí zvolit vyšší nastavení podvozku a jezdci si musí dávat pozor na to, aby z kolejí nevyjeli, protože by snadno mohli skončit mimo trať.

Pro značku Škoda však byla Argentina v poslední době šťastným místem. V roce 2010 se trojici vozů Škoda Fabia S2000 podařilo poprvé zajet výsledek 1-2-3. V roce 2016 byly vozy Fabia R5 dva ze tří nejrychlejších vozů ve WRC2 a minulý rok se nám opět podařil výsledek 1-2-3.

Letos do Argentiny vyrážíme s velkými nadějemi a těšíme se na další skvělý výsledek. Sledujte nás a přejte nám štěstí!

Škoda Motorsport
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist