www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Kopecký s Hlouškem se těší na hustopečské tratě s diváky

18. června 2021 • 13:40

Startovní číslo 1 bude mít na kapotě své Škody Fabie Rally2 Evo posádka Jan Kopecký - Jan Hloušek, která bude na letošní 16. Agrotec Petronas Rally hájit barvy domácího hustopečského Agrotec Škoda Rally Teamu.

Jan Kopecký - Jan Hloušek, Škoda Fabia Rally2 Evo; foto: M.Pléha

Jan Kopecký v Hustopečích celkem sedmkrát dokázal zvítězit, ale oproti svým soupeřům zde chyběl v roce 2019 a v loňském roce se soutěž nekonala. „Myslím si, že oproti klukům, kteří tu mají víc startů než já, nejsme v žádné nevýhodě. Přeci jen jsem tu startoval dostkrát a zdejší tratě se až tolik moc nemění, takže ty úseky většinou známe,“ konstatoval před startem Jan Kopecký. „Možná jsou tu snad dva kilometry, které jsem v životě nejel. To ale rozhodně nebude mít vliv na celkový výsledek.“

Lídr průběžné celkové klasifikace letošního domácího šampionátu se ani nikterak neobává specifických nezpevněných úseků ve vinicích. „Z mého pohledu ty zdejší šotolinové úseky sice hrají určitou roli, ale ne moc zásadní. Spíš se na šotolině dá závod ztratit, ale ne vyhrát. Člověk si to určitě musí pohlídat, nemá smysl zbytečně riskovat. Jednotlivé úseky jsou krátké a než aby na nich jeden vydělal, tak na nich může víc ztratit.“

„Na tuto soutěž se prostě musí člověk zaměřit komplexně, je výjimečná svými cestičkami ve vinicích. Samozřejmě je to složité, trošku to svádí k tomu, že mohu brzdit o něco později a když tak skončím 'jen' ve vinici nebo v poli. Právě proto jsou ty zdejší 'nálety' těžké na brzdy. Vždycky po nich následuje nějaké odbočení doleva doprava a tím pádem spousta 'sežíráků'. Navíc letos je to zde extrémně zaprášené,“ zhodnotil aktuální situaci před startem 16. Agrotec Petronas Rally.

Podobně jako Kopecký vnímá situaci Jan Hloušek, který v Hustopečích v roce 2019 zvítězil jako navigátor Filipa Mareše. „Nevnímám, že by na trati bylo vyloženě něco záludného nebo specificky těžkého. Trať je krásná a bude důležité si to hlavně užít. Podstatné každopádně bude někde neudělat defekt,“ nezapomíná na pravděpodobně nejčastější 'kámen úrazu' lokálních rychlostních zkoušek.

„Myslím, že rozpis a metry máme napsaný dobře, takže se budeme orientovat bez problémů. Z pohledu českého mistrovství je to sice specifická soutěž, ale nevnímám ji že by proto byla nějak těžší,“ dodává Jan Hloušek.

Jan Kopecký se v letošním roce po dlouhých letech představil v pozici soukromého jezdce, i když s tovární podporou. Ani jemu tak nezbývá na přípravu tolik času jako v minulých letech. „Specifickou přípravu jsme žádnou neměli. Od rána do večera jsme normálně v práci, kromě toho se nám do toho přidávají starty v Maďarsku, takže je to náročné. Nicméně myslím, že jsme připraveni dobře. Bude tu horko, takže bude důležité hodně pít a nepřehřát se,“ upozornil pilot modrobílé Fabie Rally2 Evo.

Rally v okolí Hustopečí je letošní první soutěží Sonax Mistrovství České republiky v rally, na kterou se konečně mohou vydat také diváci. „Je pozitivní, že se opět může jet oficiálně s diváky. Ti patří ke každému sportu a motorsport má u nás obrovskou fanouškovskou základnu. V servisu sice budou v omezeném počtu, ale na trati můžou být bez omezení. Byl bych rád, aby se nějakým způsobem snažili dodržovat rozestupy a nařízení, abychom si to nějak nepokazili a zbytečně si nezkomplikovali situaci pro další soutěže,“ přeje si Kopecký.

Na diváckou kulisu podél tratí se těší také jeho navigátor Jan Hloušek. „S diváky to bude určitě super. Už teď to vnímám tak, že jsou to Hustopeče jako bývaly dříve a zbývající omezení už ani moc velká nejsou. Jsem za to rád a doufám, že si to všichni užijeme,“ dodává závěrem.

Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno také na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

Jan Vaškovič
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist